סוף עידן: וריזון תרכוש את יאהו תמורת חמישה מיליארד דולר

הרכישה, הקרובה לחתימה, תסיים את הדיונים הארוכים ואת החודשים בהם היתה יאהו על המדף ונשקלה להירכש על ידי רבים וטובים, מוורן באפט, דרך הדיילי מייל ועד מיקרוסופט

וריזון ממזגת את AOL ויאהו

ימיה של יאהו (Yahoo) כחברה עצמאית ספורים, והיא עומדת לפני סוף דרכה – ענקית האינטרנט הוותיקה צפויה להירכש על ידי וריזון (Verizon) תמורת סכום של חמישה מיליארד דולר, כך דווח בארצות הברית בסוף השבוע.

הסכום גבוה יחסית למחיר שנקבע בסבבי המכירה הקודמים, אז עמד תג המחיר על 2.5-3.5 מיליארד. הרכישה תקבע את מעמדה של גוגל (Google) כמובילת שוק, אף שיאהו ותיקה ממנה, ומשחקת על מגרש האינטרנט זה 21 שנים.

הרכישה, הקרובה לחתימה, תסיים את הדיונים הארוכים והחודשים בהם היתה יאהו על המדף, ונשקלה להירכש על ידי רבים וטובים, מוורן באפט, דרך הדיילי מייל (Daily Mail) ועד מיקרוסופט (Microsoft).

וריזון הייתה המובילה זה זמן בין הרוכשות הפוטנציאליות, ועל פי בלומברג (Bloomberg) ו-CNBC, היא תחתום בימים הקרובים על העסקה. הרכישה תכלול את עסקי האינטרנט של יאהו ואת חבילת הפטנטים שלה, אולם לא את אחזקות הנדל"ן שברשותה.

לשמור על תקינות התהליך

רבקה נויפילד, מדוברות יאהו, סירבה להגיב על הפרסום, "על מנת לשמור על תקינות התהליך – עד שהוא יושלם". גם וריזון סירבה להגיב.

וריזון נמנתה על השמות שהוזכרו כרוכשות, לצד AT&T, קבוצת משקיעים המגובה בבאפט, ודן גילברט, מייסד Quicken Loans. זה יהיה גם אקורד סיום עצוב עבור מריסה מאייר, לשעבר בכירה בגוגל, שבאה לחברה כמנכ"לית ורצתה לחדש את ימיה – ונכשלה. הגלולה המרה של הכישלון תומתק כלכלית: מאייר תעזוב את תפקידה עם מצנח זהב בן 137 מיליון דולר.

טים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL שבבעלות וריזון, צפוי ליטול את הובלת יאהו, לאחר הרכישה. גם ארמסטרונג עבד בעברו, כמו מאייר, בגוגל. אנליסטים ציינו כי הרכישה של וריזון את יאהו, היא הרבה מעבר להיבט הנוסטלגי.

ענקית הטלקום השקיעה רבות בתוכן דיגיטלי ובפרסום מקוון בשנים האחרונות, עם רכישת AOL והאפינגטון פוסט (Huffington Post). יאהו, למרות הדרדור המתמשך שלה בשנים האחרונות, עדיין מצליחה להוות פלטפורמה למיליארד משתמשים פעילים מדי חודש – בתחנות קצה ובמכשירים ניידים.

תוכנית שלא נשאה פירות

ביוני השנה פורסם כי יאהו בוחנת הצעות מחיר ובקשות רבות שהתקבלו בעבור כמעט 3,000 הפטנטים הרשומים של החברה.

שוויה הכולל של יאהו עמד – נכון ליוני האחרון – על 35 מיליארד דולרים בלבד כשאחזקותיה בעליבאבא (Alibaba) הסינית וביאהו יפן מוערכות ב-40 מיליארד דולר. ענקית החיפוש הקורסת מעוניינת למכור חלק מנכסיה מתוך מטרה לייעל את פעילותה.

כבר בתחילת השנה הודיעה מנכ"לית החברה, מאייר, שבכוונתה למכור חלק מהפטנטים שמוצעים כעת, וכן להציע למכירה כמה מנכסי הנדל"ן של החברה, מתוך כוונה לגייס אחד-שלושה מיליארדי דולרים לצורך מה שמאייר קיוותה שיאושש את תכנית ההבראה שרקמה לחברה, תכנית שלא נשאה פירות של ממש בינתיים. באפריל האחרון העבירה יאהו 2,659 פטנטים לחברת אחזקות הפטנט שנקראת Excalibur IP, מה שנתפש כצעד ראשון לקראת מכירתם.

בפברואר 2016, לואל מק'אדם, מנכ"ל ויו"ר ורייזון, אישר בראיון כי החברה שוקלת לרכוש את ענקית החיפוש המדשדשת. מק'אדם הודיע בעבר כי האסטרטגיה של החברה כוללת שלוש רגליים: לפעול בעולם רב-הקישוריות, להיות בעלים של פלטפורמות המניעות את תעבורת האינטרנט לכיוונה, ובהתאם – גם להחזיק בערוצי תוכן התומכים בכך.

לדברי מק'אדם, "אני חושב שחיבור בין חלק מנכסי יאהו עם אלה של AOL וההנהלה שלנו – יהיה דבר טוב". במאי 2015, וריזון רכשה את AOL בעבור 4.4 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים