גורמים בענף ה-IT: "זכותו של אייל קופיט להתפרנס"

בעקבות הפרסום הבוקר (ה'), כי ב-EMC לא ידעו על עברו הפלילי של קופיט, אמרו אותם גורמים, כי היה מן הראוי שהחברה תבדוק זאת לפני מינויו ● כך או כך, לדבריהם, מדובר באיש מוכשר ששילם את חובו ● קופיט ישב בכלא במשך שנה לאחר שהורשע בעבירות מס

ענף ה-IT ממשיך לרחוש בעקבות הידיעה על כך שב-EMC ישראל לא ידעו על עברו הפלילי של אייל קופיט לפני שמינו אותו למנכ"ל החברה. גורמים בענף אומרים, כי מן הראוי היה שהחברה תבדוק את עברו של קופיט, אולם כך או כך – מדובר באיש מוכשר ששילם את חובו לחברה, וזכותו להתפרנס.

גורמים אלה אמרו לאנשים ומחשבים, כי EMC הייתה צריכה לבצע את הבדיקה, גם אם בנט-אפ (NetApp) ובגילת סאטקום – החברות שבהן הועסק קופיט בעבר – לא ידעו על עברו הפלילי. לדבריהם, להבדיל מאיש מכירות, למשל, יש תפקידים שדורשים בדיקה יותר מעמיקה – בפרט תפקידי ניהול.

עוד אמרו אותם גורמים, כי קשה לדעת מה היו ביצועיו של קופיט בתפקידו הקודם, כמנהל אזור אפריקה בנט-אפ. הוא אמנם ישב במשרדי החברה בארץ, אך לא היה כפוף להנהלה הישראלית שלה. בעבר, כאשר נט-אפ הייתה חברה צעירה יותר, היה הסניף הישראלי אחראי גם על אפריקה ועל אגן הים התיכון. עם צמיחת החברה הועבר ניהול המכירות באפריקה לסניף אחר באירופה, וקופיט לא דיווח כלל למנהלי הסניף על פעילותו.

לפני עבודתו בנט-אפ, שימש קופיט במשך חמש שנים מנהל מכירות באפריקה בגילת סאטקום. אותם גורמים העריכו, כי הוא ביצע את שני התפקידים היטב, שכן אחרת – לא היו מעלים את שמו כמועמד לתפקיד מנכ"ל EMC.

קופיט הורשע ב-2002 בעבירות מס בחלק מ-11 חברות שהקים בסוף שנות התשעים ובתחילת העשור הנוכחי, בהן חברות לייבוא עובדים זרים. הוא נידון ל-20 חודשי מאסר בפועל ול-10 חודשים על תנאי, אולם ישב בפועל שנה אחת בלבד, לאחר שנוכה לו שליש על התנהגות טובה. לדברי הגורמים, קופיט לא הציג את עברו הפלילי בקורות החיים שלו.

מ-EMC ישראל נמסר בתגובה לגילוי, כי היא לא נוהגת לדון או לחשוף פרטים אישיים הקשורים בעובדיה. בנט-אפ ביקשו שלא להגיב לגבי עובדים לשעבר של החברה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה מיכאל

    "קופיט לא הציג את עברו הפלילי בקורות החיים שלו" מה באמת? כנראה התחלקם על השכל!

  2. מברג

    אז מה הבן-אדם צריך לעשות? שגה, שילם על כך, חזר למוטב, הוכיח עצמו ואף מעבר לכך. תנו לו לחיות !!!

  3. דוד בן דור

    הבחור מוכשר כמו שד. טעויות העבר אינן רלוונטיות לעתיד. האם לאדם ששגה אין זכות להצליח יותר לעולם?

אירועים קרובים