גוגל מציעה: שיתוף רכישות בין בני המשפחה

החברה השיקה את תוכנית Family Library, שמטרתה לאפשר למשפחה לחלוק את הרכישות שביצעו בחנות האפליקציות זה עם זה

רכישות משפחתיות. אילוסטרציה: BigStock

אם מישהו מבני המשפחה רכש אפליקציה – למשל את Pokémon GO – דרך חנות האפליקציות של גוגל, Google Play – למה שבני המשפחה האחרים לא יוכלו בעצם ליהנות ממנו גם הם בסמארטפונים שלהם?

אחרי שאפל (Apple) מאפשרת מזה זמן מה לחבר מספר חשבונות למשלם בודד, כעת גם ענקית הטכנולוגיה החליטה להציע סוף סוף פתרון לנושא.

אתמול בבוקר (ד') הודיעה גוגל (Google) באופן רשמי על השקת Family Library – תכנית המאפשרת לעד שישה בני משפחה לחלוק את הרכישות שלהם מ-Google Play במכשירים שונים.

בין השאר כוללת התכנית את היכולת לשתף סרטים, תכניות טלוויזיה, ספרים, אפליקציות ומשחקים, בין טלפונים וטאבלטים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, ובמקרים מסוימים, ברחבי האינטרנט, גם על iOS ופלטפורמות חיבור טלוויזיה אחרות כמו Roku, Android TV, טלוויזיות חכמות ועוד.

על מנת להתחיל לעבוד עם התכנית המשתמשים, ייגשו לכפתור חדש ב-Play Store שבעזרתו יוכלו להגדיר אדם אחד כ"מנהל המשפחה", ואז להוסיף אליו את יתר בני המשפחה. מנהל המשפחה יהיה המבוגר במשפחה ומי שאחראי להוספת והסרת חברים, והוא גם יהיה מי שיזין את פרטי התשלום שבו יחויבו רכישות המשפחה.

מוזיקה לא נכללת

בכל הנוגע במוזיקה – בינתיים יוכלו עד שישה בני משפחה אחת להזרים מוזיקה באמצעות תכנית המשפחה של Google Play Music ולא במסגרת ה-Family Library.

גוגל הרחיבה את הגישה אל תכנית המשפחה המוזיקלית שלה, המאפשרת לעד שישה בני משפחה להזרים שירים בתמורה ל-14.99 דולרים בחודש, והשירות מגיע כעת גם לאירלנד, איטליה, מקסיקו וניו זילנד, אך עדיין לא לישראל.

בקרת הורים עדיין בפעולה

על פי ברירת המחדל, כל הרכישות ישותפו בין מי שהוגדר כבן המשפחה, אבל ניתן גם לבחור רק פריטים בודדים לשיתוף, וגם אם חולקים את כל התכנים – עדיין ניתן ללחוץ על פריטים בודדים ולבחור לא לחלוק אותם עם הקבוצה.

ספריית המשפחה גם מכבדת את הנחיות בקרת ההורים שהוגדרו בהתקנים של הילדים, כך שהקטנטנים לא יוכלו לגשת מיידית וללא אישור למשל, לסרטים שהוגדרו כלא מתאימים להם על ידי הוריהם.

בדומה לשירות שיתוף המשפחה של אפל, ההורים יכולים לאשר רכישות לאחר בקשה מצד בני המשפחה הצעירים. עם זאת, באופן לא ממש חכם – לאחר שהבקשה נשלחת, ההורה יצטרך להקליד את הסיסמה שלו במכשיר של הילדים. יש להניח שהתהליך הזה ישתפר ויתייעל עם הזמן.

זמין מעבר לפלטפורמה של גוגל עצמה

מה שמבדל את Family Library של גוגל משירות השיתוף של אפל הוא ש-Google Play זמין מעבר לפלטפורמה של גוגל עצמה. בנוסף להיותו זמין באנדרואיד, סרטים, תכניות טלוויזיה וספרים זמינים דרך האפליקציות של גוגל באינטרנט וב-iOS, וניתן לצפות בסרטים ותכניות טלוויזיה בכל מקום שה-Google Play Movies & TV פועל בו.

"ה-Play מעצם טבעו זמין ברחבי מקומות רבים יותר, ואנחנו באמת חושבים שהדבר חשוב בעבור בחירת משתמש וגמישות", אומרת יוניס קים, מנהלת מוצר בכירה ליוזמת המשפחה של גוגל ב-Google Play.

קים מוסיפה ומספרת של-Family Library יש אפשרויות תשלום גמישות. אמנם כרטיס אשראי אחד ישותף כשיטת התשלום המשפחתית, אבל חברי המשפחה תמיד יוכלו לקנות פריטים עם שיטות התשלום שלהם, כולל אפילו כרטיסי מתנה ב-Google Wallet.

השירות החדש יהיה זמין במהלך הימים הקרובים באוסטרליה, ברזיל, קנדה, צרפת, גרמניה, אירלנד, איטליה, יפן, מקסיקו, ניו זילנד, בריטניה וכמובן בארצות הברית. נקווה שבקרוב יעשה את דרכו גם אל ארצנו הקטנטונת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים