גוגל מסתערת על הענן: מינתה את דיאן גרין, מייסדת VMware – לנהל את התחום

לדברי ג'יימס קאקמיק, אנליסט ב-Monness, Crespi, Hardt, "המינוי של גרין הוא עדות לכך שהחברה רוצה שיקחו אותה ברצינות בשוק מחשוב הענן - הם יעשו כל מה שצריך כדי שזה יקרה"

דיאן גרין, סגנית נשיא בכירה לעסקים הארגוניים של גוגל. צילום: פלי הנמר

דיאן גרין, המייסדת המשותפת של VMware, מונתה לנהל את עסקי הענן של גוגל (Google).

אנליסטים ציינו כי מדובר בצעד המעיד על השינוי שענקית החיפוש רוצה בו, שכן אמזון (Amazon) מובילה בפער משמעותי את שוק מחשוב הענן, כשנתח השוק שלה לתחום גדול יותר מנתח השוק המצטבר של מתחרותיה העיקריות: מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM), וגוגל.

לדברי ג'יימס קאקמיק, אנליסט ב-Monness, Crespi, Hardt, "המינוי של גרין הוא עדות לכך שגוגל רוצה שיקחו אותה ברצינות בשוק מחשוב הענן. הם יעשו כל מה שצריך כדי שזה יקרה. המינוי משדר שגוגל כאן, בשוק הענן – כדי להישאר, ושהם לא יהססו לעשות כל דבר, כדי להדביק את הפער מול אמזון ומיקרוסופט". אנליסט אחר ציין כי "במינוי של גרין, טכנולוגית ויזמית מכובדת מעמק הסיליקון – לתפקיד מי שאחראי על עסקי החברה שלה, גוגל מאותתת כי היא מתכננת להשקיע מאמץ בתחום המחשוב הארגוני, ולא להסתפק בפעילות הליבה הבסיסית שלה, בעולם הצרכני-פרטי".

גרין, חברת הנהלת גוגל זה שלוש שנים, תהיה מנכ"לית של חברה חדשה בתאגיד אלפבית (Alphabet). החברה תכלול את עסקי הענן של גוגל: Google for Work, Cloud Platform וכן Google Apps. תוארה יהיה סגנית נשיא בכירה לעסקים הארגוניים של גוגל. גרין תחליף בתפקיד את סונדאר פיצ'אי, שבאוגוסט האחרון מונה למנכ"ל גוגל, עת הוקם תאגיד הענק החדש, אלפבית. "בסופו של דבר, כל עסק על פני כדור הארץ ירוץ על גבי הענן", אמר פיצ'אי באחרונה.

המכירות עתידות להיות קטנות יותר מהתחזיות

עוד הודיעה גוגל בסוף השבוע כי תרכוש את הסטארט-אפ bebop – של גרין ושל בעלה, מנדל רוזנבלום. הסטארט-אפ מספק פלטפורמת פיתוח לבנייה ולתחזוקה של אפליקציות, ולכתיבת תוכנות בענן. העסקה, שפרטיה הכספיים לא נחשפו, תיסגר עד סוף השנה. גרין תמשיך לכהן כדירקטורית בלתי עצמאית בגוגל. רוזנבלום, שלקח חופשה של שנתיים מאוניברסיטת סטנפורד לטובת העבודה בסטארט-אפ, יחזור לאוניברסיטה, שם הוא עובד כפרופסור למדעי המחשב (כאשר חלק ממחקרו היווה את הבסיס הטכנולוגי לבניית VMwar), אך יקדיש לגוגל יום בשבוע.

גרין, בת 60, ייסדה את VMware בשנת 1998 יחד עם בעלה, רוזנבלום, ששימש CTO בחברה. היא כיהנה כמנכ"לית החברה עד שפוטרה ביולי 2008, בשל עימותים מתמשכים עם ג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC. ארבע שנים קודם לכן נרכשה חברת הווירטואליזציה על ידי ענקית האחסון. ב-2007 היא הונפקה, וכיום EMC היא בעליה העיקריים.

הדחתה של גרין מהנהלת VMware בוצעה באותו היום שבו היא הודיעה, כי המכירות השנתיות של החברה עתידות להיות קטנות יותר מהתחזיות. גרין הוחלפה על ידי פול מריץ, בכיר ב-EMC ואיש מיקרוסופט בעברו. היא הצטרפה להנהלת גוגל בינואר 2012.

גרין היא בעלת תואר שני באדריכלות ימית מ-MIT, ובמדעי המחשב מאוניברסיטת ברקלי.

גרין ציינה כי המטרה שלה בתפקידה החדש, הוא רתימת היכולות הטכניות של גוגל – שיסופקו כשירותים בענן, כך שהם יהיו מובנים בתוך יישומים ארגוניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים