Pokémon Go רושם הכנסות גלובליות של 200 מיליון דולר בחודש

30 ימים אחרי השקתו, הופך המשחק לאפליקציה המכניסה ביותר במובייל ● כל זה בהתחשב בכך שהוא חדר ליפן לפני ימים אחדים, מגיע רק עכשיו למספר מדינות אסייתיות נוספות, והודו וסין עדיין ממתינות לו

עורר היסטריה. המשחק Pokémon GO.

חודש לאחר הגחתו לאוויר העולם, Pokémon Go מותקן אצל כמעט 11% מבעלי הטלפונים החכמים בארצות הברית. הזמן הממוצע שאנשים משקיעים באפליקציה ביום עומד על כ-45 דקות, והמשחק הפך ליישום שנמצא במקום הרביעי מבין אלה הפופולריים ביותר לניידים, אחרי פייסבוק (Facebook), גוגל (Google Search) ויישומי אנשי הקשר.

לא פלא אם כן שמשחק המציאות הרבודה הלוהט ממשיך לטפס מעלה במונחים של הכנסה כוללת. פלטפורמת ניתוח האפליקציות Sensor Tower מעריכה שהמשחק צבר עד עכשיו למעלה מ-200 מיליון דולרים בהכנסות נטו כתוצאה מרכישות שמבצעים שחקנים בכל רחבי העולם.

פי ארבעה מקנדי קראש סודה

למרות הזעם שעורר המשחק באחרונה, בגלל עדכון מקומם ובאגים שונים, הצלחתו – חודש בלבד לאחר פרסומו – עדיין נשארת מרשימה ונדירה, כשקדחת ההוצאות בתוך המשחק מניבה הכנסות גדולות יותר מאלו שרשמו אפליקציות ענקיות אחרות, במונחי רכישה, כך מעידים הנתונים הסטטיסטיים של הפירמה.

לכידת יצורי הפוקימון הקטנים מעמידה את ההכנסות מהמשחק, החינמי, על כמעט כפול מהכנסות החודש הראשון של משחקי להיט כמו Clash Royale, ואפליקציות אחרות שחזקות ברכישות בתוך האפליקציה (in-app) שהכרנו השנה. המשחק, למשל, הרוויח כמעט פי ארבע מ-Candy Crush Soda Saga במהלך 30 הימים הראשונים לפועלו.

Big in Japan

בנוסף, נתוניה של Sensor Tower חושפים נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון אם מנסים להעריך את פוטנציאל ההכנסות העתידי של המשחק: Pokémon Go הפגין זינוק ענק ביצירת הכנסות בסביבות אמצע יולי, מיד לאחר שהושק ביפן.

עכשיו מגיעה אפליקציית הלהיט של Niantic באופן רשמי ל-15 מדינות נוספות באסיה ואוקיאניה, שעליהן נמנות: ברוני, קמבודיה, אינדונזיה, לאוס, מלזיה, הפיליפינים, סינגפור, תאילנד, וייטנאם, טייוואן, פפואה ניו גיני, פיג'י, איי סולומון, המדינות המאוחדות של מיקרונזיה ופלאו.

רבים מתושבי מקומות אלו כבר החלו לצוד פוקימונים כבר כשהיישום הושק לראשונה, על ידי הורדת ה-APK שלו, אבל עכשיו המשחק זמין באופן רשמי וכל מתעניין יוכל להשיג אותו ישירות מה-App Store או ה-Google Play.

בהתחשב בכך שהשוק היפני הוא למעשה ביתו של הפוקימון, ושל אוהדיו הנאמנים ביותר, ההצלחה של המשחק בארץ השמש העולה אינה מפתיעה במיוחד. ולמרות שלא סביר שמקום אחר יכול לספק את אותן הכנסות מדהימות, הגעתו של Pokémon Go למדינות החדשות באסיה אמורה לספק לו ולהכנסותיו דחיפה נוספת.

נינטנדו (Nintendo) והחברה המפתחת של המשחק, Niantic, גלגלו את היישום החוצה לרחבי העולם באטיות יחסית, לטענתן כדי למנוע עומס יתר על השרתים, בשל ההצלחה הכבירה שלו שהביאה לביקושים עצומים. חשוב לציין כי שלוש המדינות הגדולות והמאוכלסות ביותר של האזור – סין, הודו ודרום קוריאה – טרם קיבלו את בקשת ההשקה באופן רשמי, כך שנראה של-Pokémon Go יש עדיין קילומטרים רבים לגמוא, במובנים של פופולריות, ובהתאמה – בהכנסות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים