ספורטאים לנצח: כשהטכנולוגיה מונעת פציעות מבעוד מועד

כושר טוב הוא עניין חשוב ביותר - אך הכרחי לא פחות הוא לשמור על הגוף מפני פציעות שיכולות להרוס למתאמנים את הרגע הגדול של הקריירה שלהם ● מעבדות קיטמן פיתחו מערכת מיוחדת שתעזור לחסוך את העניין הכואב

לא מרגישים כאב. אילוסטרציה: BigStock

המשחקים האולימפיים הם ללא ספק רגע השיא של רוב הספורטאים שמשתתפים. הכנות של ארבע שנים ולפעמים אפילו יותר, מזוקקות למספר קצר של רגעים – שאחריהם לא יהיה צ'אנס נוסף, לפחות במשך ארבע שנים.

כשחושבים על זה ככה, זה די ברור למה ספורטאים משקיעים הון עתק לא רק בלהגיע למשחקים בכושר הכי טוב שיש, אלא גם בשמירה על גופם מפני פציעות שיכולות להרוס להם את הרגע הגדול של הקריירה שלהם.

אותן פציעות נחשבות לאחת הסכנות הגדולות לכל ספורטאי, בעיקר כי למרות התקדמות והתפתחות הרפואה המודרנית, הרי שעדיין אין שום דבר למנוע פציעות לחלוטין במסגרת פיזית תחרותית. אבל זה שאין דרך, לא אומר שעולם טכנולוגיית הספורט לא ממשיך לנסות להגיע למצב הזה.

מעבדות קיטמן (Kitman Labs), חברת טכנולוגיה שעוסקת במידע ובספורט ונוסדה ב-2012, משתמשת במערכת אופטימיזציה לאתלטים, שמאפשרת למאמנים ולמנהלים להבין איך הספורטאים מגיבים באופן פיזי ומנטלי ללחצים השונים שמופעלים עליהם בזמן אימונים ובתחרויות. כל סימן של תגובה שלילית למאמץ או תרגיל מסוים יביא את המאמן לשנות ולתקן את מערך האימונים או של האתלט, וכך למנוע פציעה באופן פרואקטיבי.

מידע בזמן אמיתי לגבי סכנות ובעיות

הדרך שבה מעבדות קיטמן עושה את זה, היא על ידי מידע. המון המון מידע, והרבה מאוד מדעני מידע שינתחו את המידע הזה. התוכנה מבוססת ענן, והתוצאה המתקבלת מהניתוח היא עבור כל אתלט בנפרד. התוכנה מורכבת משלושה חלקים שמשולבים ביחד – קביעת הפרופיל של האתלט, לכידה של התנועות שלו ושל המידע שלו, והמידע הפיזיקלי האתלטי עצמו – והשילוב הזה מעניק למאמנים מידע בזמן אמיתי לגבי סכנות ובעיות שמהם סובלים או עלולים לסבול החניכים שלהם.

קיטמן עובדת בארצות הברית עם קבוצות בענפי ספורט קבוצתיים בליגות הגדולות, שם מדובר בעסקים המגלגלים מאות מיליונים של דולרים. פציעות של שחקנים עלולות לעלות לקבוצה שלהם סכומי עתק: בשנת 2015, יותר מ-714 מיליון דולר במשכורות שחקנים הלכו לפח עקב פציעות. ב-NFL, ליגת הפוטבול האמריקנית, נרשמו ב-2015 כ-48 פציעות רק ברצועה הצולבת הקדמית – דבר שהוביל לאובדן של 63 מיליון דולר, ו-5,447 ימים מבוזבזים של שחקנים. יש לציין ש-54% מכל הפציעות בליגה, נגרמו באימונים ללא מגע בין שחקנים.

ספורטאים הולכים ונהיים גדולים יותר, מהירים יותר וחזקים יותר, והלחץ על הגוף שלהם רק הולך ועולה. טכנולוגיה שעוזרת למנוע פציעות, לא רק תמנע מהם לבזבז זמן יקר מהקריירה הקצרה שלהם ממילא, אלא אף להגיע בריאים יותר אל הפרישה, עם פחות כאבים ופחות בעיות פיזיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים