"כיום חל השינוי המשמעותי ביותר ב-IT זה 25 שנה"

לדברי ג'ון פאולר, סגן נשיא בכיר למערכות באורקל, "השפעת מחשוב הענן תלך ותגדל בשנתיים הקרובות; הדבר ישפיע על כל ארגון ועל כל מערך IT ארגוני, בין אם המנמ''ר יטמיע זאת ובין אם לא"

ג'ון פוולר, סגן נשיא בכיר למערכות באורקל. צילום: יח"צ

"אנו נמצאים בתקופה בה המחשוב הארגוני חווה את השינויים המהירים ביותר זה 25 שנה. הגורם לכך הוא מחשוב הענן. הדבר מהווה אתגר עבור מנמ"ר בכל ארגון, בכל גודל ובכל מגזר תעשייתי", כך אמר ג'ון פאולר, סגן נשיא בכיר למערכות באורקל (Oracle).

פאולר היה דובר המפתח ביומו האחרון של כנס Oracle Open World 2016, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו. לכנס הגיעו השנה כ-60 אלף משתתפים, מתוכם 150 מישראל.

"השפעת מחשוב הענן תלך ותגדל בשנתיים הקרובות", אמר פאולר. "הדבר ישפיע על כל ארגון ועל כל מערך IT ארגוני, בין אם המנמ"ר יטמיע מחשוב ענן – ובין אם לא יעשה זאת".

תועלות הענן, ציין, "הן ביותר יעילות וביצועים ל-IT, לצד צמצום עלויות, בחומרה ובתוכנה". הוא ציין כי "יש כמה דרכים לפתוח במסע לענן הציבורי: לקחת את מערכות המורשת הישנות ו"לענן" אותן; גרסה היברידית, שילוב דטה סנטר פרטי והענן שלנו; הענן של אורקל בתוך הדטה סנטר הפרטי שלכם; ולמנמ"רים השאפתנים: להריץ 100% מהמערכות שלכם בענן הציבורי שלנו".

לספק חומרה ותוכנה יחדיו

פאולר אמר כי מטרת החברה היא לספק חומרה ותוכנה יחדיו. "יש להעביר את שכבת ההנדסה לרמת החומרה  והתוכנה", ציין. "הדבר מספק תועלות בהיבטי ביצועים, יכולות גידול וצמצום עלויות. היסטורית מערכות ה-IT השונות נבנו לחוד; אחסון, רישות, שרתים – ואז חיברו אותן. מסתבר שיש דרך טובה יותר לעשות זאת".

"כיוון שהעתיד יאופיין ביותר מחשוב ענן, נדרשת פעולה של הנדסה משותפת, Coengineering, כדי למטב ביצועים. אנו מחברים באופן מהונדס את כלל השכבות של המחשוב – ומעבירים אותן לענן". בדרך זו הסביר פאולר, "מתקבלות התועלות – יותר ביצועים, פחות עלויות, ויותר זמינות ואבטחת מידע. ההנדסה המשולבת מסייעת לפעולות של בסיסי הנתונים להיות יעילות יותר".

הדת שלי, אמר פאולר, "היא תהליכים – הם מחויבי המציאות לטובת יעילות הטיפול בנתונים. אנו שמים את הדברים יחד, כדי שיהיה קל יותר 'לעכל' את הנתונים ושהתהליכים יהיו יעילים יותר".

בסיס מרובה דיירים

"אנו היחידים העובדים עם השבבים המתקדמים של אינטל (Intel)", אמר פאולר. "כך מתקבלת אינטגרציה ברמה הגבוהה ביותר של תוכנה – עד לשכבת השבב. המטרה היא להבטיח שכל האפליקציות עובדות כיאות".

הוא הביא מחקר ביצועים שערכה החברה, לפיו הגרסה החדשה של מכונת בסיסי הנתונים של אורקל, Exadata, מספקת ביצועי קלט-פלט טובים יותר מכל מתחרותיה, ושיש לה יכולות ניתוח מהירות פי 12 יותר ממערכות ה-All Flash של EMC.

"הפערים בתוצאות הם בשל יכולות ה-In-Memory שלנו", אמר. "אנו יכולים לעשות זאת, כי יש לנו את כל שכבות המחשוב – בסיס נתונים, שרתים, חומרה ואחסון".

פאולר סיים בציינו כי "הביצועים הטובים יותר מביאים לצמצום עלויות התחזוקה של המחשוב. בסיס הנתונים שלנו הוא 'מרובה דיירים', Multitenant, ויחד עם הווירטואליזציה אנו מספקים יעילות, כי אנו מאחדים ברמה הווירטואלית בסיסי נתונים רבים על מכונה אחת. זהו שלב מתקדם יותר לעומת הקונסולידציה המסורתית".

ומה בישראל?

שרי צוק, מנהלת אגף Systems באורקל ישראל, אמרה לאנשים ומחשבים בכנס כי "גם בישראל אנו מזהים את המגמה: ארגונים המתמודדים עם האתגרים שבכלכלה הדיגיטלית, מבינים את הצורך בענן כחלק מהפתרון, וכאמצעי ליישום חדשנות במהירות. אלא שחלק גדול מהארגונים עדיין לא בשל, או לא יכול להשתמש בענן הציבורי – מסיבות של רגולציה, אבטחת מידע או חשש לזעזע את המערכת".

שרי צוק, מנהלת אגף מערכות באורקל ישראל

שרי צוק, מנהלת אגף מערכות באורקל ישראל

אותם לקוחות, ציינה צוק, "רוצים ענן פרטי לצורך אחד, וציבורי לאחר, ומעוניינים לנהל את כולם כאחד, בשקיפות ובתיאום מלא, תוך יכולת לנוע במהירות ובקלות בעת עומסי עבודה הלוך ושוב, במעבר חלק. זהו הענן ההיברידי".

פה, אמרה צוק, "נכנסת 'גישת ה-דו-קיום' של אורקל. אורקל צופה שהעשור הקרוב יתאפיין ב'דו-קיום' זה, של דטה סנטרים באתר, לצד עננים פרטיים, ציבוריים או גם וגם".

"אורקל מציעה מענה שמבדל אותה מספקיות הענן האחרות – השילוב ההנדסי בין טכנולוגיות תוכנה וחומרה. כיום ארגונים יכולים לבחור – באיזה קצב ירצו לעבור לענן, אילו אפליקציות להעביר לענן, וכמובן לאיזה סוג של ענן: פרטי, ציבורי או היברידי".

לדבריה, "בכל סביבה שנבחרה, הכל מנוהל כיחידה אחת, כיוון שכל מה שאורקל בונה בחומרה, בבסיס הנתונים ובאפליקציות – הוא בדיוק אותו הדבר, אותם כלים וטכנולוגיות – לדטה סנטר הפרטי, או לענן. כך, המעבר מהדטה סנטר לענן הוא פשוט, קל ומהיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים