"המנמ"ר משמש בתפקיד רק 18 חודשים – זה מעט מדי"

כך אמר מארק הרד, מנכ''ל משותף באורקל ● לדבריו, "רבים מהמנמ''רים לא עומדים במשימה, אך כעת הענן יכול לסייע להם להצליח בתפקידם"

מארק הרד מאורקל - מנכ"ל ההיי-טק בעל השכר הגבוה ביותר ב-2016. צילום: יח"צ

"אתגרי המנמ"ר הולכים ונהיים קשים יותר להשגה. עליהם לסייע לארגון להגדיל את נתח השוק בתחום שהארגון פועל בו, ולצמצם את הוצאות ה-IT. לצערי, רבים מהמנמ"רים לא עומדים במשימה הכפולה. לכן, מחקרים מצביעים שהמנמ"ר משמש בתפקידו בממוצע רק שנה וחצי – זה מעט מדי. הענן יכול לסייע למנמ"ר להצליח בתפקידו", כך אמר מארק הרד, מנכ"ל משותף אורקל (Oracle).

הרד היה דובר המפתח ביומו השני של כנס Oracle Open World 2016, שנערך השבוע בסן פרנסיסקו. לכנס הגיעו השנה כ-60 אלף משתתפים, מתוכם 150 מישראל.

בדבריו חזר הרד כמה פעמים על המשפט לפיו אורקל היא החברה החווה את הצמיחה המהירה והגדולה ביותר בין ספקיות הענן. בתגובה לכך, בעת שנערך משאל אלחוטי בין משתתפי הכנס, החליטו מחצית מהם "להעניש" אותו. בתשובה לשאלה "מיהי החברה בעלת הגידול הרב ביותר בתחום הענן", השיבו יותר ממחצית מהמשתתפים כי מדובר בגוגל (Google), אמזון (Amazon) ו-Salesforce.

מנכ"ל הארגון, אמר הרד, "לוחץ על המנמ"ר לסייע לעסק. מדובר במשימה לא פשוטה כיוון שקשה להגדיל את המכירות ואת נתח השוק, בזמן שהצמיחה העולמית מאוד נמוכה, ועומדת על 1% עד אחוזים בודדים".

החדשנות פורחת בעולם הפרטי

אתגר נוסף, לדברי הרד, "הוא הצורך לגשר על הפער הקיים בין המחשוב ברמה הארגונית ובין זה שבעולם הצרכני. בעוד שבתחום הצרכני החדשנות מתפתחת ונוסקת, הרי שב-IT הארגוני החדשנות תקועה, וה-IT משמר את הקיים, ממלא את משימותיו, דואג לתפעול ומהווה מקור דל ולמעט מאוד חדשנות".

"מחקרים מעלים כי רק 15% מתקציב ה-IT בארגונים מוקדש לחדשנות", אמר הרד. "במקביל, תחום אבטחת המידע מאיים על המנמ"ר – ולכן הוא נלחץ וצורך יותר מוצרי אבטחת מידע. בהיבט אחר, הוא 'נתקע' עם הרגולציות. זה עוד מקור לחץ. כל זה מביא למצב בו המשאבים המופנים לחדשנות מתכווצים מכל כיוון".

הענן – מענה למצוקות המנמ"ר

המענה לכל האתגרים הללו, אמר הרד, הוא במחשוב הענן. הוא ציטט מחקר לפיו הגיל הממוצע של מערכות ה-IT בקרב 500 החברות הגדולות בעולם עומד על 21 שנה. לכן, אמר מנכ"ל אורקל, "יש למחשוב הענן כזו חשיבות גדולה. זהו שינוי, תחלופה, של פעם בדור".

הגידול הממוצע השנתי של ספקיות הענן, אמר הרד, "עומד על 44%. לעומתן, הגידול של אורקל עומד על 82%. המשמעות כפולה – האחת, נוביל את תחום מחשוב הענן. השנייה חשובה הרבה יותר למנמ"ר: השימוש במחשוב ענן עשוי להניב לו צמצום בהוצאות ה-IT של 30%. הוא יכול לקבל את אותה סביבת IT, עם תחזוקה פחותה בשליש. בנוסף, הוא מקבל סביבת מחשוב אמינה ומאובטחת יותר. כך, יש באפשרותו להגדיל את היקף המשאבים המוקצים לחדשנות, בשל צמצום בהוצאות. מדובר בשינוי טכנולוגי בסביבה כלכלית לא פשוטה".

אורקל, אמר הרד, "השקיעה במחקר ופיתוח בשנה החולפת 5.2 מיליארד דולר. מדובר בנתון המשקף 13% מהמחזור של החברה. כתבנו את כל התוכנה שלנו מחדש לטובת הענן. בנינו 19 דטה סנטרים ענקיים ברחבי העולם, כעת אנו בונים עוד אחד. הצמיחה שלנו בענן היא הגדולה ביותר בין כל הספקיות הענן".

לסייע לארגונים לצמוח

מחשוב הענן, ציין הרד, "מסייע לתחומים רבים מעבר לתפעול ה-IT: הוא בעל יכולת 'לטחון' נתונים רבים ובדרך זו הוא מסייע לעולמות ה-BI, האנליטיקה וה-Big Data. בדרך זו, ארגונים משפרים את ההבנה אודות הלקוחות שלהם".

הרד סיים בכמה תחזיות לגבי מה שצפוי בתחום ה-IT הארגוני בשנת 2025. בתוך פחות מעשור, אמר מנכ"ל אורקל, "80% מתקציבי ה-IT בארגונים יופנו לענן – ולא למערכות המחשוב המסורתיות. הגידול יהיה גיאומטרי. מספר הדטה סנטרים של ארגונים יצנח ב-80% ויהיו בהם בעיקר אפליקציות ישנות".

תחזית שניה, אמר הרד, "היא שהמנמ"רים ישקיעו 80% מתקציבם בחדשנות, ורק 20% יופנו לתחזוקת ה-IT. אין מדובר בתועלת טכנולוגית – אלא בכורח עסקי של המנמ"ר לסייע לארגונים לצמוח".

"נוביל את המסע בן עשור השנים לענן" סיכם הרד, "אנו החברה היחידה שיודעת להיות בשני העולמות – גם ברישוי המסורתי וגם בענן".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים