מחקר של יבמ: מנהלים מציבים את המחשוב הקוגניטיבי בעדיפות גבוהה

המחקר שנערך בקרב 5,000 מנהלים בכירים וצפוי להתפרסם בקרוב, מעלה כי 65% מהמנהלים בעולם הביטוח מחפשים אחר מודלים עסקיים חדשים

יבמ

מנהלים בחברות, המציגות ביצועים טובים במיוחד, מציבים את יכולות המחשוב הקוגניטיבי במקום גבוה יותר בסדר העדיפויות שלהם, בהשוואה לממוצע בתחום התעשייה בו הם פועלים; כך עולה ממחקר של IBV, מכון יבמ לערך עסקי – IBM Institute for Business Value.

המחקר שנערך בקרב 5,000 מנהלים בכירים וצפוי להתפרסם בקרוב, מעלה כי 65% מהמנהלים בעולם הביטוח מחפשים אחר מודלים עסקיים חדשים – אולם כמעט 30% סבורים כי האיכות, הדיוק והשלמות של הנתונים הזמינים לרשותם – לוקים בחסר. כמעט כל הבכירים שהשתתפו דיווחו כי הם מתכוונים להשקיע בסוג כזה או אחר של יכולות קוגניטיביות.

כך, בתחום הקמעונאות, סבורים 60% מהמנהלים שהשתתפו כי ארגוניהם אינם מצוידים בכלים הדרושים, על מנת לספק חוויה מותאמת אישית ברמה שלה מצפים הלקוחות. לכן, 95% מהם מתכננים להשקיע בתחום המחשוב הקוגניטיבי במהלך חמש השנים הקרובות.

נתון נוסף העולה הוא שבעולם הבריאות, צפוי מחסור של 13 מיליון אנשי מקצוע כבר ב-2035. יותר ממחצית המנהלים מדווחים כי המגבלות הנוכחיות על יכולת השימוש שלהם בנתונים, מפחיתות את ביטחונם ביכולתם לקבל החלטות עסקיות נכונות. בנוסף, 84% מהם צופים כי מחשוב קוגניטיבי יהפוך לכוח מחולל שינוי עמוק, ו-95% מהם מתכוונים להשקיע בו בחמש השנים הקרובות.

מחסור בכוח אדם מקצועי

מנהלים בכל תחומי המשק והתעשייה שהשתתפו במחקר מצביעים על המחסור בכוח אדם מקצועי, כעל המחסום העיקרי מפני אימוץ כלים קוגניטיביים. דאגה זו גבוהה מהדאגה שהובעה במחקר – לנוכח בעיות אבטחה, פרטיות או בשלות הטכנולוגיה.

לכן, הענק הכחול הקים יחידה חדשה, על מנת להתמודד עם מחסור זה ולסייע ללקוחות הארגוניים לקדם אימוץ של פתרונות קוגניטיביים בעולם העסקים. היחידה העסקית החדשה מתבססת על ווטסון (Watson), הפלטפורמה הקוגניטיבית שפותחה על ידי יבמ ומוצעת במתכונת של שירות ענן. זאת, יחד עם המומחיות של יבמ בעולם הניתוח האנליטי. יותר מ-2,000 יועצים ומומחים פועלים ביחידה החדשה, והם בעלי ידע וניסיון בתחומי למידת מכונה, ניתוח אנליטי מתקדם, מדעי הנתונים ופיתוח יישומים ופתרונות. אלה נתמכים על ידי מומחים בתחומי ארגון וניהול שינויים ארגוניים.

על פי הענק הכחול, מחשוב קוגניטיבי מציג מודל חדש לחלוטין של מחשוב, הכולל חידושים טכנולוגיים בתחומי הניתוח האנליטי, עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה. על פי הערכת מומחי IDC, יותר ממחצית הצרכנים בעולם צפויים לתקשר כבר ב-2018 עם שירותים המבוססים על מערכות קוגניטיביות.

כך, בשנה האחרונה יבמ הקימה מערכות שיתוף פעולה עם אפל (Apple), טוויטר (Twitter), פייסבוק (Facebook) וערוץ מזג האוויר (The Weather Channel) – המתמקדות במיצוי הערך החבוי במקורות מידע חדשים, לטובת לקוחות הענק הכחול בכל העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים