יבמ רכשה סטארט-אפ המספק בסיס נתונים כשירות, לטובת עסקי הענן שלה

הטכנולוגיה של הנרכשת, Compose, תשולב בהיצע של הענק הכחול לענן ההיברידי ● הדבר יאפשר ניוד יישומים ונתונים בין סביבות שונות, בשקיפות וברציפות, ללא צורך בהסבות או המרות קוד ונתונים

זורמים בוידיאו. יבמ

יבמ (IBM) רכשה את Compose, סטארט-אפ הפועל בתחום בסיס נתונים כשירות (DBaaS). היקף העסקה לא פורסם.

שמה הקודם של הנרכשת היה MongoHQ. המניע להקמתה היה לאפשר עבודה נטולת דאגות למפתחים, שיתמקדו בפיתוח האפליקציות ולא בבסיס הנתונים העומד מאחורי הפיתוח. לנרכשת יש 3,600 לקוחות ארגוניים, שהקימו בעזרתה כבר יותר מ-100 אלף בסיסי נתונים. היא נוסדה ב-2010 וגייסה מאז הקמתה 6.4 מיליון דולר.

Compose פועלת בסביבת בסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח: MongoDB ,Redis ,PostgreSQL ,RethinkDB ו-Elasticsearch. היא תשולב בהיצע הטכנולוגיות של יבמ לענן ההיברידי – הפלטפורמה וסט הכלים BlueMix. זו מאפשרת ניוד יישומים ונתונים בין סביבות שונות, בשקיפות וברציפות, ללא צורך בהסבות או המרות קוד ונתונים. סט הכלים הזה מייתר את הצורך באחזקה של שתי סביבות – ארגונית (פרטית) וציבורית. כך, כל השירותים שניתנים במערכות הפנימיות נחשפים גם בענן הציבורי – ולהיפך.

דרק שוטל, מנכ"ל שירותי הענן של הענק הכחול, אמר כי "היכולות של Compose  ירחיבו את ההיצע שלנו על גבי פלטפורמת Bluemix, לטובת מפתחי אפליקציות רבים, המבקשים מסדי נתונים בנויים מראש, ומבוססי קוד פתוח. הרכישה מקדמת אותנו במסגרת המחויבות של יבמ להבטיח למפתחים גישה לכלים הנכונים, כאשר הם פועלים בעולם בסיס נתונים-כשירות. אנו מספקים גמישות בפיתוח על גבי ענן היברידי".

יבמ ציינה כי שוק DBaaS עשוי להגיע לכדי 20 מיליארד דולר עד שנת 2020, בשל הדרישות של אלפי חברות לעבוד בסביבות נתונים זמינות ופשוטות. אנליסטים ציינו כי הרכישה עונה על כמה מטרות במקביל: הגדלת ההיצע שלה בענן, פיצוי על נתח השוק הקטן שלה בעולם בסיסי הנתונים המסורתיים, והרחבת פעילותה בעולם בסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח. לדברי זאוס קרבאלה, אנליסט ב-ZK Research, "יותר ויותר סביבות עבודה ב-IT הארגוני עוברות למודל של 'משהו כשירות'. ליבמ יש נוכחות חזקה בענן, והיא רוצה לנצל נוכחות זו לטובת תחום בסיסי הנתונים כשירות בענן". הוא ציין כי, "הרכישה עונה למגמה של עולם בו הכל יהיה ממוכשר ומקושר. האינטרנט של הדברים זה חלק מזה – אבל רק חלק. הניתוחים שיבוצעו כחלק מאיסוף הנתונים שארגונים יעשו, יהפכו להיות כאלה המספקים יתרון תחרותי. הנתונים שיש לנתח אותם דורשים מקום אחסון כלשהו, היכן שהוא. 'דחיפת' הנתונים הללו לענן תקל על הגישה אליהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים