הסטארט-אפ הישראלי שמתעד שבטים מבודדים ברחבי העולם

MyHeritage הוקמה בשנת 2005 ועוסקת בשימור היסטוריה משפחתית של שבטים מהעולם השלישי, ללא גישה לטכנולוגיה

שיעור בהיסטוריה. MyHeritage. צילום: יח"צ

MyHeritage, אשר הוקמה בשנת 2005, מספקת פלטפורמה שנותנת כלי לבניית אילן יוחסין, תיעוד אילנות, מאגרי מידע וגילוי בני משפחה לא ידועים. לחברה יש 80 מיליון משתמשים, 28 מיליון עצי משפחה והם מאפשרים הצלבה עם כאלה אחרים. בסך הכל יש מספר מדהים של 6.4 מיליארד פריטי מידע.

החברה מונה 260 איש ויושבת באור יהודה, תל אביב וארצות הברית.

MyHeritage החלה בפרויקט לשימור היסטוריה משפחתית של שבטים מהעולם השלישי ללא גישה לטכנולוגיה. צוות של החברה יצא למסע בעקבות שבטים מבודדים השוכנים בהרי פפואה גיניאה החדשה, במטרה לתעד באופן מסודר את ההיסטוריה המשפחתית, אורח החיים והטקסים שעברו עד היום מפה לאוזן בתוך השבט. לילידי המקום אין גישה לטכנולוגיה ואלמלא הפרויקט, ההיסטוריה המרתקת שלהם הייתה עשויה להישכח.


הצוות הישראלי שביצע את התיעוד עבד בתנאים קשים ללא חשמל, ללא מים זורמים או שירותים. לאזורים אלו הובאו מחשבים עם טכנולוגיות מתקדמות כדי לבצע תיעוד בזמן אמת של סיפורי משפחות מרתקים בעזרת מדריכים מקומיים ומתורגמנים המתמחים בשפות ובתרבויות המשתנות משבט לשבט.

לדורות הבאים של הכפר

בשיחה עם גולן לוי, מראשי המשלחת, הוא מספר כי "חזרנו עם מידע על אילנות יוחסין מפורטים של אלפי חברי הקהילה, תמונות משפחתיות, איסוף מידע על מקומות קבורה, השתתפות ותיעוד של אירועים וטכסי קהילה מקומיים. הילידים היו להוטים להשתתף בפרויקט כדי לוודא שההיסטוריה המשפחתית שלהם שאינה רשומה, לא תאבד לדורות הבאים של הכפר. החלטנו לצאת לפרויקט כדי שהמידע יהיה זמין עבור הנינים של בני השבט, שסביר שתהיה להם גישה לטכנולוגיה, ויוכלו לצפות בסיפורים מרתקים ושמות שנשכחו".

לדבריו, "המטרה שלנו הייתה לאפשר לאנשים בכל העולם לשמר את הסיפור המשפחתי שלהם, כיוון שרצינו לתת את הזכות הזו לאנשים ללא יכולת לבנות את אותו סיפור. בפפואה גיניאה הסיפורים מועברים בעל פה מדור לדור, ורצינו לאפשר להם לתעד בצורה יותר משמעותית".

"הפעילות הזו היא כחלק מפרויקטים פרו-בונו שאנחנו עושים לשמר את הסיפור האנושי במגוון מקומות; בתי אבות, בתי קברות, איתור אנשים שהופרדו זה מזה במלחמות השונות וכד'. מנכ"ל החברה, גלעד יפת, עזר באופן אישי לאיתור נכסים שנלקחו בשואה".

בימים אלו החברה בודקת יעדים למשלחות נוספות, והודיעה על 100 משרות פנויות בתחומי ה-iOS ,Web ואנדרואיד, שיצטרפו אל 260 עובדי החברה.

נקודת מבט

MyHeritage מציעה פתרון נדרש ופופולרי, והצליחה לייצר לעצמה קהל משתמשים רחב לאורך השנים מול מגוון מתחרים. החברה פועלת במודל פרימיום שבו ניתן לעשות חלק מהפעולות בחינם, ועבור שירותים נוספים נדרש תשלום, החברה רווחית וגדלה בקצב מעורר התפעלות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים