הצלחה לניסוי ברחפן המשלוחים של UPS מעל האוקיינוס

האפשרות למשלוח מגוון מוצרים באמצעות רחפנים עשויה לשדרג את תחום המשלוחים באופן ניכר ● רחפן שנשא תרופות, במסגרת הניסויים הרבים בתחום, חצה מרחק של כחמישה ק"מ לאי והביא אליו את המשלוח בשלום

רחפני משלוחים. אילוסטרציה: BigStock

רחפן של UPS חצה שלושה מיילים, שהם כמעט חמישה קילומטרים, מעל האוקיינוס הפתוח מחוץ לסאלם שבמסצ'וסטס, והביא את חבילת המשלוח בשלום ליעדה. הניסוי המוצלח נערך השבוע במסגרת סדרה של בדיקות שנועדה לבחון האם ניתן להשתמש ברחפנים בבטחה לצורך משלוחים ברחבי ארצות הברית.

המבחן הספציפי נועד לדמות משלוח רפואי בשעת חירום שבה נדרש לשלח תרופות מבוורלי שבמסצ'וסטס לאי ילדים, שהוא הבית של קייטנת ימק"א (YMCA).

אמנם רק כמבחן, אבל זהו עוד אחד מהמאמצים הרבים לאסוף נתונים שיסייעו למנהל התעופה הפדרלי האמריקני, ה-FAA (ר"ת Federal Aviation Administration), שמבקש למצוא דרכים לשלב רחפנים בבטחה אל המרחב האווירי של אמריקה. במקרה זה הוכח כי אפשר לסמוך על טכנולוגיית הרחפנים גם בחציית מרחקים שלא ניתנים לראייה ומעקב על ידי מטיסי הרחפן.

חמישה קילוגרמים על פני חמישה קילומטרים

"זהו צעד גדול מאוד לקראת שימוש ברחפנים לביצוע כל מיני משלוחים", אמרה הלן גרנייה, קצינת טכנולוגיה ראשית ב-CyPhy Works – החברה שבנתה את הרחפן שבאמצעותו נערך הניסוי. "אחרי הכל, המרחק הקצר ביותר בין כל שתי נקודות הוא כשהרחפן טס", אמרה גרנייה.

לפי תיאוריה של גרנייה, הרחפן נטול הטייס – שרוחבו 42 אינץ' ומשקלו חמישה ק"ג בערך – היה מסוגל לשאת מטען בן חמישה ק"ג. המסע בן חמשת הקילומטרים לאי ארך בערך 8 דקות, כשהרחפן עף במהירות של כ-22 קמ"ש.

קרן UPS Strategic Enterprise השקיעה ב-CyPhy Works, שפועלת מבסיסה שבדנוור, וזאת בכדי לסייע במחקרים השוטפים סביב סוגיית שימוש בשירותם של רחפנים כדרכים אפשריות לאספקת חבילות. "אתה לוחץ על כפתור, נותן הוראה לספק והוא ממריא ועושה את זה", אמרה גרנייה.

התקנות הקפדניות נשמרו באמצעות מעקב מסירה

ה-FAA השלימה בחודש יוני את חקיקת התקנות בעבור רחפנים מסחריים קטנים. על פי תקנות אלו לכל עסק מותר להטיס רחפנים במשקל של עד 25 ק"ג, במשך היום, בטווח הראייה של המטיס, באזורים לא מיושבים, בגובה של עד 400 מטרים מעל פני האדמה, או 400 מטרים מבניינים גבוהים או מגדלי שירות.

על אף שהרחפן מתנהל באופן עצמאי, על מנת לציית לכללי ה-FAA הנוכחיים, בניסויים נכח גם "טייס מפקד" מוסמך, שתפקידו לפקח על הבדיקות. משום שהתקנות קובעות כי ניתן להטיס רחפנים רק בתוך שדה הראייה של הטייס, סירה עקבה אחרי הרחפן במהלך המעוף שלו מעל פני הים אל האי, הבהירה גרנייה.

מעלים סחורות למדפים גבוהים

UPS כבר בודקת רחפנים במחסניה, על מנת לשנע סחורות אל מדפי אחסון גבוהים. כמו כן החברה בוחנת שימוש ברחפנים בכדי להעביר סיוע הומניטרי אל חלקים שקשה להגיע אליהם ברחבי העולם וערכה ברואנדה ניסויים ובדיקות של האפשרות לשימוש ברחפנים לשם כך.

חברת המשלוחים הבינלאומית אומרת כי הבדיקות הציבוריות במסצ'וסטס הן השלב הראשון של הבנה כיצד להשתמש ברחפנים על מנת לגשת ולהגיע למיקומים או למשלוחים דחופים.

"המיקוד שלנו הוא ביישומים מהעולם האמיתי שפועלים לטובת הלקוחות שלנו", אמר מארק וואלאס, סגן מנהל בכיר להנדסה וקיימות גלובליים ב-UPS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים