ראש ה-FBI: "כסו את מצלמות הרשת שלכם"

איך צריך הציבור להרגיש עכשיו, אחרי שמי שמנהל את ביטחונה של ארצות הברית התוודה כי הוא מכסה את פתחי מצלמות האינטרנט שלו כאמצעי אבטחה? ● בינתיים לא נצפו תורים משתרכים לפני חנויות לממכר נייר דבק

ג'יימס קומי, לשעבר ראש ה-FBI. צילום: ה-FBI, מתוך ויקיפדיה

במהלך כנס CSIS (ר"ת Center for Strategic and International Studies), שהתקיים בסוף השבוע, חשף ג'יימס קומי, ראש ה-FBI, מה שטען שהוא יודע שיגרום ללעג – הוא מכסה את מצלמות הרשת שלו כשאינן בשימוש. עם זאת, החשש מהלעג לא מנע ממנו להמליץ לאנשים אחרים לעשות את אותו דבר.

קומי לא לבד – בחודש יוני השנה צילום ממשרדי החברה שלו במאנלו פארק חשף לעולם שגם מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק (Facebook) בכבודו ובעצמו, נוהג בדיוק כך ומכסה את פתח המצלמה של המחשב הנייד שלו באמצעות מסקינגטייפ.

לחשוף במצבים אישיים ואינטימיים

"יש כמה דברים הגיוניים שאתם צריכים לעשות, וזה אחד מהם", אמר קומי לקהל שנכח באירוע. הוא השווה את הצורך לחסום את פתח המצלמה במחשב אל הצורך בנעילת מכוניות ודלתות בלילה, או להתקנת מערכות אזעקה. קומי הוסיף וסיפר כי "כשאתה נכנס לכל משרד ממשלתי, לכל אחד מאיתנו יש את המצלמה הקטנה הזו שיושבת מעל המסך. לכולן יש מכסה קטן שסוגר עליהן מלמעלה. אתה עושה את זה כדי שאנשים שאין להם סמכות לא יסתכלו עליך. אני חושב שזה דבר טוב".

וקומי צודק. אם האקרים ישתלטו על מצלמת האינטרנט שלכם, הם יכולים להפוך בקלות את חייכם לתכנית ריאליטי ללא הסכמתכם. בשנת 2014 הוקם אתר אינטרנט שהציג מה שקלטו אלפי מצלמות אינטרנט ומצלמות רשת ביותר מ-250 ארצות ברחבי העולם. דרך האתר יכלו גולשים לצפות בפעולות שונות של אנשים שלא היו מודעים כלל לחשיפתם, בין היתר נראו באתר חדרי כושר, משרדים וחנויות ואפילו חדרי ילדים ומוניטורים של תינוקות. במקרים מסוימים, האקרים עשו שימוש במצלמות הקורבנות בכדי לחשוף אותם במצבים אישיים ואינטימיים, כמו שקרה למלכת היופי-עשרה האמריקנית, קאסידי וולף, בשנת 2013.

רוצה לפרוץ מחד ומכסה מאידך

למרות הסכנה האותנטית שגלומה בהשארת מצלמות חשופות, קומי בכל זאת ספג, כפי שצפה, לעג באינטרנט. בעיקר משום שכמו שאתר The Hill ציין, אנשים חושבים שזה משעשע שמפקד ה-FBI צריך לנהוג באקט נוסף שכזה בכדי להגן על פרטיותו.

בין הלועגים היו שהזכירו במיוחד את המקרה שבו התעקשה הסוכנות לכפות על אפל (Apple) לפרוץ למכשיר ה-iPhone של היורה מסן ברנרדינו. באותו מקרה, שהפך לנושא מסוקר ביותר במדיה העולמית, אפל סירבה להיענות לצו בית המשפט ולפרוץ את המכשיר, בטענה כי אין לה את היכולת לעשות זאת מכיוון שהיא רוצה לשמור על הזכות לפרטיות של לקוחותיה. לבסוף נאלצה ה-FBI לשלם לצד שלישי בעבור פריצתו של המכשיר.

כך או כך, בכל הנוגע בחסימת פתחי המצלמות, קומי גונן על עצמו במהלך דבריו ואמר כי "זה לא מטורף שלראש ה-FBI אכפת גם מביטחון אישי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים