ווטסון הולך לרחוב סומסום

יבמ תשתף פעולה עם סדנת סומסום ביצירת פלטפורמות חינוכיות ומוצרים המיועדים לעודד פיתוח הרגלי למידה בגיל הגן סביב העולם

בא לשכונה בחור חדש? רחוב סומסום

סדנת רחוב סומסום (Sesame Workshop), ארגון חינוכי הפועל ללא מטרות רווח ומפיק בין השאר את סדרת הטלוויזיה "רחוב סומסום", תשתף פעולה עם יבמ (IBM) ותשתמש בווטסון (Watson), טכנולוגיית המחשוב הקוגניטיבי של החברה, על מנת לקדם רכישת כישורים לילדים בגיל הגן סביב העולם.

במסגרת הסכם לשלוש שנים, ישתפו סדנת רחוב סומסום ויבמ פעולה בפיתוח פלטפורמות חינוכיות ומוצרים המיועדים לעודד פיתוח הרגלי למידה בגיל הגן. מחקרים מוכיחים כי חלק משמעותי מהתפתחות המוח מתרחש בחמש השנים הראשונות לחיי הילד, באופן היוצר חלון הזדמנויות קריטי ללמידה ולבניית כישורים.

שיתוף הפעולה יישען על המומחיות אותה צברה סדנת רחוב סומסום לאורך יותר מ-45 שנות פעילות מחקר, ויותר מ- 1,000 מחקרים העוסקים באופן שבו לומדים ילדים על מנת להשיג תוצאות מיטביות.

הארייט גרין, מנכ"לית היחידה לאינטרנט של הדברים ביבמ, ואלמו. צילום: ג'ון אובוייל

הארייט גרין, מנכ"לית היחידה לאינטרנט של הדברים ביבמ, ואלמו. צילום: ג'ון אובוייל

לשנות את אופן הלימוד

מומחיות זו תשולב עם כושר עיבוד השפה הטבעית של ווטסון, יכולתו לזהות דפוסים ותבניות, וטכנולוגיות נוספות בתחומי המחשוב הקוגניטיבי – הכל על מנת ליצור חוויית לימודים ברמה גבוהה של התאמה אישית, המשלימה את מקומם של ההורים והגננות בשלבי ההתפתחות המוקדמים של הילד.

אנשי רחוב סומסום מאמינים כי כשם שהצליחו בעבר לרתום את הטלוויזיה על מנת להגיע לילדים שלא נהנו מהזדמנויות חינוך הפתוחות בפני בני שכבות הביניים והשכבות הגבוהות יותר של החברה – אפשר יהיה עתה לפתח דור חדש של כלי למידה, שיהיו זמינים בפני ילדים מכל שכבות החברה, במתכונת של חוויה מותאמת אישית, הנגישה להם כבר בשנים המעצבות של חייהם.

ביבמ מעריכים כי הפוטנציאל אותו מציג ווטסון לקלוט ולאסוף נתונים, לזהות מתאמים ודפוסים החבויים בהם, וללמוד מתוך כמויות גדולות של מידע בלתי מובנה על מנת להציע חוויית לימודים ברמה גבוהה של התאמה אישית – יאפשרו לשנות את אופן הלימוד, ואת תהליכי ההוראה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים