גוגל משיקה את Google Trips – מתכנן נסיעות אישי

רוצים עזרה בתכנון נסיעות, טיולים ובילויים בחו"ל? אין בעיה! ענקית הטכנולוגיה אוספת את כל פרטי המסעות לכדי אפליקציה נוחה ומסודרת, שבטח תקל עליכם את הנסיעה ● אלא שאמנם היא חינמית, אבל לתענוג שבשימוש בה יש גם מחיר

מי זקוק למדריך טיולים? Google Trips

אפילו אנשים מסודרים במיוחד נוטים לאבד ידיים ורגליים בתוך הבירוקרטיה וה"ניירת" הדיגיטלית שכרוכות בנסיעות, וזה בלי להיכנס לבלאגן שבו כרוכים חיפושי המלונות, הטיסות ויתר הכרטיסים.

גוגל (Google) השיקה אתמול (ב') אפליקציה סלולרית חדשה, המכונה Google Trips, שמטרתה לעזור למשתמשים לתכנן טוב יותר חופשות ונסיעות אחרות.

האפליקציה, שמתאימה הן לניידים מבוססי iOS והן למכשירי אנדרואיד, יודעת למשוך שילוב של נתונים מ-Google Maps ומידע שחלקו מטיילים אחרים, על מנת להציע לכולנו מדריך נסיעות אישי המסייע לעקוב אחרי נסיעות, הזמנות, מוקדי עניין, אטרקציות תיירותיות, מסעדות ועוד שאר עניינים שבהם עוסק מי שנמצא בדרכים.

דליפת מידע שהתרחשה מוקדם יותר השנה, כשהחברה העמידה את האפליקציה למבחן בתוך קהילת הממליצים המקומיים של גוגל, היא שחשפה לראשונה את העובדה שהענקית עובדת על יישום נסיעות.

תפקידם של המדריכים המקומיים הוא לעזור לשפר את Google Maps ואת המידע המתפרסם בה אודות עסקים, על ידי כתיבת ביקורות, תיקון רישומים שגויים והוספת צילומים. בתמורה הם מקבלים גישה בלעדית לנסות מוצרים ותכונות חדשות של גוגל, בדיוק כמו אפליקציית הטיולים הנוכחית, שעליה סיפרו מי מהם למדיה.

לאן אתה רוצה להגיע?

אז איך נראית ומתנהגת ה-Google Trips? מסך הבית כולל תיבת חיפוש עם הכיתוב: "לאן אתה רוצה להגיע?", שדרכו ניתן לתכנן טיולים חדשים. כרטיסים אחרים משמשים לצורך מעקב אחרי חופשות עדכניות ועתידיות, ובאופן כללי אחרי התכניות של משתמשי היישום.

מה שמועיל במיוחד הוא שכל עיר שבה המשתמש מתכנן לבקר במהלך אחת הנסיעות שלו יכולה לזכות בכרטיסייה משלה בתוך הקטגוריה הנרחבת יותר שמכונה טיול (Trip), ושמתג פשוט משמש להורדת כל המידע על היעד לצורך גישה לא מקוונת.

כרגע על כל כרטיסייה של עיר מופיע מגוון רחב של כרטיסים צבעוניים שמטרתם לעזור למשתמש לקפוץ למקטעים שונים. בין היתר במיון הנוכחי מופיעות תת-הקטגוריות: מקומות שמורים (Saved places), תכניות יומיות (Day Plans), אוכל ושתייה (Food & Drink), התמצאות (Getting around), דברים לעשות (Things to do), הזמנות (Reservations), ואחרות.

חכמת המונים משולבת עם נתוני Google Maps

אבל היישום לא מיועד רק לשם איסוף ידיעות אלא גם בכדי להציע מני הצעות. ענקית הטכנולוגיה אומרת שה-Google Trips יכולה להציג את תכניות הימים הפופולריות ביותר למסלולים ב-200 ערים מובילות ברחבי העולם.

מידע זה מבוסס למעשה על נתוני ביקורים קודמים של מטיילים אחרים, אשר גוגל אספה לרשימות הכוללות את האטרקציות והמקומות הפופולריים ביותר בכל עיר ספציפית. מעניין יהיה לראות כיצד נתוני "חכמת ההמונים" האלו ישולבו עם מידע אחר שהאפליקציה מושכת מיישום המפות של גוגל, בכדי לסייע למשתמשים למצוא דברים לעשות בסביבת אחד מייעדי הסיור המתוכננים שלהם.

בנוסף לעזרתה לתכנון סיורים באתרי תיירות ובערים, האפליקציה יכולה גם לעקוב אחר טיסות, מלונות, פרטי השכרת רכב, הזמנת מקומות במסעדה, ועוד – מה שהופך אותה לדומה במקצת למתחרה TripIt של Concur וכן, במידה מסוימת, לתחום החדש ש-Airbnb מוציאה עם אפליקציית Airbnb Trips שלה, אשר תתמקד בשירותי תיירות.

אמצעי נוסף לאיסוף דטה אודותינו

אחד הדברים שמייחדים את Google Trips והופכים אותה למעניינת הוא שהיא ממנפת את היכולת של גוגל בכדי לנצל את הנתונים שאוחסנו בחשבון ה-Gmail של המשתמש, לאסוף באופן אוטומטי את ההזמנות שהגיעו אל הדואר האלקטרוני שלו ולארגן אותן לטיולים בעבורו.

אבל אליה וקוץ בה – בעוד שהאפליקציה החדשה תהיה בוודאי שימושית למטיילים, היא גם אמורה לשמש כאמצעי נוסף לצורך איסוף דטה בעבור ענקית הטכנולוגיה, אשר תוכל להרחיב את מאגר הנתונים העסקי שלה ב-Google Maps באמצעות מה שהאפליקציה תיקח ותלמד ממשתמשיה.

אגב, בנוסף ליישום המסעות המדובר, החברה השיקה ממש עכשיו תכונה לחיפוש יעדים, המכונה Destinations, שכבר הגיעה לניידים במרץ וכעת עושה הופעת בכורה גם בגרסתה בעבור המחשבים הנייחים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב רוימי

    שזו אפליקציה שעלולה לעזור לדוברי עיברת.

  2. טורקניץ משה

    כיצד אני מוריד אלי את האפליקציהgogel trips

אירועים קרובים