אפל רוכשת את סטארט-אפ ה-BI פרספטיו

תכירו את הרכש החדש של ענקית האלקטרוניקה: סטארט-אפ אמריקני העוסק בפיתוח מערכות בינה מלאכותית מתקדמות למכשירים קטנים כמו טלפונים חכמים

האם התגלה הסוד הגדול? אפל

אפל (Apple), שממשיכה את תנופת הרכישות שלה, עושה זאת שוב והפעם עם קנייתה של פרספטיו (Perceptio), שמהנדסיה ומתכנתיה שוקדים על הטלפונים החכמים של המחר, ומפתחים בעבורם מערכות בינה מלאכותית מתקדמות. הטכנולוגיה של פרספטיו מתמקדת ביצירת מנגנון למיון תמונות בעבור סמארטפונים אשר אינם מחוברים למאגר מידע גדול, כך נכתב בידיעה שפורסמה ב-5 באוקטובר ב-Bloomberg שבישרה על הרכישה.

הפיתוח של חברת הסטארט-אפ אמור לסייע למשתמשי ה-iPhones של אפל לארגן ולשמור את התמונות על מכשיריהם בקלות, כמו גם לאתר ולהשתמש בתמונות בנוחות רבה ביותר. מנהליה של פרספטיו, ניקולאס פינטו וזאק סטון, הם חוקרי בינה מלאכותית ידועים שהתמחו בפיתוח מנגנון זיהוי-תמונה על-ידי למידה חישובית עמוקה, טכניקה שמאפשרת למחשבים ללמוד לזהות ולמיין קלט-חושי. עלות העסקה ותנאיה לא נמסרו. "אפל משקיעה ברכישתן של חברות טכנולוגיה קטנות מפעם לפעם", אמר דובר החברה, קולין ג'ונסון, לבלומברג והוסיף כי "באופן כללי איננו נוהגים לדון בהצעתנו ובתכניות שלנו בנוגע לרכישות".

מסתמן כי בזמן האחרון יצאה אפל לשופינג מסחרר. החברה ניהלה סדרת רכישות שהסתכמו בהוצאתם של יותר מ-178 מיליארדי דולרים – ממון שצברה החברה לצורכי מחקר ופיתוח. בשבוע שעבר מסרה אפל כי רכשה סטארט-אפ תוכנה בריטי, שעוסק אף הוא בפיתוחן של טכנולוגיות בינה מלאכותית. אך במקרה זה מדובר על טכנולוגיה שמטרתה לברוא בעבור המשתמשים מעיין עוזרת אישית בסגנון Siri, שאיתה ניתן לשוחח שיחות ארוכות יותר מאשר עם זו הוותיקה שאולי התעייפה מעט.

בספטמבר פרסם ה-eWEEK ידיעה על רכישה נוספת של אפל בדמות חברת סטארט-אפ העונה לשם Mapsense ומתמחה בהדמיית מיפוי. על התוספת הזו לכוחותיה שילמה אפל 25-30 מיליון דולר, וזאת במטרה לחזק את תחום המיפוי שלה, להתמודד בהצלחה עם הכלי הפופולרי של המתחרה המיתולוגית, ה-Google maps, ולפתח כלי מפות יעיל יותר למערכת ההפעלה החדשה iOS 9 בפרט ולמכשירי אפל בכלל.

במאי השנה פרשה אפל את זרועותיה הרחבות ואימצה לחיקה גם את Coherent Navigation, מיזם היי-טק מעמק הסיליקון שעושה שימוש ברשת לוויני אירידיום לצורך פיתוח שירות מסחרי של ניווט בדיוק גבוה למגוון רחב של תעשיות. עלות הרכישה לא פורסמה, ואולם מוקדם יותר השנה, באפריל, השקיעה החברה סכום של 20 מיליון דולר לקניית החברה הישראלית LinX Computational Imaging, שעוסקת בתחום המצלמות הזעירות למכשירים ניידים. ובמרץ? כן, גם במרץ ביצעה אפל רכישות עת ציוותה אליה את חברת הסטארט-אפ Foundation DB.

עושה רושם שאין בכוונת החברה לשקוט על שמריה, ואם אכן כך – נותר רק לחכות בסקרנות לרכישות הבאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים