יבמ רוכשת את גארדיום הישראלית ביותר מ-200 מיליון דולרים

החברה הנרכשת מספקת פתרונות אבטחת מידע לבסיסי נתונים בסביבת האינטרנט ● היא הוקמה ב-2002 ומעסיקה כ-100 עובדים ● מיבמ ישראל נמסר, כי "איננו מגיבים לשמועות"

יבמ (IBM) צפויה להודיע בשבוע הבא על רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית גארדיום (Guardium), תמורת סכום של יותר מ-200 מיליון דולרים, כך נודע הבוקר (ו'). גארדיום מספקת פתרונות אבטחת מידע לבסיסי נתונים בסביבת האינטרנט. מקורות המקורבים לעסקה אישרו לאנשים ומחשבים את דבר קיומה.

גארדיום מפתחת פתרונות המספקים גישה מאובטחת לבסיסי נתונים ארגוניים, לרבות אלה של מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle), וסיבייס (Sybase). מוצר הדגל של החברה הוא Guard SQL, המספק אבטחה של בסיסי נתונים וניהולם, יחד עם מענה לדרישות רגולטוריות שונות.

גארדיום הוקמה ב-2002 כפיצול מחברת התוכנה לוג און (Log-On) השוכנת באזור הבורסה ברמת גן. מאז 2003 היא פועלת מבוסטון, בירת מסצ'וסטס בארה"ב, בלא פעילות בישראל. מייסדיה הם אמנון קינן – לשעבר סמנכ"ל באמדוקס (Amdocs), וליאור טל. החברה מעסיקה יותר מ-100 עובדים, וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא ד"ר רון בן נתן, המשמש גם כיועץ "זהב" של יבמ. עבור גארדיום זו הצלחה משמעותית בהיבט הון סיכון, כיוון שהושקעו בה מעט יותר מ-20 מיליון דולרים, על ידי הקרנות הישראליות סידר (Cedar Advisors), וריטאס (Veritas), סטייג'-וואן (StageOne) והקרן האמריקנית אסנט (Ascent).

יבמ רכשה בארץ בעשור האחרון כמה וכמה חברות הזנק ישראליות, בסכומים של עשרות מיליוני דולרים. הרכישה הגדולה מכולן הייתה זו של XIV הישראלית, המפתחת מערכות אחסון מבוססות מיחשוב גריד, תמורת כ-300 מיליון דולרים, בסוף 2007. מיבמ ישראל נמסר בתגובה לגבי הרכישה הנוכחית, כי "איננו מגיבים לשמועות".

מחקר שהוציאה באחרונה וריזון (Verizon) העלה כי תקיפות השרתים של בסיסי הנתונים הארגוניים מהוות 75% מכלל התקיפות על רכיבי ה-IT הארגוניים השונים, וכי מגמה זו הייתה מצויה בעלייה ב-2009. על פי יבמ, התקפות בתצורת SQL injection, צמחו השנה בצורה משמעותית – וחוו גידול של 50% ברבעון הראשון השנה לעומת הרבעון האחרון של 2008, והכפילו את כמותן ברבעון השני השנה לעומת הרבעון המקביל לו אשתקד. הזרקת SQL הינה שיטה לניצול פרצת אבטחה בתוכנית מחשב, כשמתבצעת פניה על ידי משתמש מרוחק, אל בסיס הנתונים הארגוני, עם שאילתות לא חוקיות. אלו יכולות לחשוף נתונים חסויים מתוך בסיס הנתונים, לשבש את פעולתו, ולעתים אף לסייע לתוקף וירטואלי להשתלט על בסיס הנתונים כולו.

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דולר

    כל הכבוד....אפשר לעשות את זה עם השקעות קטנות....הבאה בתור היא GED-i

  2. איל

    הסיפור האמיתי – אמנון קינן פוטר לפני למעלה משש שנים כי היה מנכ"ל גרוע שלא הוביל את החברה לשום מקום. שאר ה"מליונרים החדשים" הינם אנשים שלא עשו כמעט כלום עבור החברה אבל מנצלים את האקזיט לעשות עבור עצמם כותרות. החברה כבר מזמן לא ישראלית. היא מנוהלת ע"י ישראלי לשעבר בשם רם מצר שחי בבוסטון. אגב, זה כבר האקזיט שני שלו, ב1999 מכר חברה שייסד לנוקיה. הוא האדם שמגיע לו את מירב הקרדיט על העסקה ולא הליצנים במופיעים בכותרת...

אירועים קרובים