אסנת אביר, דל ישראל: "ההתנדבות – חלק מהמשמעות של החברה האזרחית"

"הממשלה לא יכולה לקיים את כל הפעולות ההתנדבותיות, אין אף מדינה שבה השלטון עושה את מאת האחוזים", אמרה אביר, אדמיניסטראטורית של מרכז הפיתוח ומרכזת קשרי קהילה בחברה

אסנת אביר, אדמיניסטראטורית של מרכז הפיתוח ומרכזת קשרי קהילה בדל ישראל

"ההתנדבות היא המשמעות של המונח 'החברה האזרחית'. היא זו שהופכת את החברה לטובה יותר", כך אמרה אסנת אביר, אדמיניסטראטורית של מרכז הפיתוח ומרכזת קשרי קהילה בדל (Dell) ישראל.

אביר דיברה ברב שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים, ועסק בהתנדבות למען הקהילה בחברות היי-טק. הנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בתשובה לשאלה האם ההתנדבויות שמבצעות חברות אינן התפקיד של הממשלה אמרה אביר כי "הממשלה לא יכולה לקיים את כל הפעולות הללו, אין אף מדינה שבה השלטון עושה את מאת האחוזים".

היא הסבירה כי "העשייה למען הקהילה ב-דל ישראל היא חלק מהאסטרטגיה העולמית של החברה. המנהלים מאוד ממוקדים ומעודדים ביצוע פעילויות בנושאים כמו חינוך, עזרה לנזקקים ופעילות למען נוער בסיכון. יש בחברה קבוצות שפועלות לקידום נושאים שונים, בהם זכויות להט"ב, איכות הסביבה ונשים בעסקים".

"אנחנו מבצעים פעילות התנדבותית בישראל כמעט בכל חודש, כאשר העובדים יכולים לבחור באתר מיוחד שהקמנו לצורך כך היכן להתנדב", אמרה. "בנוסף, פעמיים בשנה הם אוספים כסף ועושים משלוחי מזון למשפחות שמוכרות לשירותי הרווחה. עובדים חוזרים מאוד נרגשים מהמעמד, מאחר שהם מבינים שאילולא הם היו מביאים את הסל, המשפחה לא יכולה הייתה לעשות את החג".

טל נוף, מנהלת מחלקת משאבי אנוש באקס ליבריס

טל נוף, מנהלת מחלקת משאבי אנוש באקס ליבריס

"אנחנו רואים גידול בשעות ההתנדבות משנה לשנה. אשתקד, מספר השעות הממוצע בהן עובד התנדב בשנה עמד על ארבע וכיום הוא עומד על שמונה. בנוסף, עובדים יוזמים פעילויות התנדבותיות באופן פרטי וקבוצתי. הפעילויות האלה מגבשות", הוסיפה אביר.

"ההתנדבות תורמת לעובדים ולחברה עצמה"

טל נוף, מנהלת מחלקת משאבי אנוש באקס ליבריס, שמה את הזרקור על תרומה נוספת של ההתנדבות – לעובדים ולחברה עצמה. "ההתנדבות הופכת את העובדים להיות גאים שהם מועסקים באקס ליבריס", אמרה.

היא סיפרה על פנימייה לנערים בסיכון שהחברה אימצה. "אנחנו מאפשרים להם לעבור קורס של ג'ון ברייס וכך הם יכולים להשתלב בעולם העבודה. הם מבצעים את הסטאז' אצלנו. בנוסף, אנחנו מממנים להם קבוצת כדורגל ואחת לשנה הם מגיעים למשחק מול קבוצת אקס ליבריס", אמרה.

כמו כן, ציינה נוף כי "בכל חג החברה תורמת מזון והעובדים כותבים ברכות. בנוסף, אנחנו מהווים חלק מפרויקט חושבים חיובי ומשתתפים ביום המעשים הטובים".

העצמה נשית וחינוך טכנולוגי

בעוד שבחלק מהחברות ההתנדבות היא רשות, במעבדות סאפ (SAP) ישראל, כל עובד מחויב לתרום שלוש שעות בשנה למען הקהילה.

קרן גולן, מנהלת קשרי קהילה במעבדה, ציינה כי "יש עובדים רבים שמשתתפים בהתנדבויות רבות". אחת הפעילויות שביצעה החברה היא האקתון לפיתוח אפליקציה לחולי ALS. פעילויות נוספות בהן משתתפים עובדי החברה הן התנדבויות "מסורתיות", כמו חלוקת מזון לנזקקים ופעילות למען ניצולי שואה.

קרן גולן, מנהלת קשרי קהילה במעבדות סאפ ישראל

קרן גולן, מנהלת קשרי קהילה במעבדות סאפ ישראל

עם זאת, כחברת טכנולוגיה, סאפ שמה דגש בהתנדבות על חינוך טכנולוגי, ומבצעת פרויקטים שחלקם נקודתיים וחלקם ארוכי טווח.

כך, למשל, גולן סיפרה כי "התחברנו עם עמותת פוש, שפועלת למען תלמידים חסרי אמצעים שזקוקים לשיעורי תגבור. מגיעים אלינו 10 תלמידים מכיתות ה'-ו' ברעננה, אוכלים אצלנו ארוחת צהרים ומקבלים תגבור בלימודי מדעים. בנוסף, אנחנו עושים איתם הרמות כוסית בחגים וטקס בסוף השנה".

"כמו כן, אנחנו שמים דגש על מגוון ומבצעים פעילויות להעצמה נשית", אמרה. אחת מהן היא יום מדעים שמקיימת סאפ ישראל לבנות נוער, בשם גירל טק. גולן ציינה כי "אנחנו מעבירים להן סדנאות בנושאי מדע וחושפים אותן לסיפורים של מנהלות. הרעיון הוא להעביר את המסר שמדעים זה לא רק לבנים אלא גם לבנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים