מחקר: סיכוני אבטחת מידע ורגולציה – החסם העיקרי באימוץ ענן

על פי SolarWinds, למרות החשש מפני סיכוני אבטחת מידע - רק 9% מהארגונים טרם היגרו בכלל תשתיות IT לענן

החיים בעננים. אילוסטרציה: BigStock

מרבית הארגונים אימצו מודל של ענן היברידי, המשלב בין תשתיות IT הנמצאות בארגון ובענן. זאת, למרות שחששות של מנמ"רים ומנהלי תשתיות מפני סיכוני אבטחת מידע ורגולציה – עודם מהווים חסם מרכזי בפני אימוץ מאסיבי יותר של טכנולוגיות ענן בארגונים, הגירה לענן של מערכות קריטיות, בסיסי נתונים ואפליקציות ארגוניות; כך עולה ממחקר של SolarWinds על המגמות והאתגרים המרכזיים של תחום תשתיות ה-IT.

המחקר נערך עם מאות מנמ"רים ומנהלי תשתיות בארצות הברית, קנדה, גרמניה, בריטניה, ברזיל, סינגפור ואוסטרליה. פתרונות SolarWinds מיוצגים בישראל בלעדית על ידי פרולוג'יק (Prologic).

92% מהמשיבים ציינו כי אימוץ של טכנולוגיות ענן חשוב להצלחתם העסקית של הארגונים שלהם. חמשת היתרונות המרכזיים בהעברה של תשתיות לענן כוללים: התייעלות והפחתה של עלויות (72%); הגדלה של גמישות ואג'יליות (67%); שחרור של כוח אדם מהצורך לנהל תשתיות ביומיום לטובת משימות אחרות בארגון (64%); הפחתה בצורך לביצוע תחזוקה של התשתיות בארגון (59%); יכולת להגדיל את השירותים לארגון לפי הצורך (51%).

על פי המחקר, 34% מהארגונים היגרו בין 10% ל-24% מכלל התשתיות שלהם לענן; 28% היגרו 9%-1% מהתשתיות שלהם; 13% מהם היגרו בין 25% ל-49% מכלל התשתיות שלהם לענן; 9% היגרו בין מחצית ל-74% מהתשתיות שלהם לענן; ואילו 3% העבירו יותר משלושת רבעים (99%-75%) מכלל התשתיות שלהם לענן.

עוד עולה מהמחקר שרק 9% מהארגונים בלבד טרם החלו בהגירה של תשתיות לענן. בהסתכלות קדימה, 43% בלבד מהארגונים מעריכים שמחצית או יותר מכלל תשתיות ה-IT הארגוניות יהגרו לענן בתוך שלוש עד חמש שנים. אולם, רק 2% מהארגונים מעריכים שלא יעבירו בכלל תשתיות IT לענן.

לשאלה אילו תחומים של התשתיות כבר היגרו לענן, 69% מהארגונים העבירו אפליקציות ארגוניות לענן; 49% מהארגונים העבירו תשתיות אחסון לענן; ו-33% מהארגונים העבירו תשתיות בסיסי נתונים לענן.

חסמים באימוץ הענן

בהיבט החסמים לאימוץ ענן, 75% מהארגונים קבעו שסיכוני אבטחת מידע וציות לרגולציה הם החסם המרכזי לאימוץ רחב יותר של ענן; 63% מהארגונים קבעו שמערכות מורשת (Legacy) ישנות מונעות מהם לאמץ ענן בצורה רחבה יותר; 51% מהארגונים קבעו שמגבלות תקציביות מונעות מהם לאמץ ענן בצורה רחבה יותר.

עוד עולה מהמחקר כי ב-75% מהארגונים, הארגון לא סיפק לגופי ה-IT את המשאבים הנדרשים כדי לנהל תשתיות היברידיות בצורה נאותה. גם באתגרי הניהול של הסביבות ההיברידיות, צוינה אבטחת מידע כאתגר המרכזי בקרב מנמ"רים ומנהלי תשתיות.

"תחום ה-IT עובר שינוי טכנולוגי דרמטי", כתבו החוקרים. "ה-IT עובר מהשיטה המסורתית של ניהול תשתיות בתוך הארגון – לסביבה היברידית, המחברת בין תשתיות פנימיות וכאלו המבוססות על הענן. במרכז של השינוי הזה נמצאים אנשי הטכנולוגיה וה-IT, בדגש על מנהלי ואנשי תשתיות, האמונים על אספקת השירותים מצד אחד, אך גם על הגנה על המידע והמערכות, ללא התחשבות במיקומן של התשתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים