אוניברסיטת תל אביב קיבלה תרומת ענק ללימודי ניהול טכנולוגי

איש העסקים הבריטי ג'רמי קולר תרם לפקולטה 50 מיליון דולר, ומעתה היא תיקרא על שמו ● הפקולטה תשתמש בתרומה לפיתוח המחקר וההוראה, לרבות בתחומי ה-Big Data וה-BI

התורם, איש העסקים הבריטי ג'רמי קולר

הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב קיבלה בימים אלה תרומת ענק של 50 מיליון דולר, שמיועדת לקידום המחקר ופיתוח תכניות לימוד והוראה בתחום הניהול, לרבות בתחומים טכנולוגיים. התרומה ניתנה על ידי איש העסקים הבריטי ג'רמי קולר ומעתה תיקרא הפקולטה על שמו.

קולר הוא המייסד של קרן הפרייבט אקוויטי קולר קפיטל. לפני מספר שנים הוא הקים את מכון קולר ליזמות וחדשנות, שפועל במסגרת הפקולטה לניהול של האוניברסיטה, וב-2012 העניקה לו זו תואר דוקטור לשם כבוד. התואר ניתן לו "כהוקרה על פועלו בשוק ההון העולמי, היותו יזם בעל מעוף וחזון בהתפתחות בפרייבט אקוויטי, ותרומתו להוראה ולמחקר יזמות וחדשנות כאמצעי לחיזוק הכלכלה", לפי האוניברסיטה.

יצוין כי בית הספר למוסמכים במנהל עסקים מיסודה של משפחת רקאנטי ימשיך לפעול במסגרת הפקולטה לניהול וימשיך לשאת את השם רקאנטי, כמו גם בניין הפקולטה.

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, ציין כי "השינויים המהותיים בתחום הניהול בעולם גלובלי, דינמי וטכנולוגי מחייבים אותנו, כאוניברסיטת מחקר, לעמוד בחזית המחקר העולמי בתחום זה, וכן להעמיד את הדור הבא של השדרה הניהולית הבולטת בישראל. תרומתו של קולר היא בסדר גודל משמעותי ביותר, והיא תסייע למנף את העשייה בתחום המחקר ופיתוח ההוראה בפקולטה לניהול".

ליאון רקנאטי, יו"ר קרן יהל של משפחת רקנאטי ושותף של הפקולטה לאורך שנים, אמר כי התרומה "מהווה מקפצה משמעותית להתפתחות המחקר ולימודי הניהול לשנים הבאות, וליצירה והקנייה של ידע לדור העתיד של המנהלים".

פרופ' משה צבירן, דיקאן הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, ציין כי "בזכות התרומה נוכל להתרחב ולצרף חוקרים ומורים נוספים, בהמשך לפרויקט השבת המוחות בו התחלנו לפני כעשור. במסגרת פרויקט זה כבר קלטנו בפקולטה עשרות חוקרים ישראלים וכן חוקרים זרים, במגוון רחב של תחומי התמחות מאוניברסיטאות מובילות בחו"ל".

פרופ' צבירן הוסיף ש-"אנחנו מקנים את הידע והכלים לניהול בעולם העסקים העתידי. כחלק מתפישה זו, אנחנו מרחיבים ומתאימים את תוכניות הלימוד לתהליכים ולמגמות שצוברים תאוצה. בהתאם לכך השקנו השנה התמחויות חדשות במסגרת התואר השני בתחומים של Big Data ו-BI, ניהול גלובלי וניהול נדל"ן. כמו כן, ערכנו רוויזיה מקיפה בתכנית התואר הראשון בניהול, וגם שם נשיק בשנת הלימודים הקרובה התמחויות שונות, בהן Big Data וניהול פיננסי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים