"עולם הרחפנים יוצר מהפכה טכנולוגית של ממש"

"מדובר בתחום הולך ומתפתח שלא רק שאינו הולך לעזוב, אלא הוא יתעצם", אמר בני פת-אל, מבעלי Hobbiz ● לדבריו, "התחום יקבל דחיפה ענקית לאחר שתוסדר הרגולציה שלו"

בני פת-אל, מבעלי Hobbiz. צילום: ניב קנטור

"תחום הרחפנים הולך ומתפתח, ומביא למהפכה טכנולוגית של ממש, שמתרחשת בימים אלה. אם עד לפני חצי שנה היו שחשבו שכמו שהיא נכנסה בסערה – היא תעזוב, כיום ברור לכולם שלא רק שהיא לא הולכת לעזוב, אלא היא הולכת להתעצם. בכל שבוע, הרבה אנשים מתחילים להשתמש ברחפנים לשימושים שונים, והתחום הולך וקונה לו אחיזה", כך אמר בני פת-אל, מבעלי Hobbiz.

פת-אל דיבר בכנס אנשים ורחפנים 2016, הכנס המקצועי הראשון בישראל בתחום, שנערך היום (ד') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים. האולם התמלא במאות מומחים ומתעניינים בתחום, שהאזינו להרצאות שעסקו במגוון הזוויות של התחום המתפתח. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ורן קליינר, מנכ"ל עם הרוח.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

בדבריו סקר פת-אל בקצרה פרקים מההיסטוריה של התחום. "עד לפני כעשור, הרחפנים היו כמו המחשבים בשנות ה-70. הם היו מסורבלים וקשים לתפעול", אמר. "הרחפן ה-'ידידותי' הראשון יצא ב-2010 וב-2012 הוקמה אחת החברות המרכזיות בתחום, DJI".

הוא הביא מספר נתונים של DJI: החברה מכרה ב-2014 כ-400 אלף רחפנים בחצי מיליארד דולר, כאשר ב-2015 הנתון עלה פי 2.5. הצפי של החברה הוא למכור ב-2016 כ-1.4 מיליון רחפנים.

זינוק בהשקעות בתחום

"עיקרי השימוש ברחפנים הם לצילום וידיאו וסטילס, אם כי יש לו עוד לא מעט שימושים, כגון בנייה, אבטחה ומניעת פשע", ציין פת-אל.

לדבריו, "עובדה נוספת שמעידה על העוצמה של שוק הרחפנים היא הגידול הרב בהשקעות בו: ב-2012 גייסו סטארט-אפים בתחום 10 מיליון דולר, בעוד שב-2015 עמד הסכום על 438 מיליון. על פי הצפי, הוא יגיע ב-2016 ל-900 מיליון דולר".

פת-אל אמר כי "מי שמצוי בתעשיית הרחפנים מצוי במקום הנכון. זה שוק שהולך לגדול, ויש לכך מספר סיבות: הסיבה העיקרית היא פשטות ההטסה. הרחפן מאוד ידידותי למשתמש. הוא יודע לשמור על המיקום שלו באוויר ולחזור בלחיצת כפתור, מה שמרגיע את המשתמשים. כמו כן, האינטגרציה של הרחפן עם הטאבלטים והסמארטפונים עוזרת למשתמש הפשוט להתחבר לרחפנים".

לדברי פת-אל, משתמשים רבים מתלהבים מהרחפנים עקב ההתעניינות הגבוהה של התקשורת בתחום, מכיוון שמדובר במוצר "סקסי". הוא אף ציין כי אמצעי התקשורת משתמשים ברחפנים, בעיקר לצורך צילומי וידיאו אוויריים.

ככלל, אמר, "תחום הרחפנים מספק אופציות חדשות לצילום עבור צלמים חובבים ומאפשר להם להפיק תמונות וצילומים מקצועיים. ניתן לעשות סרט כמעט מקצועי לחלוטין באמצעים יחסית פשוטים. הסיבה האחרונה היא מזעור הטכנולוגיה, שמסייעת להגביר את הניידות של עולם הרחפנים".

הוא ציין את האתגרים של תעשיית הרחפנים, ובמרכזם הרגולציה, בטיחות הציבור והפרטיות. "הרגולטור יהיה חייב להתייחס לנושא הזה, כדי שהתחום יוכל לפרוץ קדימה. כשזה יקרה, התחום יקבל דחיפה ענקית", אמר.

פת-אל סיכם באמרו כי "הטכנולוגיה של הרחפנים קוראת תיגר על הבלתי אפשרי ומחובתנו ללמוד לשלב בין ההתלהבות שיש ממנו לאחריות, על מנת לסייע להטמעת הטכנולוגיה בחיים של כולנו ולקחת אותם למקום הרבה יותר טוב".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ד

    הטכנולוגיה מקסימה ובעלת הרבה אפשרויות בתחומי האבטחה והמשלוחים, אבל וואוווו כמה התלהבתם, כאילו, יש לי רחפן וזה הצעצוע הכי מדהים שקניתי, אבל כמה כבר זה יכול להתפתח לשוק האישי ? אין הרבה מקומות בתחום הזה שזה יתפתח אליו, מלבד מצלמות יותר טובות, ואוטומציה של תעופה שכבר קיימת. אז תרגיע את הסוס... שלא תיפול. בתחומי האבטחה ,המיפוי והמשלוחים - יש הרבה לאן להתפתח, אבל זה קשור גם לרגולציה ... ועוד קצת לפיתוח...

אירועים קרובים