"הסיבה מספר אחת למעבר לענן – הגמישות"

היא, יותר מאשר החיסכון הכספי, גורמת לארגונים לעשות את הצעד - אומר הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל ● לדבריו, "גמישות ומהירות הן כיום מילות המפתח בעסקים"

הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל

"יותר ויותר ארגוני אנטרפרייז מעדיפים מנטאליות של קוד פתוח ועוברים אליה. במרכז המגמה הזאת נמצא המעבר לענן. הסיבות לכך הן שבעולם הישן היו מערכות סגורות וזה היה מאוד יקר – ובעיקר עקב הגמישות של הענן", כך אמר הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל.

יפהר דיבר במהלך מפגש של הפורומים DCFI ו-CTO מבית אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ג') ב-Pop-Up Loft של AWS בתל אביב. הלופט, שפועל במשך שלושה שבועות בלבד וייסגר ביום ב' הקרוב, מציע למגיעים אליו סביבת עבודה, היכרות והתנסות עם הענן של AWS. או, כפי שיפהר מציג את הדברים, "קירוב בין AWS למשתמשים וללקוחות".

ה-Pop-Up Loft של AWS בתל אביב, שהוקם בארגון מחלקת האירועים של אנשים ומחשבים, הוא החמישי בעולם, ומדי יום פוקדים אותו עשרות ואף מאות סטארט-אפיסטים, נציגי חברות גדולות יותר ומתעניינים. קדמו לו הלופטים בסן פרנסיסקו, ניו-יורק, לונדון וברלין. מכאן נובע שהחברה בחרה להקים לופט כזה, גם אם זמני בלבד, בתל אביב הרבה לפני ערים בולטות אחרות בעולם בכלל ובתעשיית ההיי-טק בפרט.

לאחר שהציג את הלופט, עבר יפהר למנות את הסיבות שבגינן ארגונים גדולים עוברים לענן. "הסיבה מספר אחת לכך היא הגמישות ולא החיסכון הכספי, שהוא הסיבה הרביעית. גמישות ומהירות הן כיום מילות המפתח בעסקים", ציין.

הוא אמר שהכי קל להעביר לענן את סביבת הבדיקות. מלבדה, ארגונים מעבירים אליו פרויקטים חדשים, אפליקציות קיימות, מבצעים מיגרציה של דטה סנטרים ויש אף ארגונים שעוברים, או עברו, לענן באופן מלא.

AWS הוקמה בדיוק אתמול לפני עשור – ב-14 במרץ 2006 – כשתחום הענן עוד היה יחסית בחיתוליו. או אז, ציין יפהר, החברות שאימצו את הענן היו בעיקר סטארט-אפים – הם היו הראשונים לעשות זאת, ואחריהם הגיעו החברות הגדולות והמגזר הציבורי-ממשלתי. לדבריו, "ללא הגמישות והיכולות של הענן, ספק רב אם חברות כמו Wix ,Airbnb, שאזאם (Shazam) או טינדר (Tinder) היו יכולות לצמוח ולהגיע למימדים שלהן כיום".

יפהר ציין כי באמזון (Amazon), החברה האם, מכנים את AWS "צעירה בת 10 שנים". בזמן הלא ארוך הזה, הגיעה החברה ללמעלה ממיליון לקוחות בעולם ביותר מ-190 מדינות. והיא ממשיכה להציג עליות בולטות באימוץ השירותים שלה – החל מענן וירטואלי (95% מהרבעון השני של 2014 למקבילו ב-2015) ועד לבסיס נתונים מנוהל (127%, בהתאמה).

רן טסלר, ארכיטקט פתרונות מנוהלים ב-AWS

רן טסלר, ארכיטקט פתרונות מנוהלים ב-AWS

"הקונספט של לופט הוא יותר בתפיסה סטארט-אפית", סיכם יפהר. "הרבה נציגים של ארגוני אנטרפרייז מגיעים לכאן כי הם רוצים ללמוד מהסטארט-אפים. לכל אחד מהם יש מה ללמוד מהשני".

איך מנהלים את הדטה סנטרים ב-AWS?

בהמשך דיבר רן טסלר, ארכיטקט פתרונות מנוהלים ב-AWS, על ניהול הדטה סנטרים בחברה.

הוא ציין כי AWS נותנת את השירותים במספר שכבות: "התחתונה היא שכבת התשתיות. מעליה הקמנו שכבה של השירותים הבסיסיים שאנחנו מספקים, שעל גביהם אפשר להפעיל כמעט כל Workload קיים. מעל לשכבה הזאת אנחנו מספקים שירותים נוספים, שמטרתם להקל על המשתמשים לרוץ בצורה יותר יעילה".

טסלר אמר שהחברה מציעה פתרונות גם לעולמות כמו מובייל, לרבות פיתוח אפליקציות סלולריות, זיהוי, אנליטיקה ונוטי פיקציות, ומייל. בסך הכול, מציעה החברה יותר מ-50 שירותים שונים.

לדבריו, "מה שמבדיל אותנו מהמתחרים הוא ההתמקדות שלנו בהורדת מחירים".

עוד ציין טסלר ש-"AWS מוסיפה בכל יום את כמות המחשוב שנדרשה לאמזון ב-2004 – ואמזון לא הייתה אז ארגון קטן, אלא חברה בשווי של שבעה מיליארד דולר. כדי לתמוך בכך אנחנו עובדים בצורה מתודולוגית, מה שמאפשר לנו יותר יצירתיות בתשתיות".

החברה, אמר טסלר, פועלת מ-12 אזורים ברחבי העולם, כשכל אחד מהם מחובר לאחרים. היא גם מחזיקה בדטה סנטרים במקומות רבים על הגלובוס. קצב העברת הנתונים בין האזורים השונים של AWS הוא עד 25 טרה-ביט לשנייה וניתן לבצע טרנזקציות בתוך פחות מ-2 מילי-שניות, ובחלק מהמקרים אף בפחות ממילי-שנייה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    מה בעצם אומר המושג "ענן" בוא תיהיה שבוי שלי

אירועים קרובים