מנכ"ל פלאפון: "תיקון התקלה – בתוך 24 שעות"

"לאחר קרות התקלה הפעלנו נוהל DRP והחזרנו את השירות למרבית הלקוחות בזמן סביר", טען רן גוראון בתדרוך עיתונאים ● הוא ציין כי התקלה פגעה ב-50% מלקוחות החברה והבטיח להם פיצוי

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון. צילום: נחמה אלמוג

"תיקון התקלה לא הסתיים וזה יקרה בתוך 24 שעות. עד אז הרשת תחזור לפעילות מלאה", כך אמר רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, בתדרוך עיתונאים שנערך אחר הצהרים (ב') בעקבות התקלה הגדולה ברשת החברה. הוא ציין כי בשיאה, גרמה התקלה לשיבושים אצל כ-50% מלקוחות החברה. גוראון התנצל בפני הלקוחות והבטיח פיצוי – אם כי לא ברור עדיין איזה.

התקלה החלה בשעות הבוקר, כתוצאה משריפה במתג החשמל של החברה בקריית אריה שבפתח תקווה. מאות אלפי גולשים לא יכולים היו לקבל ולהוציא שיחות והודעות SMS, כמו גם לגלוש באינטרנט. עד כה חזר השירות לחלק ניכר מהלקוחות, אולם חלקם האחר עדיין מנותקים ולדברי גוראון, תיקח עוד יממה עד שכולם יחוברו מחדש.

בתדרוך, שנערך בחמ"ל בבית פלאפון בגבעתיים, אמר גוראון כי "זאת לא תקלת רשת ואין חשש שמדובר פעולת איבה, אלא מדובר בקצר שפגע באספקת החשמל ובגנרטורים. לאחר קרות התקלה הפעלנו נוהל DRP (התאוששות מאסון – נ"א) והתחלנו להעביר את הלקוחות למתג השני שלנו, ברמלה. בתוך כארבע שעות העברנו את מרבית הלקוחות וזה זמן סביר מאוד להתאוששות".

הוא ציין שהסיבה לכך שהטיפול בתקלה לוקח זמן כזה נעוצה בצורך ברישום מחדש כשצריך להעביר את הלקוחות ממתג אחד לשני.

לשאלת אנשים ומחשבים האם הרשת תנותק לשעות רבות גם במקרה של פגיעה באתר החברה בפתח תקווה בזמן מלחמה השיב גוראון כי "קודם כל נפיק לקחים מהאירוע הנוכחי, וזה ישפיע לעתיד. טיפול בתקלה נדירה כזאת בתוך ארבע שעות נחשב לזמן סביר".

הוא ציין ש-"תקלות מהסוג הזה נדירות מאוד אבל הן חלק מהחיים וצריך לעשות הכול כדי למנוע אותן ואם לא – לקצר את הזמן שהן נמשכות". גוראון הוסיף שהטיפול בתקלה נעשה בשיתוף נציגי משרד התקשורת.

בתשובה לשאלה לגבי הנזק הכלכלי שנגרם לפלאפון כתוצאה מהתקלה הוא אמר כי "הוא קיים אבל עדיין לא נאמד וכרגע הוא לא נמצא בראש מעיינינו".

לדברי גוראון, "התקלה בשליטה, הגרפים מראים שהתפקוד טוב. אנחנו ערוכים לאירועים מהסוג הזה, ולכן הטיפול בתקלה היה טוב וסביר עד כה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים