מתנות חג המולד הפופולריות: פאבלטים וגאדג'טים של אפל

מכשירים חדשים שהופעלו בראשונה ואפליקציות שהותקנו עליהם במיליונים היו בחג המולד האחרון לתופעות הנפוצות ביותר ● הם שברו שיאים והכתיבו מגמה חדשה ובולטת בשוק האלקטרוניקה

המכשירים של אפל היו פופולריים גם בחג המולד הזה. צילום: BigStock

מי שהפעיל בחג המולד הזה בפעם הראשונה פאבלט (Phablet – טלפון וטאבלט שחוברו להם יחדיו) מבריק, או קילף בהתרגשות את עטיפתו של גאדג'ט חדיש מתוצרת אפל (Apple), לא קיבל מתנה מקורית במיוחד.

על פי דו"ח החגים השנתי של Flurry – חברה שעורכת סקרים בתחום הניידים – הפעלות מכשיר חדשות והתקנת אפליקציות רשמו שיא חדש, שריסק לחלוטין את הנתונים של השנים הקודמות ומצביע על מגמה חדשה בתחום צרכנות המכשור האלקטרוני. בעוד שמכירות הטאבלטים המשיכו לרדת, עושה רושם שפאבלטים בגודל בינוני ממלאים במהירות את הטווח שבין טלפונים חכמים ומחשבים אישיים.

רק לפני שנתיים עמדו הפעלות פאבלטים על 4% בלבד מכלל הפעלותיהם של מכשירים חדשים בשבוע שלפני חג המולד, דיווחה Flurry, ואילו השנה הם טיפסו ל-27%. "זה נראה כמו קטע חד פעמי, אפילו לנו", כתבה החברה בפוסט שפורסם בבלוג שלה, והוסיפה: "קשה להאמין שזו מגמה שנמצאת כאן כדי להישאר".

מאז שה-iPhone 6 Plus הגיע לחנויות בספטמבר 2014 יותר ויותר אנשים החלו נמשכים בהדרגה אל קסמי התצוגה הגדולה-אך-עדיין-מתאימה-ליד-שלי. זהו כנראה ההסבר להצלחת הפאבלטים. בנוסף, לפי Flurry, מכשירי אנדרואיד (Android) צוברים פופולאריות גדלה והולכת, בעיקר באסיה. בולט בהקשר זה ה-Galaxy Note של סמסונג (Samsung) הדרום קוריאנית.

הפאבלטים לא בהכרח גונבים נתח שוק מהטאבלטים – נראה שצרכנים בוחרים במכשירים עם תצוגת 6 אינץ' ויותר במקום בטלפונים החכמים הקטנים יותר בגודלם, אלה עם מסכי ה-3.5 אינץ', שכמעט שנכחדו לגמר.

ובמקום הראשון…

לעת עתה, בין אם זה ה-iPhone 6s Plus, ה-iPad Pro או ה-iMac, החברה מקופרטינו ניצחה (שוב!) בקרב על קניות החג של השנה. בהתבסס על הנתונים של Flurry, אפל לקחה את המקום הראשון עם 49.1% מכלל המכשירים החדשים שנרכשו בחג המולד הזה. עם זאת, מדובר בירידה של 2.2% מהשנה שעברה.

במקום השני, הרחק מאחורי אפל, משתרכת סמסונג עם 19.8% – עלייה של 2.1%, תודות ל-Galaxy Grand Prime, Core Prime ו-S6. נוקיה (Nokia) ירדה מ-5.8% מהמכירות ל-2% בלבד וסוני (Sony) הודחה מהחמישייה הפותחת על ידי שיאומי (Xiaomi) הסינית, שהיא אורחת חדשה ברשימה. "הדבר בולט במיוחד, מכיוון שחג המולד הוא לא חג המתנות הגדול ביותר של הסינים, והנתון הופך את השמועות על כניסתה של שיאומי לארצות הברית בשנה הבאה למרגשות אפילו יותר", נכתב על ידי Flurry.

יצוין שפאבלטים ומכשירים מבית אפל לא היו הדברים היחידים שהכבידו על המזחלת של סנטה קלאוס השנה. Fitbits הצליחה עם מתנה פופולרית במיוחד – האפליקציה של החברה נסקה למקום הראשון ב-App Store בחג המולד, כשכמיליון אנשים הסירו כנראה את האריזה החגיגית ממכשיר הכושר החדש שרכשו בעקבות החלטה להתחטב בשנה החדשה. חג המולד גם סימן את היום הגדול של השנה להורדות אפליקציות לניידים, עם פי 2.2 התקנות ב-25 בדצמבר 2015 מאשר בכל יום ממוצע אחר בחודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים