"היום רוצים שהמידע יהיה נגיש בכל מקום, בלי קשר לסוג האחסון בו הוא נמצא"

כך אומר ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר לענייני מוצר בנט-אפ ● רייך מסביר שאחד הדברים החשובים במארג המידע מבחינתה של החברה הוא לא רק הנושא של כן ענן או לא, אלא גם הסוגים שלו, וכן מבהיר כי "אין שום צורך להשתעבד לענן אחד"

ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר לענייני מוצר בנט-אפ. צילום: יח"צ

אחד הדברים שאוהבים לעשות בנט-אפ (NetApp), ענקית האחסון מסאניוויל שבקליפורניה, הוא לתת דוגמאות לכמויות העצומות של המידע שמסתובב בעת הנוכחית ברשת. כך, את מסיבת העיתונאים שלה לא מתחילות דווקא מצגות על איכויות המוצר שלה או תכונות חדשות שהחברה פיתחה, אלא דווקא סדרה של ארבעה שקפים, שתפקידם לתת לנו קנה מידה.

כך, מסתבר שמסד הנתונים הסינגולרי הגדול ביותר הוא רשימת הטלפונים של AT&T, שכוללת 312 טרה בייטים של מידע. אחר כך, מספר לנו השקף, שבכל חודש עוברים ברשתות סלולריות בעולם 15 אקסה בייטים, עליה של 81% בין 2012 ל-2014. מה זה אקסה בייט, שאלתם? ובכן, מיליארד וחצי ג'יגה-בייט. וגם לעתיד מסתכלים בנט-אפ, ומספרים לנו שבשנת 2020, נפח המידע הדיגיטלי יעמוד על 40 זטה בייטים (נכון להיום הוא עומד על 3.2 זטה בייטים). מה זה זטה בייט? ובכן, מדובר ב-1 עם 21 אפסים אחריו.

ולמה כמויות המידע האלה חשובות? כי בנט-אפ מתעסקים במידע – או יותר נכון באיך מאחסנים אותו ובאיך מנהלים אותו. צמד המילים החשוב ביותר שמסתובב בימים אלה בחברה הוא דטה פאבריק (Data Fabric), ביטוי שאותו אפשר לתרגם בצורה המיטבית ל"מארג המידע". "באופן מסורתי, חברות היו מאוד שמחות לתת לך, ובקלות יחסית, להכניס את המידע שלך לענן שלהן, אבל הרבה פחות נלהבות לתת לך להוציא אותו", אומר ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר לענייני מוצר בנט-אפ, ומוסיף כי "היום אתה רוצה שהמידע שלך יהיה נגיש בכל מקום, בלי קשר לסוג האחסון בו הוא נמצא – בין אם פלאש, דיסק, ענן, אצלך או מבחוץ". רייך מסביר שאחד הדברים החשובים במארג המידע מבחינתה של נט-אפ, הוא לא רק הנושא של ענן או לא ענן, אלא גם העננים השונים. "אין שום צורך להשתעבד לענן אחד, אם פתאום מפעיל הענן שאיתו אתה עובד מעלה את התעריף שלו משמעותית, ואתה רוצה להחליף לענן אחר. פעם אי אפשר היה לעשות את זה, והיום, עם הדטה פבריק, זה פשוט וקל".

המוצרים של נט-אפ באים בשלוש צורות: בענן, בקופסא, וכתוכנה. למעשה, הרעיון הוא ליצור סביבה בה הכל מחובר – בין השאר ה-FAS (ר"ת Fabric attached storge) ו-AFF (ר"ת all flash FAS). כמו כן, הוכרזה גם גרסה10.2 של StorageGrid, שעושה טירינג אוטומטי לאחסון, גם בקנה מידה גדול וגלובלי. גם האחסון של נט-אפ מסדרות ה-E וה-EF מתחברים למארג, והכל עובר דרך האלטאוולט (Altavault), שמאפשר גיבוי של כל המידע מאמצעי האחסון לענן, פרטי או ציבורי.

לי קאזוול, סגן נשיא למכירות פתרונות ומוצרים בנט-אפ. צילום: יח"צ

לי קאזוול, סגן נשיא למכירות פתרונות ומוצרים בנט-אפ. צילום: יח"צ

אבל איך מפעילים את הכל? Clustered Data ONTAP היא בעצם מערכת הפעלה לכל נושא האחסון. באמצעותה, הופך האחסון פעולה שעד כה הייתה הרבה יותר פאסיבית, לניהול. "אנשי האחסון בחברה הופכים לחשובים עוד יותר, שהרי תפקידם הופך לקריטי – הם יכולים להוריד את עלויות הניהול פי כמה, וזה עוד לפני שדיברנו על הגמישות שהם יכולים לתת לחברה", אומר לי קאזוול, סגן נשיא למכירות פתרונות ומוצרים בנט-אפ.

קאזוול שוטח את כל הפתרונות החדשים עליהם מכריזה החברה, מלבד הסטורג'גריד וובסקייל 10.2: סנאפסנטר (SnapCenter) חדש שמנהל את אבטחת המידע על פני הענן ההיברידי ומפשט את ניהול אבטחת המידע הספציפי לאפליקציות, מה שמאפשר ללקוחות לאחד ולרכז את הגיבוי ואת השכפול של אפליקציות ושרתים לכדי מרכז מבצעים יחיד; שת"פ חדש עם קומוולט (Commvault), בשם IntelliSnap, שמצטרף לקטלוג הפתרונות של נט-אפ בתחום אבטחת המידע, יחד עם מוצרים של החברה כמו SnapManager ו-Virtual Storage Console, ומוצרים צד שלישי של Veeam, וריטאס, (Veritas), ) ו-Catalogic; שכפול מסונכרן מורחב עם מטרוקלאסטר (Metrocluster) – ממשק משתמש יחיד שמפשט את הניהול של שכפול מידע על פלאש, דיסק או ענן.  כמו כן, הכריזו בנט-אפ גם על חבילת שירותים מורחבים להתאוששות מאסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים