צופן ופורום MIT מקימים בית ספר ליזמות בכפר קאסם; ההיקף: חמישה מיליון שקלים

TRI/O-TECH, מרכז יזמות היי-טק, יפתח בחודש הבא ויכלול מלבד בית הספר גם אקסלרטור ● סאמי סעדי, מנכ"ל משותף בצופן: "זה לא קרה ביום אחד, אבל היזמים הערבים כבר לא שקופים, והמשקיעים שמים עליהם עין, וגם כסף"

השקעה שתפתיע רבים. TRI/O TECH. צילום: יח"צ צופן

בחודש הבא ייפתח בכפר קאסם ה-TRI/O-TECH, מרכז יזמות היי-טק, הכולל בית ספר ליזמות ו-LaunchPad, אקסלרטור על. המטרה היא לאפשר ליזמים וליזמים פוטנציאליים בתחום ההיי-טק לפתח את היכולות הניהוליות והיזמיות שישרתו אותם כמנהלות ומנהלים לעתיד.

הפעילות מופעלת במשותף על ידי פורום MIT ליזמות וארגון צופן. צופן פועל מאז 2007 במטרה לחבר בין ההיי-טק לחברה הישראלית, הן דרך איתור משרות לערבים בחברות היי-טק וכן על ידי הבאת היי-טק לערים ערביות ויצירת אקו-סיסטם של היי-טק ויזמות בחברה הערבית. פורום MIT ליזמות, שליווה את הפריצה הגדולה של ה"סטארט-אפ ניישן" מאז ראשית שנות התשעים, מביא את יכולות הפיתוח, הליווי והתמיכה ביזמים טכנולוגיים אל  אזור המשולש.

ה-TRI/O-TECH הוקם בתמיכת משרד החוץ האמריקני (MEPI – Middle East Partnership Initiative) ובהשקעה של כחמישה מיליון שקלים. פעילות מרכז היזמות תתקיים בשיתוף עם יזמות ויזמים מצליחים, ונציגים של המעטפת המאפשרת לחברות סטארט-אפ להצליח, כולל חברות רב לאומיות, נציגי ממשלה רלוונטיים, אנג'לים וקרנות הון סיכון, ארגונים תומכים ולשכת המדען הראשי.

לפתוח עוד דלתות ליזמים. TRI/O-TECH. צילום: יח"צ צופן

לפתוח עוד דלתות ליזמים. TRI/O-TECH. צילום: יח"צ צופן

הקורס, הראשון מבין חמישה קורסי יזמות שיתקיימו בשלוש השנים הקרובות, ימשך כשלושה חודשים ובסך הכל כ-40 שעות. במסגרת קורסי היזמות ילמדו היזמים על מחזור החיים העסקי של החברה ומשמעותו ליזם, יתוודעו לסוגיות המשפטיות, ירכשו אוצר מילים וארגז כלים שיסייע להם בעשייה היזמית שלהם.

מתי לפתוח את השמפניות?

בין השאר ידונו בקורס הנושאים הבאים: מה צריכים היזמים לדעת על קניין רוחני לפני שהם יוצאים לדרך; מה עליהם לדעת על ה-TAM (ר"ת total addressable market) שאליו הם פונים; מה הרלוונטיות של ה-Elevator Pitch, ושל ה-Lean Startup; מה המבנה של קרן הון סיכון ואיך מתקבלת החלטת השקעה;  מה דינמיקות המשא ומתן שכדאי להכיר; ומתי לפתוח את השמפניות, אם בכלל.

פז הירשמן, מנכ"ל משותף בצופן, אומר כי "אנחנו אלה שתמיד זוכרים שלא לכולם יש מערכת נטוורקינג רחבה. בתעשייה המבוססת על 'חבר מביא חבר', צופן היא החבר של היזמים, ובית הספר החדש בכפר קאסם הוא צעד נוסף בכדי לייצר נטוורקינג חזק ומבוסס להיי-טק הערבי ולפתוח עוד דלתות ליזמים".

אלה מטלון, מנכ"לית פורום MIT ליזמות, מוסיפה כי "אנחנו רוצים לאפשר ליזמים מאזור המשולש לרכוש את השפה הרלוונטית ליזמים בהיי-טק, ולתת להם את הכלים שיעזרו להם בדרכם היזמית. צבר המהנדסים ההולך וגדל בשילוב עם מערך התמך המוקם בכפר קאסם, מהווה נדבך משמעותי בסצנת היזמות המתפתחת בחברה הערבית".

הנס שקור, יזם היי-טק, מייסד פורום מובייל מאנדיי נצרת והיועץ לפרויקט, מסכם ואומר כי ״החברה הערבית ואזור המשולש התברכו בהון אנושי מדהים. בפעילות TRI/O TECH אנו משקיעים באנשים, יזמים ובעלי רעיונות, והשקעה זו עוד תפתיע רבים״.

המחזור הראשון של בית הספר ליזמות ייפתח בפברואר. האקסלרטור יפתח ביולי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים