המציאות החדשה: מחשב נייד בפחות מ-100 דולר

AllWinner טוענת שהיא יכולה להציע מחשבים ניידים במחירי רצפה, כאלה שמבוססים על מערכת ההפעלה Remix OS 2.0 - שהיא בבסיסה אנדרואיד 5.1 עם התאמות למחשב עם מסך גדול

Allwinner Technology

האם אפשר להציע מחשב נייד במחיר שלא עולה על 99 דולר? לפי AllWinner, כן.

מדובר בחברה שהיא בעיקר יצרנית מערכות על-שבב שאת מוצריה מוצאים בטלפונים וטאבלטים שמיועדים לשוק הנמוך עד הנמוך מאוד, אבל כזו ששולחת ידה גם בתכנון מעבדים לממירים חכמים ואפילו לטלוויזיות חכמות.

החברה מנצלת מדי פעם את מה שהיא כבר למדה לאורך השנים כדי להציע מחשבים זולים, כשרק בשלהי 2015 היא הציגה מחשב שולחני זעיר במחיר של 69 דולר, ועכשיו היא טוענת שהיא יכולה להציע מחשבים ניידים במחירי רצפה, כאלה שמבוססים על מערכת ההפעלה Remix OS 2.0 – שהיא בעצם בבסיסה אנדרואיד 5.1 (Android 5.1) עם התאמות ממשק למחשב עם מסך גדול, כך שניתן להריץ אפליקציות שמורדות מ-Google Play.

הנייד הבסיסי עליו מדברים ב-AllWinner מצויד במעבד מרובע ליבות תומך 64 ביט המבוסס על ליבות Cortrex-A53 של ARM, ומגיע עם 1 ג'יגה-בייט זיכרון RAM ו-8 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון. המסך הוא בגודל 11.6 אינץ' ברזולוציה של 1,366×768 פיקסלים, וכן, זה מזכיר מאוד Chromebook.

בנוסף לדגמים עם 16 ו-32 ג'יגה בייט זיכרון אחסון, וכן 2 ג'יגה-ביט זיכרון RAM, מציעה החברה גם אפשרות למסך גדול יותר, 14.1 אינץ', באותה רזולוציה.

מעבר לכך מצוידים המחשבים ביציאת HDMI, שני מחברי USB וחריץ microSD. בנוסף, אין מה לצפות לעיצוב מתקדם במיוחד, או לשימוש בחומרים מורכבים מעבר לפלסטיק יחסית פשוט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים