פרויקט טנגו של גוגל עומד להמריא השנה

הענקית ממאונטיין וויו עומדת לתת פוש גדול לפרויקט הטכנולוגיה שלה, המקדם חישת 3D בסמארטפונים ובטאבלטים, בתקווה שתהיה "נפוצה בכל מקום"

פרויקט טנגו

על פי דיווח חדש שהתפרסם בבלומברג (Bloomberg), גוגל (Google) מקדמת כעת ביתר שאת תכנית העוסקת בעיקר במיפוי מקומות סגורים ובמציאות מדומה.

הדיווח מחזק את ששמענו עד כה אודות פרויקט טנגו (Project Tango), שנכתב עליו כבר שהוא עושה שימוש בשילוב של ראיית מחשב ובחיישני תנועה בכדי ליצור חוויות 3D בסמארטפונים וטאבלטים.

בנוסף לתאוצה בפיתוחם של הג'ירוסקופ והמצלמה, שמרבית הטלפונים החכמים מצוידים בהם כיום, המכשירים של פרויקט טנגו מגיעים עם חיישנים נוספים, שאמורים לאפשר להם מעקב משופר בהרבה אחרי עומק ותנועה.

Mashable מדווח כי ראה הדגמה של חוויית הניווט במקומות סגורים של פרויקט טנגו מוקדם יותר השנה. התצוגה נעשתה תוך שימוש במכשירי לנובו (Lenovo).

החברה הסינית יצרה שותפות עם גוגל בכל הנוגע לחומרה, בכדי לייצר את הסמארטפונים והטאבלטים שיוכלו להשתמש בטכנולוגיה המתקדמת של טנגו. אבל התכניות של ענקית ההיי-טק הן ככל הנראה הרבה יותר גדולות מסתם מיפוי במקומות סגורים כמו מוזיאונים ומרכזי קניות.

גורם משמעותי עבור המציאות המדומה

על פי הדיווחים השונים, בכוונת החברה למנף את טנגו למפות מקומות סגורים באותה הדרך שגוגל מפתה את אזורי החוץ עם ה-Google Maps בעת הקמת היישום.

בכל אופן, מיפוי אינו השימוש היחיד שגוגל מייעדת בעבור טנגו. הטכנולוגיה החדישה הזו גם עשויה להיות גורם משמעותי ביותר בתכניות של הענקית בעבור תחום המציאות המדומה. החיישנים המיוחדים שיכללו בהתקני פרויקט טנגו יכולים לאפשר בקלות למפתחי משחקים לברוא חוויות סוחפות בהרבה מאלו שביכולתם לייצר בסמארטפונים ובטאבלטים העכשוויים.

מוקדם יותר הצביעו דיווחים גם על כך שגוגל שוקדת על קסדות מציאות מדומה עצמאיות, בפיתוח נפרד ממשקפי ה-Cardboard הפשוטים שלה, שכבר נמצאים בשימוש בשוק.

סימנים אחרים מעידים גם הם על כך שגוגל הולכת ומתקרבת להוצאתו של הטנגו מהשלב הניסיוני שבו הוא עדיין שרוי כרגע, וכנראה גם להשקתו. בלומברג מציין שישנם ארבעה סשנים (כולל אחד שעוסק במשחקי מציאות מדומה) המוקדשים לפרויקט טנגו בלוח הזמנים של ה-I/O developer conference, שיתקיים בשבוע הבא, אחרי שהכנס הקודם הדומה נערך בשנת 2015.

למרבה המזל, משמעות הדברים היא שלא נצטרך להמתין עוד זמן רב בכדי לשמוע עוד על החזון של גוגל בעבור פרויקט טנגו ועל כל ההפתעות שהוא עומד להביא אלינו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים