NetSource הכירה בהתארגנות העובדות ותנהל משא ומתן עם ההסתדרות

בתיווך בית המשפט החליטו הצדדים לנהל ביניהם מגעים במשך 10 ימים ולהשהות את הצעדים שנקטה כלפי העובדות הנהלת החברה, שמתפעלת את מוקדי השירות של גולן טלקום

האם המשא ומתן יצליח? צילום אילוסטרציה: BigStock

הנהלת NetSource הכירה היום (ה') בהתארגנות של עובדות החברה בהסתדרות, תשעה את הצעדים המשמעתיים והכספיים שנקטה נגדן ותמשוך את מכתבי הפיטורין שנתנה לעובדות.

הבוקר הגיעו הצדדים לדיון שנערך בפני נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופט אייל אברהמי, והסכימו לנהל משא ומתן ביניהם בעשרת הימים הקרובים. "דרך המלך הינה לנהל משא ומתן קיבוצי בין הצדדים ליחסים קיבוציים", כתב השופט בהחלטתו בתום הדיון.

NetSource היא חברה שמפעילה את מוקדי שירות הלקוחות של גולן טלקום בבית שמש ובירושלים, ומעסיקה כ-450 עובדות ועובדים, מרביתם נשים חרדיות. מנכ"לית החברה היא מזל שרים ובעליה הוא הלל יעקובסון.

בסוף החודש שעבר הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה, בטענה שההנהלה מתעמרת בעובדות ואף פיטרה אותן. הנהלת NetSource טענה מנגד כי החליטה על הסגירה והפיטורים עקב ירידה בהכנסות. כמה ימים לאחר מכן הגיש ארגון העובדים תביעת ענק נגד החברה, שרים ויעקובסון בסך של כ-100 מיליון שקלים. מההסתדרות נמסר כי כחלק מההסכמות שהושגו בדיון ולצורך יצירת "אווירה בריאה" להמשך המשא ומתן, היא נעתרה לבקשת השופט להסיר לעת עתה את התביעה נגד המנכ"לית והבעלים.

בית המשפט קבע כי אם לא יושגו הסכמות בין ההסתדרות להנהלת NetSource, הצדדים ישובו ויופיעו לפניו בעוד 10 ימים.

את ההסתדרות ייצגו בהליך ראש הלשכה המשפטית לאג"ם, עו"ד איריס ורדי ישראלי, עו"ד ענת גוטמן מרום מהלשכה המשפטית ועו"ד שי תקן ממשרד פישר בכר ושות'.

אדל אלבז, יו"ר ועד הפעולה ב-NetSource, אמרה כי "אני רוצה להאמין שהרוח הטובה ששררה היום בבית הדין תמשיך גם במשא ומתן – לטובת העובדות, העובדים והחברה כאחד. מתחילת הדרך, כל מה שרצינו היה לשבת למשא ומתן להסכם קיבוצי, על מנת להסדיר את תנאי ההעסקה שלנו וכדי שנוכל להמשיך ולפרנס את בתינו בכבוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים