טסים חכם: מוזילים הוצאות טיסה בחגים

סטארט-אפ בשם Jetta מאס במחירים הגבוהים של טיסות בתקופות העמוסות של השנה ● לכן החליטו מקימיו לקחת את העניין צעד קדימה, לכיוון הטרנד החדש בארץ - שיתוף כרטיסי טיסה בין אנשים

לא קורעים את הארנק. Jetta

טיסה לחו"ל הפכה למצרך נפוץ במגוון אוכלוסיות. אם בעבר עיקרן של טיסות היה לצורך עבודה או משהו שרק אנשים עם הכנסה גבוהה יכולים להרשות לעצמם, היום ניתן לטוס במחירים זולים, ולעיתים זה אף זול יותר מחופשה בארץ.

עם הגיע האביב למקומותינו, אנשים רוצים לנוח וליהנות, במיוחד בהתקרב חג הפסח. זו ההזדמנות לטוס, להתאוורר, למלא מצברים, להגיע ליעדים מוכרים וחדשים. ישנן אופציות רבות בשוק, וחברות התעופה וסוכנויות נסיעות מתכוננות לתת מענה לתקופת העומס. כמובן, מחירי הכרטיסים גבוהים מאוד בתקופה זו. לעתים, בגין העומס, נתקלים בקושי למצוא עוד כרטיסים ליעדים המבוקשים במחירים ריאליים.

סטארט-אפ חדש בשם Jetta מנסה להציע פתרון חדשני בנושא.

משמאל לימין: קארין סביצקי, מיקה שץ, אלכסיי זצפין. צוות jetta. צילום: אנה מוריין

משמאל לימין: קארין סביצקי, מיקה שץ, אלכסיי זצפין. צוות jetta. צילום: אנה מוריין

בשיחה עם מיקה שץ, ממייסדות החברה, היא מרחיבה ואומרת כי "בשנים האחרונות ישנה מגמה כלכלית-חברתית, שהיא כלכלה שיתופית (sharing economy). מגמה זו משתקפת בתחומים שונים (גם בעולם הגדול וגם בארץ), דוגמת Airbnb, המהלך הציבורי של רכישת מגה, המכולת השיתופית שלנו, חקלאים שמוכרים את מרכולתם ישירות לצרכן ועוד דוגמאות רבות".

כמו כן, אומרת שץ, "יש טרנד חדש בארץ – שיתוף כרטיסי טיסה בין אנשים. משמעותו, רוכשים שאינם יכולים לממש את כרטיסי הטיסה שלהם מסיבות שונות, מוכרים אותם לאנשים שמחפשים לטוס. המחירים אטרקטיביים – 60%-30% מתחת למחירי השוק). זה Win-Win לשני הצדדים: הקונים נהנים ממחירים טובים ועוזרים למישהו שנתקע עם כרטיס, והמוכרים מקבלים החזר כספי (בנסיבות שלהם אין אופציה כזאת בחברת התעופה בה הכרטיס נרכש). כך נוצרת קהילה וירטואלית, שגורמת למשתמשים בה להרגיש חלק ממשהו גדול יותר".

יד ביד עם עתיד התיירות

כדוגמה מספרת שץ כיצד Jetta  פתר לזוג רומנטי במיוחד, קושי אמיתי. "בני הזוג רצו להפתיע אחד את השני לקראת ה-Valentine's Day. כל אחד מהם רכש בהפתעה זוג כרטיסי טיסה, וכל זוג כרטיסים היה גם ליעד אחר: אחד פראג ואחד פריז. כשנודע להם דבר הרכישה, הם החליטו שהם מעדיפים לטוס לפריז.  בהבינם זאת, הם ניסו לקבל החזר מחברת הנסיעות לגבי כרטיסי הטיסה לפראג, ונענו בשלילה. אז הם פנו אלינו ומיד הצליחו למכור את הכרטיסים ב-50% ממחיר השוק ולקבל החזר חלקי על השקעתם. הכסף לא ירד לטמיון וכל הצדדים יצאו מאוד מרוצים".

שץ מסבירה כי "השיטה מאפשרת לנצל את המשאבים ביעילות ולהרגיש טוב עם הבחירה שלך. כמגמה עולמית, היקף הטיסות עולה בצורה דרסטית וחברות תעופה פותחות קווים חדשים. כרטיסי טיסה הפכו למצרך לכל דבר. מהלך זה מחזק גם הוא את הכלכלה הישראלית. הציבור הופך להיות יותר פתוח לרעיונות חדשים, ומרגיש חלק מן העולם הגדול. זוהי צריכה חברתית חכמה. יש לנו אפשרות לצעוד יד ביד עם עתיד התיירות, רק נרוויח מזה. הטרנד שכולו כרטיסי טיסה זולים ועזרה הדדית. זוהי כלכלת העתיד".

Jetta מורכב מצוות של שלושה יזמים: קארין סביצקי, המנכ"לית; שץ, מנהלת תפעול ראשית; ואלכסיי זצפין, מנהל טכנולוגיות ראשי. השלושה באים מרקעים שונים ומגוונים כמו שיווק, טכנולוגיה, פיתוח, משפט, כלכלה ואימון, עם ניסיון מצטבר של שבע שנים ביזמות וניהול עסקים עצמאיים.

"הסטארט-אפ פעיל כבר 10 חודשים ואנו מלאי תשוקה להגשים את החלום של טיסות זולות ועזרה הדדית בין אנשים", אומרת שץ. "יש לנו מנטורים חזקים בתחום: פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ' ששימש בעבר, בין היתר, כיו"ר דירקטוריון אל על ומנכ"ל ארקיע, וליאור יבור ששימש בעבר כטייס ראשי באל על וסמנכ"ל תפעול באל על. שתהיה לנו טיסה נעימה וחכמה"!

נקודת מבט

Jetta מציעים מצד אחד מוצר חכם שנשען על כלכלה שיתופית. נושא התמחור בתחום הטיסות מאפשר מחירים זולים, אך לא נותן גמישות של החלפה ותמרון בתאריכים לאחר רכישה. מצד שני יהיה מעניין לראות איך יתקבל המוצר על ידי חברות טיסות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים