מחקר: אין לצעירים עבודה בתעשייה – אז הם פונים לפשיעת סייבר

על פי חוקרי קספרסקי, קיים מחסור במגיני סייבר - והמענה לפער נעוץ בבני נוער ● רק מחצית מבין הצעירים יצטרפו למלחמה בפשיעת הסייבר ● לעומת זאת, חלק משמעותי מהם יעשה שימוש ביכולותיו להנאה אישית, לפעילות סודית או לרווח פיננסי

זהירות, אבטחה! אילוסטרציה: BigStock

קיים מחסור עולמי באנשי מקצוע להגנת הסייבר בארגונים, והנוער יוכל לגשר על הפער – אם התעשייה תאפשר זאת, כך עולה ממחקר חדש של קספרסקי (Kaspersky Lab).

"הנוער השוחה בטכנולוגיה יכול למלא את פער הכישרונות המתרחב בתחום אבטחת מידע, כשמעסיקים מחפשים דרכים להילחם באיום הגובר של פשעי סייבר", נכתב. "אבל התעשייה לא מצליחה לספק לצעירים אפיק ברור למציאת עבודה, חידוד כישורים ומתן שירות לחברה. כך, צעירים מתפתים להצטרף לפשיעת הסייבר – במקום למנוע אותה".

המחקר החדש מהדהד למחקר של פרוסט אנד סאליבן (Frost & Sullivan), שצפה מחסור עולמי של 1.5 מיליון מקצועני אבטחת מידע עד 2020.

המחקר של קספרסקי כלל 12 אלף צרכנים ומומחי IT בארצות הברית ואירופה. מהממצאים עולה כי בני 25 ומטה, בעלי כישורים גבוהים וקלים להשפעה, אינם נבהלים מפריצות סייבר גדולות. הדאגה שלהם גוברת רק במעט על הסקרנות שלהם, ולעיתים הם אפילו מחזיקים בהערכה לסוג זה של פשע.

57% מהם רואים בהאקינג יכולת "מרשימה", ורק 35% מהם מרגישים חוסר נוחות ביחס לבעלי יכולות האקינג.

לגייס דור צעיר של מקצועני סייבר

בעוד אחד מתוך ארבעה (27%) שקלו קריירה באבטחת סייבר, ורבים (47%) רואים בכך ניצול טוב של הכישורים שלהם, רבים אחרים מודים בנטייה לעסוק בפעילויות עם טבע מפוקפק יותר. רק מחצית (50%) מבין הצעירים יצטרפו למלחמה בפשיעת הסייבר. לעומת זאת, חלק משמעותי יעשה שימוש ביכולותיו להנאה אישית (17%), פעילות סודית (16%) או רווח פיננסי (11%).

לדברי יוג'ין קספרסקי, יו"ר ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, "מגזרי התעשייה וההשכלה חייבים לעשות יותר כדי לגייס דור צעיר של מקצועני סייבר, והסיבות לכך ברורות: תכיפות גוברת בכל דור של התקפות סייבר בהן משתתפים עברייני נוער, והזמינות של 'קוד זדוני כשירות'".

הוא הוסיף כי "בין אם הם משמשים כמוח שמאחורי מתקפה, או כחיילי רגלים המקבלים תשלום מכנופיות עבריינים – ההאקרים בני הנוער השתלבו בכמות גדולה של פשעי סייבר גדולים בשנים האחרונות. אלה כוללות את ההתקפות על סוני (Sony), הפריצה לטארגט (Target), אתר ההורים Mumsnet, וספקית הפס הרחב TalkTalk. אפילו סוכנויות שמטרתן לעצור את הפושעים – הותקפו: גם ה-CIA וגם הסוכנות לפשיעה מאורגנת (SOCA) הותקפו על ידי האקרים בני נוער בבריטניה ב-2012".

"קיים פער כישרונות שיש לטפל בו מצד התעשייה וההשכלה כאחד, אם אנו מעוניינים לעודד אנשים צעירים להיכנס לתחום אבטחת הסייבר", סיכם קספרסקי. "הדור הזה שקרוב יותר לטכנולוגיה מאשר הדורות לפניו, יאפיל על התעשייה בקרוב ויחמיר את איום הסייבר – אם לא נצרף אותו לצידנו ונספק לו את ההזדמנות לפרוח. חייבים לרתום את הכישרון הזה ולטפח אותו לטובת החברה".

נועם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל

נועם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל

נועם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל, הוסיף כי "הפשע המאורגן כבר אינו בעיה בה דנים רק בחדרי ישיבות. הוא הופך במהירות למשהו אישי, שמאיים לשבש ואף להביך חיים של אנשים פרטיים בבתים שלהם. ההתקפות האחרונות הציגו כיצד מידע אישי מאוד הפך לציבורי. פשיעת הסייבר מאיימת לפגוע בלב מרקם החיים הפרטי והציבורי – אם לא נטפל בה".

הוא סיים באומרו כי "המחקר שלנו מראה שלושה נושאים: קיים מחסור רציני בכישרונות בתחום אבטחת המידע; לאנשים צעירים יש היכולת לסגור את הפער; התעשייה כושלת בניסיונה להוביל את הצעירים האלה באפיק הנכון".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צביקה

    אתר בתחום הטיולים עם התמחות בשביל ישראל. מחפש מומחה בPHP https://www.eretz-hatzvi.co.il/%d7%94%d7%95%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%a9%d7%91%d7%99%d7%9c-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c/ מוזמן לפנות

  2. שאול מנחם

    היי, אשמח לבצע שיתופי פעולה בין האתרים שברשותי לבין האתר שלכם שיכול לתרום לשנינו. מדובר בפעולה פשוטה ללא תשלום. במידה ותרצו לשמוע פרטים נוספים, תוכלו ליצור איתי קשר בכתובת [email protected]

אירועים קרובים