פייסבוק מאיימת: נמחק תמונות שלכם אם לא תתקינו את Moments

הרשת החברתית הדומיננטית מצאה דרך לשכנע גולשים להוריד יישום חדש שלה, שלא ממש צובר פופולריות בזכות עצמו, ומאיימת שאם לא יתקינו אותו - תמחק אלפי תמונות שלהם

אין Moments - אין תמונות!

משנת 2012 אפשרה אפליקציית הליבה של פייסבוק (Facebook) לסנכרן אל הרשת החברתית תמונות באופן אוטומטי מהמצלמה של הטלפון, היישר לאלבום הפרטי שלכם. התמונות שעלו הוחזקו באחסון ברשת וכן אפשרו לכם לשתף אותן בפומבי בפייסבוק מאוחר יותר.

לאחרונה הופסקה תכונת הסנכרון האוטומטי לתמונות מאפליקציית פייסבוק הבסיסית לנייד, והועברה לאפליקציה חדשה של החברה שמכונה Moments. ענקית הרשת החברתית הבהירה מראש כי שינוי שכזה עומד לקרות, ולמעשה השינוי הוחל כבר לפני מספר חודשים, אבל לא זכה להתייחסות מרובה.

אלא שפייסבוק לא הבהירה בבירור מה יקרה לתמונות שסונכרנו בעבר. בזמנו ציינה הרשת שלמשתמשים תינתן ההזדמנות להוריד את התמונות שלהם בקובץ zip, אם לא יהיו מעוניינים לעבור ל-Moments, אבל עכשיו זה ברור שלמעשה הרשת מתכוונת למחוק לחלוטין תמונות שסונכרנו בעבר, אם המשתמשים לא יורידו את היישום החדש.

דחיפה אגרסיבית ובוטה

מסתבר שרבים לא היו מודעים לכך שהרשת החברתית מסנכרנת באופן אוטומטי את התמונות אליה, ואינם יודעים כלל שפייסבוק תסיר בקרוב את אותן תמונות שאנשים שכחו או לא מבינים שסונכרנו.

נכון, חלפו כבר מספר חודשים מזמן ש-Moments עלתה, ולמשתמשים ניתן מספיק זמן להבין את הדברים, לכאורה, אבל מכיוון שלפייסבוק בהחלט יש את המשאבים להמשיך באחסון התמונות – מדוע שתנהג אחרת? ובכן, זו פשוט דחיפה אגרסיבית ובוטה שנועדה לגרום לאנשים להוריד את היישום, שפייסבוק כנראה מקווה שיהיה היישום הגדול הבא שלה, למרות שבינתיים הוא לא ממש מעורר הדים רבים במיוחד.

זו אינה הפעם הראשונה שפייסבוק נוהגת באגרסיביות בהעברת משתמשים לאפליקציות חדשות שלה. לפני כשנתיים הוסר ה-Messenger מאפליקציית הליבה של פייסבוק, מה שחייב משתמשים להוריד את היישום עצמו בכדי להמשיך להשתמש בו על הנייד. בעבור חלק מהמשתמשים היו אלו כפייה ושינוי מרגיזים במיוחד, אבל אולי לא ברמה הזהה למה שעושה פייסבוק עם Moments עכשיו – בכל זאת האיום למחוק את הצ'אט על כל תכולתו היה כנראה יותר מאסיבי.

למשמשי תכונת הסנכרון האוטומטי של פייסבוק בעבר יש ארכה עד ל-7 ביולי להוריד את Moments ולהמשיך את הסנכרון, או לוותר על התענוג ולשמור את התמונות בקובץ zip, שאותו יוכלו להעביר למחשב שלהם או לענן. אחרת, הן ייעלמו לעולמים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים