נסגרה העסקה – אינפורמטיקה נרכשת תמורת 5.3 מיליארד דולר

החברה נרכשה על ידי פרמירה ו-CPPIB, ועם פרסום העסקה עלה כי מיקרוסופט ו-Salesforce מעורבות אף הן ברכישה כמשקיעות אסטרטגיות

נרכשה באופן סופי. אינפורמטיקה

ארבעה חודשים לאחר שאינפורמטיקה (Informatica), ענקית האינטגרציה ואיכות הנכונים, הנחשבת לגדולה בעולם, הודיעה על הסכמתה להירכש – נסגרה העסקה.

אינפורמטיקה נרכשה על ידי פרמירה (Permira) ו-CPPIB, הראשונה היא קרן השקעות פרטית בינלאומית והשנייה היא גוף ניהול השקעות עולמי, מבוסס על קרנות פנסיה קנדיות. שווי העסקה עומד על כ-5.3 מיליארד דולר, ובעקבותיו תהפוך הנרכשת לפרטית.

עם פרסום עסקת הרכישה בסוף השבוע, עלה כי מיקרוסופט (Microsoft) ו-Salesforce מעורבות אף הן ברכישה כמשקיעות אסטרטגיות – בסכום שלא נמסר. בארץ מייצגת את אינפורמטיקה באופן בלעדי קבוצת אמן. סוהייב אבאסי, היו"ר והמנכ"ל של אינפורמטיקה, יחדל מלשמש כמנכ"ל, אולם יישאר בתפקיד היו"ר. אניל צ'אקרבטי, סמנכ"ל מוצרים בחברה, מונה במקומו למנכ"ל בפועל.

Salesforce כבר השקיעה בעצמה רבות בפיתוח יכולות ניתוח מתקדמות, אבל הפלטפורמה שלה, Salesforce1, ככל שהיא בשלה יותר, כך היא רעבה ליכולות בינה עסקית נוספות, על מנת להדק את הקשר בין הארגונים ללקוחותיהם. שילוב כלי אינפורמטיקה עם אלה של Salesforce יביא לרמה גבוהה יותר של ניהול נתונים, שילובם, וניהול נתוני-על, MDM", אמר סטיב פאריס, בכיר ב-Bluewolf, שותפה גלובלית של אינפורמטיקה וגם של Salesforce. "זה יקרה בעולמות המובייל והמחשוב החברתי, ויביא לקירוב הניתוח ליותר משתמשים בארגונים". פאריס הוסיף, כי "ההשקעה של Salesforce תהווה יתרון עבורה, כמו גם ללקוחות ולשותפים העסקיים שלה".

אינפורמטיקה נוסדה בשנת 1993, והייתה חלוצה בתחום שילוב נתונים. החברה פיתחה תוכנות לשילוב נתונים, לרבות כלי ETL (גזירה ושליפת נתונים) להעברתם בין בסיסי הנתונים ומערכות האחסון. היא החלה להציע את היישומים שלה כשירותים בענן בשנת 2006. אלא שתחום אינטגרציית הנתונים הפך יותר ויותר תחרותי בשנים האחרונות, ולתוכו נכנסו ענקיות דוגמת אורקל (Oracle), יבמ (IBM), ואחרות – לצד חברות סטארט-אפ.

בשנת 2014 צמחו ההכנסות של אינפורמטיקה, שמשרדיה שוכנים ברדווד סיטי, קליפורניה, ב-10.5%: מ-948.2 מיליון דולר ב-2013, ל-1.05 מיליארד דולרים, כשהרווח צמח ב-32%, ל-114.1 מיליון דולר.

המתחרה העיקרית של אינפורמטיקה היא טיבקו (Tibco), שהפכה לחברה פרטית אחרי רכישה בגובה של 4.3 מיליארד דולר בדצמבר האחרון, על ידי קרן ההשקעות הפרטית ויסטה אקוויטי פרטנרס (Vista Equity Partners).

בפברואר 2013 דל (Dell) נמכרה למייסד והמנכ"ל, מייקל דל, ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake), תמורת 24.4 מיליארד דולר והפכה לחברה פרטית.

במאי 2013 BMC הפכה אף היא לחברה פרטית, כאשר נמכרה לקבוצה בראשותן של קרנות ההשקעות ביין קפיטל (Bain Capital) וגולדן גייט קפיטל (Golden Gate Capital) תמורת 6.9 מיליארד דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי גנות

    תיקון טיבקו אינה מתחרה של אינפורמטיקה ונמצאת בעולם אחר. Datastage הינו כלי ה-ETL המתחרה

אירועים קרובים