משרד התקשורת: "היעד ל-2016 – להחזיר את ישראל לקדמת הטכנולוגיה"

המשרד הציג את תוכנית העבודה שלו לשנה הקרובה, שכוללת מתווה להשקעות בסיבים אופטיים, ביטול חובת ההפרדה בין בזק ל-HOT וסידור מחדש של ספקטרום התדרים

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, הציג היום (ג') את תוכנית העבודה של המשרד ל-2016. עולה ממנה כי היעד המרכזי שאליו שואף המשרד הוא להחזיר את ישראל לקדמת הטכנולוגיה העולמית, מתוך תפיסה שתשתיות התקשורת הן תשתיות לאומיות, ששדרוגן וקידומן תורמים לכלכלה, לחברה ולביטחון המדינה.

בשוק הנייח מתכוון המשרד ליישם במידה מסוימת את רפורמת השוק הסיטונאי. הוא יעסוק השנה בקביעה ועיגון של מתווה, שיבטיח שעוד במהלכה תהיינה השקעות מסיביות בתשתיות סיבים אופטיים המגיעים לבניינים ולבתים. במשרד שואפים שבתוך שלוש שנים תהיה לפחות רשת אחת של סיבים אופטיים הפרוסה אוניברסלית. עוד יפעל המשרד ליצירת מנגנון תחרות בין בעלי תשתיות סיב אופטי, תוך מציאת פתרון לאספקת שירותי טלוויזיה של HOT כחלופה באזורים שבהם רשת הכבלים אינה פרושה.

המהלך ילווה בקביעת מתכונת לשוק סיטונאי על גבי תשתיות אלה ובביטול חובת ההפרדה המבנית של בזק ו-HOT.

בעולם הנייד יתמקד המשרד בשמירה ובקידום טכנולוגיה, תוך שימת דגש על השקעות ברשתות הסלולר. המשרד יתמקד גם בפיקוח ובאכיפה של חובות רישיון, בדגש על מדדים של כיסוי ופריסה איכותית של הרשתות בדורות הטכנולוגיים השונים. כמו כן, המשרד יקדם בראש סדר העדיפויות שלו סידור מחדש של ספקטרום התדרים, על מנת לפנות תדרים לשימושי רשתות סלולר מתקדמות בעתיד.

רגולציה לגופים המשדרים טלוויזיה על גבי האינטרנט

עוד הוצגו בפני ההנהלה תוכניות עבודה בנושאים כמו קידום האסטרטגיה של המשרד יחד עם גופי ממשלה נוספים בתחומי הסייבר וטכנולוגיות אינטרנט מתקדמות; הובלת מהלך להתאמת נוסח חוק התקשורת לתמורות שחלו מאז ניסוחו המקורי; ובחינת דכים למיקוד הרגולציה והקלות בהליכי הרישוי.

בשוק השידורים יפעל משרד התקשורת לאסדרת השידורים המסחריים וליצירת מסגרת רגולטורית חדשה, שתכיל גם חברות שמשדרות על גבי האינטרנט ותייצר מגרש משחקים מאוזן, לשיטתו. הוועדה שתוקם לצורך כך תקדם צעדי דה-רגולציה על הגופים המשדרים הוותיקים, והוא מבטיח לפרסם בקרוב דו"ח ביניים של הוועדה להתייחסות הגופים הרלוונטיים בשוק.

המשרד הציב יעדים גם לשוק הדואר, שעלה באחרונה לכותרות, במטרה להחזיר רמת שירות נאותה של השירותים החיוניים של הדואר לטובת תושבי ישראל. כמו כן, משרד התקשורת פועל להכנסת שירותים חדשים להרחבת התחרות בשוק הדואר.

סוגיה נוספת שעומדת השנה לפתחו של המשרד היא ההחלטה לגבי מעמד בנק הדואר כבנק מסחרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים