ווטסון חוזה מוצרים חמים לחגים: מצלמות, לגו מלחמת הכוכבים ובובות אינטראקטיביות

הניתוח האנליטי של המערכת מבוסס על הבנת עמדות ומגמות הקונים, כפי שהן מצטיירות מתוך עשרות מיליוני שיחות ופוסטים ברשתות חברתיות ● האפליקציה חושפת את עמדות הצרכנים כלפי מוצרים אותם הם שוקלים לקנות, או כאלה שכבר רכשו

מבוקש: לגו מלחמת הכוכבים. כך קבע ווטסון

מה יהיו המוצרים החמים ביותר במכירות עונת החגים בארצות הברית? יבמ (IBM) מציגה אפליקציית מובייל חינמית חדשה, המבוססת על יכולות הניתוח האנליטי של מערכת ווטסון (Watson) וחוזה בזמן אמת את הביקושים למתנות בקטגוריות שונות. האפליקציה זמינה להורדה ב-App Store של אפל (Apple).

הניתוח האנליטי של ווטסון מבוסס על הבנת עמדות ומגמות הקונים, כפי שהן מצטיירות מתוך עשרות מיליוני שיחות ופוסטים ברשתות חברתיות. המערכת מנתחת 10,000 מקורות מידע, לרבות אתרי רשת חברתית, בלוגים, פורומים, תגובות, דירוגים וביקורות. האפליקציה של ווטסון חושפת את עמדות הצרכנים כלפי מוצרים אותם הם שוקלים לקנות, או כאלה שכבר רכשו.

ווטסון מבין שפה טבעית, בשילוב עם טכנולוגיות למידת מכונה, מה שמאפשר לאפליקציה לגלות ולחשוף העדפות צרכנים, להצביע על דפוסי רכישה ומגמות בשוק, ולהבין מדוע בוחרים אנשים במוצרים או במותגים מסוימים. האפליקציה משתמשת גם ביכולות חיזוי אנליטי על מנת לצפות מראש האם מגמה מסוימת בשוק עתידה לדעוך – או שתמשיך.

מנוע עיבוד השפה הטבעית של ווטסון משלב את המסקנות שלו למסגרת של שלוש קטגוריות מוגדרות: תוכן, הקשר, והתייחסות הקונים. בכל קטגוריה, מתבצע דירוג מגמות, עם ציונים המבוססים על ההשפעה (היקפי השיחה), והמומנטום (קצב הצמיחה בהיקפי השיחה). משתמשים יכולים לצפות ב-100 המוצרים המדוברים ביותר ובסיפורים שמאחוריהם – בשלוש קטגוריות של מוצרים: אלקטרוניקה צרכנית, צעצועים, בריאות וכושר גופני.

ניתוח מגמות הקניות כפי שמסתמן מסוף השבוע האחרון מעלה כי התרחבות השימוש במצלמות בטלפונים חכמים גוררת ביקושים למצלמות מקצועיות. זאת, למרות שיש מצלמות בטלפונים. מצלמות ברמה גבוהה, דוגמת ניקון (Nikon) מדגם D-SLR, הן הבחירה הראשונה של חובבים המעוניינים לעבור לרמה גבוהה יותר בצילום, בזכות עומק התמונה והאיכות המשופרת של התוצאות. צלמים מומחים יותר, מביעים עניין במצלמת סוני (Sony) מדגם Alpha 7RII, בהפרדה של 42 מגה-פיקסל, הפועלת ללא מראה פנימית ומאפשרת להקליט וידיאו באיכות Ultra HD ב- 4k.

מלחמת הכוכבים וצעצועים ניטראליים מגדרית

חובבי מלחמת הכוכבים והלגו חייבים להזדרז. הסרט החדש בסדרת מלחמת הכוכבים, "הכוח מתעורר" מסייע להפוך את ערכת קוביות הלגו (LEGO), המלווה את סיפור הסרט – לצעצוע המדובר ביותר בעונת החגים בארצות הברית. על פי הניתוח של ווטסון, שתי ערכות נוספות של לגו תצבורנה פופולריות: City ו- Friends. ווטסון ממליץ להקדים ולרכוש את המתנות האלו במסגרת מבצעי המכירות של "Black Friday". הניתוח מצביע גם על התרחבות המגמה של צעצועים ניטראליים מגדרית: קוביות לגו נמכרות היטב לבנות ולבנים כאחד, וחבילת מלחמת הכוכבים של לגו זוכה לפופולריות בקרב מבוגרים ובקרב ילדים ובני נוער.

צעצועים מסורתיים הופכים חינוכיים יותר. על פי ווטסון, בובות בארבי המשוחחות עם הילד המשחק נמצאות בצמרת רשימת המתנות של הורים, אולם לא בזכות היבטי הלבוש והאופנה של הבובות: ההורים נלהבים מהאפליקציה הנלווית לבובה להגדיר ולשלוט בתוכן השיחה. במקביל, נרשם ביקוש לצעצועים חינוכיים נוספים.

חובבי הטכנולוגיה לובשים טכנולוגיה. רשימות המתנות של חובבי טכנולוגיה, משחקי מחשב וחובבי סרטי פעולה המספקים השראה למשחקים כאלה, מפגינים התעניינות ב-Minecraft ובתוספת האחרונה שלו, Gameband, המאפשרת לשחק בכל מקום, מכל מכשיר קצה. בתחום המתנות הקשורות לעולם הקולנוע, זיהה ווטסון התלהבות סביב OR (ר"ת Oculus Rift), משקפת מציאות וירטואלית אותה חובש המשתמש כדי להעצים חוויית משחקים מקוונים, כמו גם לצפות בסרטי תלת-מימד ומציאות וירטואלית.

קניות במובייל – במקום במחשב

בראשונה בתולדות הענף, ישתמשו השנה יותר צרכנים במכשירי המובייל שלהם על מנת לחפש מידע ולבצע רכישות – מאשר במחשבים שולחניים. בחמשת ימי השיא של עונת הקניות, צפוייה תעבורת המובייל לזנק בכ-57% בהשוואה לממוצע בחודשים הקודמים – שיעור עליה גבוה ב-17% בהשוואה לזינוק שנרשם ב-2014. המכירות במובייל צפויות לצמוח ביותר מ- 36%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים