ח"כ שרן השכל הודחה מהוועדה הביומטרית בגלל התנגדותה למאגר

ההדחה בוצעה לאחר שבשבוע שעבר היא הודיעה שלא תצביע בעד הצעת הממשלה לשנות את רמת האבטחה בסריקות של טביעות האצבע ולוותר על בדיקת ההתחזות ● לדבריה, "אני לא חותמת גומי"

ח"כ שרן השכל. צילום: הדר סלקטר, מתוך ויקיפדיה

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, הדיח את ח"כ שרן השכל ממפלגתו, הליכוד, מחברותה בוועדת המעקב אחרי החוק הביומטרי. זאת, לאחר שבדיון שנערך בוועדה בשבוע שעבר היא הודיעה שלא תצביע בעד הצעת הממשלה לשנות את רמת טביעות האצבע במאגר הביומטרי.

לדיון, שניהל ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), זומנו נציגי רשות האוכלוסין והרשות הביומטרית במשרד הפנים כדי שיסבירו מדוע הממשלה מתכוונת לשנות את רמת האבטחה בסריקות של טביעות האצבע ולוותר על בדיקות ההתחזות, שנועדו לבחון האם המאגר מבצע את תפקידו או שהוא מהווה סיכון מיותר.

בראיון לתוכנית של רזי ברקאי הבוקר (ד') בגלי צה"ל אמרה ח"כ השכל כי "עבודת חברי הכנסת היא לבדוק לעומק את התנהלות הממשלה והחלטותיה, במיוחד כאשר מאחורי גבם של חברי הכנסת מנסים לשנות את הרף בבחינת המאגר הביומטרי, שנקבע על פי חוק".

"אחריות הח"כים היא לוודא שהממשלה תעשה את עבודתה"

לדבריה, "הסרת בדיקות ההתחזות או הורדת איכות טביעות האצבע נקבעו בתקנות הממשלה להצעת החוק והן אמורות היו להיערך בתקופת הפיילוט, שהחלה לפני שלוש שנים".

ח"כ השכל הזהירה כי המאגר עלול להיות מסוכן מאוד לתושבי ישראל "ואחריות חברי הכנסת היא לוודא שהגופים שאחראים על זה יעשו את עבודתם".

"אני לא חותמת גומי, ולא אתן לזה יד", הוסיפה. היא ציינה כי בדעתה להשתתף בכל הישיבות הבאות של הוועדה, על אף שהיא כבר לא חברה בה ושאין לה זכות הצבעה, ולבקש תשובות לכל השאלות.

ח"כ סלומינסקי אמור לכנס את הוועדה בשבוע הבא כדי להמשיך לדון בנושא. לאנשים ומחשבים נודע כי בעקבות המהומה שיצרה ח"כ השכל בשבוע שעבר לא נערכה הצבעה בוועדה על הצעת הממשלה, מאחר שלא היה לה רוב.

המתנגדים למאגר תומכים בח"כ השכל

התנועה לזכויות דיגיטליות, שמנהלת את המאבק הציבורי נגד המאגר, פרסמה הודעת תמיכה בח"כ השכל. "זהו מהלך מכוער, שבו הקואליציה מנסה לדרוס את דעותיה של ח"כ השכל, שמגלה אחריות לביטחון המדינה וביטחון האזרחים", אמר עו"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי של התנועה. "עמדתה של ח"כ השכל מוכיחה את מה שאנחנו אומרים כל הזמן: שהוויכוח על המאגר חוצה מפלגות והוא לא קשור לימין או שמאל".

גון קמני, ראש רשות המאגר הביומטרי, שהתראיין אף הוא בתוכנית, אמר כי הבקשה לשינוי רמת הסריקות הוגשה לוועדה לפני שנה ורק עתה היא מצאה זמן לדון בה. הוא טען שמדובר בעניין טכני לחלוטין.

באשר להחלטה להדיח את ח"כ השכל מהוועדה ציין קמני כי "אנחנו גוף מקצועי ולא עוסקים בעניינים פוליטיים בתוך הכנסת".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן

    איפה אתם התקשורת, "כלבי השמירה" של האזרחים מול המדינה??? אתם לא צריכים רק לדווח, אתם צריכים וחייבים להשמיע את ההתנגדות שלכם !!! יותר ויותר אמצעים הממשלה הזאת מאמצת נגד האזרח הישר, ומגבילה יותר ויותר את חופש הפרט. המדינה טוענת לחיזוק המלחמה בטרור ובפשע המאורגן? ב-ו-ל-ש-י-ט !!! אז שכוחות הביטחון והמשטרה העצלנית שלנו יזיזו את התחת השמן שלהם, וילכו לעצור את הפושעים והמחבלים, לא את האזרחים הטובים !!!!!!! לא יאמן איך אנחנו דוהרים בטיפשות לעבר "דו"ח מיוחד" ו-1984, והתקשורת שותקת !

  2. Dee

    אם זכרוני אינו מטעני, ההתנגדות העיקרית/הראשונית למאגר הביומטרי התבססה על ההתנגדות לִלקיחת טביעות-אצבע מכל אזרח ישׂראלי- דבר שהוא נוהג שנקבּע בחוק בארה״ב; איש אינו יכול לקבל גרין קארד, ויותר מכך- אזרחות ודרכון אמריקנים, אם טביעות כל אצבעותיו (!) לא נלקחו, (מניסיון אישי, העובדים שם אנטיפטיים וגסי-רוח...), וּכמו-כן כל פרטיו האישיים. באשר לדבריה של ח״כ שרן השׂכּל, אני בהחלט מסכימה עמהּ. עם-זאת, הייתי שׂמחה לקבל פירוט נוסף על הנושא של "הסרת בדיקות ההתחזות או הורדת איכות טביעות האצבע...". תודה.

אירועים קרובים