יוצר האנדרואיד, אנדי רובין, מפתח מצלמת דרך שתחולק בחינם

המצלמה תשווק במודל עסקי ייחודי: החומרה תימסר בחינם, אבל בתמורה יצטרכו המעוניינים למסור את הנתונים שנאספו על המצלמה ● לא ברור מדוע מעוניינת החברה של רובין לספק סוג כזה של הצעה, אבל מסתורין לגמרי עושה לנו את זה

הואשם בניצול מיני ועזב את גוגל בשקט עם פיצויים כבדים. אנדי רובין, יוצר האנדרואיד.

הרבה ספקולציות כבר הועלו בנוגע לתהייה במה עוסק ממציא האנדרואיד – איש גוגל (Google) לשעבר, אנדי רובין – בסטארט-אפ שלו, Playground Global. האם הוא יוצר טלפון? ובכן, לא. אבל מה שהוא כן עושה עדיין יכול לתפוס את תשומת הלב שלכם.

רובין סיפר לאחרונה ל-Wired כי החברה שלו מייצרת מצלמת-דרך (dashcam) שתשווק במודל עסקי ייחודי: החומרה תימסר בחינם, אבל בתמורה יצטרכו המעוניינים למסור את הדטה שנאספה על המצלמה. לא ברור מדוע מעוניינת Playground לספק סוג כזה של הצעה, למרות שאפשרות אחת שהועלתה היא שהאיסוף ייצור מפה ויזואלית של רחובות ברחבי העולם.

רובין אמר גם כי הוא עובד גם על רעיונות אחרים שבינתיים הוא "לא מוכן לדבר עליהם", אבל אפילו אם אלה לא יתממשו בזמן הקרוב, פרויקט ה-dashcam יכול לטלטל את תעשיית ההיי-טק. כרגע, מצלמות-דרך פופולריות בעיקר ברוסיה ובמדינות אחרות שבהן הונאות-ביטוח-על-הכביש (בדרך כלל, הולכי רגל שמביימים פגיעה על-ידי מכוניות) מהוות בעיה משמעותית. הפיכתן של מצלמות-דרך לאביזר זמין לכל מי שמוכן לוותר על קצת פרטיות בתמורה להוכחת חפותו יכולה להוות תקדים מעניין, אם כי לא ממש דמוקרטי אולי.

עושה רושם שבכל מקרה כדאי להמשיך ולעקוב אחרי מגרש המשחקים המסוים של Playground בציפייה לבאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים