דרמה בענף: נתי אברהמי, מנכ"ל יעל – עובר לטלדור

אברהמי, הוותיק במנכ"לי ענף ה-IT המקומי, עוזב את יעל אחרי שני עשורים וניצב בפני לא מעט אתגרים בחברה החדשה שהוא עתיד לעמוד בראשה

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: קובי קנטור

דרמה בענף ה-IT המקומי: נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל והמנכ"ל הוותיק בענף, ימונה למנכ"ל טלדור – כך נודע לאנשים ומחשבים. הוא יחליף את אריה רימיני, שעמד בראש החברה שבע שנים.

אברהמי עובד ביעל משנת 1993 ובטרם מונה למנכ"ל, שימש בה מנהל פרויקטים, מנהל תחום, מנהל אגף וסמנכ"ל – מול מגוון לקוחות יעל בתחומים שונים, בהם הרפואה, הלוגיסטיקה, הבנקאות, הממשלה והביטחון. בנובמבר 1994 קודם לתפקיד מנהל חטיבה וחבר הנהלה ביעל וביולי  מונה למנכ"ל יעל.

יצוין כי אברהמי הוא בוגר מערך המחשבים של צה"ל ובעל תואר הנדסאי מחשבים, תואר ראשון במנהל עסקים וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן ו-MBA במנהל עסקים – כל התארים בהצטיינות.

בתפקידו הראשון ביעל הקים אברהמי את פרויקט "עמרי", למחשוב בתי המרקחת, משרדי המרפאות והרוקחים המחוזיים בשירותי בריאות כללית. היה זה אחד מהפרויקטים הגדולים בארץ באותה תקופה. הפרויקט עובד בהצלחה בשירותי בריאות כללית עד היום.

בין השנים 1999 ו-2006 רכשה קבוצת יעל בהנהגת אברהמי תשע חברות: ב-2005 היא קנתה את ג'יטרוניקס (GTronix) ישראל, השייכת לג'טרוניקס העולמית (לשעבר אוליבטי), תמורת מיליוני דולרים. עוד רכשה את בירינג פוינט שהיתה ידועה יותר כ-KPMG קונסלטינג והובילה את השוק בתחום יישומי אורקל (Oracle), ואת אוניקס (לשעבר CDC ישראל) העוסקת במוצרי הנדסה. רכישה נוספת הייתה של לייב לינקס (Live Links) המייצרת מוצרים לתיעוד אלקטרוני. יעל אף רכשה מאלרון את ICC המפתחת תוכנה לניהול מערכות, ואת פרודק (Prodac) המתמחה בפיתוח מערכות בקרה של קווי ייצור, שאותה קנתה מהחברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל). עוד חברות שרכשה יעל הן מגה סנטר, פרומיקס וקלבר-אפ. כך, בתוך מחצית עשור השלימה יעל ואברהמי בראשה תהליך של מהפך – מבית תוכנה, לקבוצת IT עם פתרונות תוכנה וחומרה".

אריה רימיני, המנכ"ל הפורש של טלדור. צילום: שי בן אפרים

אריה רימיני, המנכ"ל הפורש של טלדור. צילום: שי בן אפרים צילום: שי בן אפרים

רימיני הודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל טלדור במאי השנה, עשר שנים אחרי שהצטרף לטלדור ושבע שנים לאחר שמונה לתפקיד המנכ"ל. הוא סיים את כהונתו בימים אלה, ובמהלך החודשים שלאחר מכן יעבור לטקסס ויצטרף כשותף לסטארט-אפ Grid4C, שהקימה ומנהלת רעייתו, ד"ר נועה רושין-רימיני.

לפני כשנה וחצי חוותה טלדור טלטלה: היא הודיעה לבורסה על "אי התאמה מהותית" בין ערך המלאי בספריה לערכו בפועל ומסרה כי על פי הערכה ראשונית, שווייה עומד על 20 מיליון שקלים. בהודעה כתבה החברה כי אי ההתאמה התגלתה "במסגרת ספירת מלאי לקראת הכנת הדו"חות הכספיים השנתיים ל-2013". הדבר, כך נמסר בהודעתה של טלדור, שקול לגירעון במלאי החברה בפועל.

חודש לאחר מכן הודיעה טלדור לבורסה על פיטוריו של יוסי פחימה, ראש חטיבת השירותים המנוהלים של החברה. יחד עימו פוטרה רו"ח מירב גת, מנהלת הכספים של החטיבה. הרשות לניירות ערך המשיכה לחקור את הפרשה ולפני חודשים מספר התיק עבר לפרקליטות. לפני חודש טלדור הודיעה לבורסה שהפרקליטות קיבלה את תיק החקירה לעיון, ולאחר בדיקה תחליט האם להגיש כתב אישום. הפרקליטות תיידע את החברה על כך, דיווחה טלדור לבורסה.

הפיטורים הגיעו יומיים לאחר הודעתה השנייה של טלדור לפיה הגירעון שהודיעה עליו, בסך 20 מיליון שקלים, תפח כמעט כפליים ל-37 מיליון. לפיכך, מסרה אז טלדור כי כלל התיקון בדו"חותיה עומד על 49 מיליון שקלים ברוטו ובהתאם, סכום הגירעון הכולל עומד על 37 מיליון שקלים.

במרץ 2015 נחסמו האופציות למנכ"ל, רימיני, באגרסיביות על ידי בעלי המניות של החברה. 99.5% מבעלי המניות שאינם נגועים בעניין אישי התנגדו להצעה להעניק לו אופציות. ההתנגדות של בעלי המניות הגיעה לאחר שבורר החליט כי רימיני צריך להחזיר לחברה חלק מהבונוסים שקיבל – משום שקיבל אותם על סמך נתונים שקריים. הבורר הכריע כי רימיני יחזיר 176 אלף שקלים, 20% מהבונוסים שחולקו לו בתקופות הרלוונטיות לאותם נתונים. הנושא הועבר לבוררות לאחר שבעקבות אותה פרשה, פרסמה החברה במרץ 2014 תיקון לדו"חות הרבעון השלישי של 2013, שהביא למחיקה של כ־27% מהונה העצמי, ורימיני נדרש להחזיר מענקים על ידי החברה – וסירב.

טלדור הוקמה ב-1986 ומספקת פתרונות שכוללים מערכות תוכנה, תפעול פרויקטים, הקמת תשתיות ושירותי תמיכה. היא מפתחת ומטמיעה פתרונות בתחומי ניהול קשרי הלקוחות, אבטחת המידע, מערכות ERP ומערכות מידע גיאוגרפי. כמו כן, היא מספקת שירותי מיקור תהליכיים עסקיים, טיוב נתונים וסריקה, ושירותי מומחים בתחום ה-IT. יותר מ-1,000 חברות, ארגונים ומוסדות ממשלה וציבור נמנים על לקוחותיה.

יצוין כי טלדור סיימה את שנת 2014 עם הכנסות של 797 מיליון שקלים ורווח נקי של 21 מיליון. ברבעון הראשון של 2015 צמח הרווח הנקי של החברה והסתכם בכ-6.1 מיליון שקלים בהשוואה ל-441 אלף בתקופה המקבילה אשתקד.

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. X-FILES

    למה לא יוצא לחופשה מיעל לאחר ההודעה הדרמתית הזו ?..

  2. Ex-Factor

    נתי אברהמי אדם רציני ובין המנוסים ביותר בתחום אינטגרציה ל-IT שיש. מזל טוב ובהצלחה!!

אירועים קרובים