ג'ייסון דודייר, APC-שניידר אלקטריק: "אתגרי הדטה סנטר הצבאי – מודולריות, גמישות ויכולת גידול"

"המטרה היא להגיע לכמה שיותר פשטות כי זו תניב יותר ביצועים ותועלות כלכליות בזמן מופחת; הדרך לשם עוברת בהטמעת דטה סנטר שכולו נבנה מראש", אמר דודייר, מנהל פיתוח עסקי גלובלי בחברה

ג'ייסון דודייר, מנהל פיתוח עסקי גלובלי, APC מקבוצת שניידר אלקטריק. צילום: קובי קנטור

"מנהלי תשתיות במגזר הצבאי עומדים בפני האתגרים שבאזרחות לצד הצורך שלהם לבנות דטה סנטר במהירות, עם יכולות עמידות גבוהות יותר, וצורך באבטחת מידע ברמה גבוהה יותר. המטרה היא לבנות דטה סנטר בעלויות מופחתות, עם מודולריות, גמישות, ויכולת גידול", כך אמר ג'ייסון דודייר, מנהל פיתוח עסקי גלובלי, APC מקבוצת שניידר אלקטריק.

דודייר דיבר בכנס התקשוב הצבאי C5I, שנערך שלשום (ב') בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ותת-אלוף (מיל') ארנון זו-ארץ, יושב ראש הכנס וקשר"ר לשעבר. השתתפו בכס מאות אנשי תעשייה מהמגזר הביטחוני וכן קצינים מאגף התקשוב. הכנס נשא את הכותרת "התקשוב כמאפשר את האפקטיביות המבצעית בשדה הקרב המודרני".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

המטרה בכל מגזר, אמר דודייר, "היא להגיע לכמה שיותר פשטות, כי זו תניב לו יותר ביצועים ויותר תועלות כלכליות, ובזמן מופחת. הדרך לשם עוברת בהטמעת דטה סנטר, שכולו או חלקים ממנו נבנו מראש, כך שכל שנדרש הוא לבצע התאמות מינימליות לצרכים הספציפיים של הלקוח".

לצד הצרכים של כל מנהל תשתיות באזרחות, אמר דודייר, "לצבא יש דרישות נוספות; האחת, לוחות זמנים. לוחות הזמנים להטמעה במגזר הצבאי קצרים יותר על מנת לעמוד במשימה שהיא לעתים משתנה. דטה סנטר בנוי מראש לסייע לכך. אתגר נוסף הוא הצורך בגמישות אם זה לטובת שינוי מיקום או הגעה לאזור מוכה אסון – מעשה ידי אדם או אסון טבע. בנוסף, עליהם להיות עמידים בתנאי סביבה קשים עם תשתיות תקשורתיות בעייתיות. על כל אלה נדרשת מעטפת אבטחת מידע לצד יכולות שרידות ועמידות גבוהות".

דטה סנטר מוכן מראש, אמר דודייר, "עונה על מגוון הצרכים והדרישות של ארגון צבאי. הוא תוכנן ועוצב כך שהוא מתפקד בסביבה קשה, יש לו יכולות מוקשחות, ועמידותו גבוהה".

הוא ציין כי "ארגונים נמצאים כיום במצוקה תקציבית ומערכי ה-IT שלהם נדרשים ליותר תוצרים ושירותים, ובפחות עלויות. הצבא, ככל ארגון, נדרש ליותר ניצול אנרגטי, ובפחות משאבים".

לדברי דודייר, "האתגר המרכזי בכל מגזר תעשייה הוא יעילות. יעילות נמדדת בעולם הדטה סנטר בהיבטי ניצול אנרגטי נכון וטוב יותר, חסכון בצריכת חשמל, צמצום שטחי נדל"ן, וצמצום כוח האדם הנדרש לתחזוקת הדטה סנטר".

"אנו מעניקים למנמ"רים גישה גמישה בדטה סנטר, עם יכולת גידול משתנה, אופציה להגדלת הקיבולת לפי דרישה, בנייה גרנולרית ומודולרית, ומעל כל זה – שהכל ייעשה ויתפקד מהר יותר", אמר, "אנו מאפשרים את הקיצור של מעגלי הבנייה; תכנון ובנייה של חדר מחשוב חדש בתוך 16-20 שבועות, ולא שנה או שנים. יש מאחורינו 500 פרויקטים זריזים שכאלה. לשם כך רכשנו לפני שנה וחצי את AST Modular הפועלת בתחום הדטה סנטר במכולות לשימושים צבאיים ואזרחיים".

החברה, אמר דודייר, "פועלת להכנסת תוכנה לעולם ניהול הדטה סנטר. פתרונות ה-DCIM שלה מספקים ניהול משולב המטפל בכל ההיבטים של התשתית הפיזית של הדטה סנטר כדי למקסם את הזמינות והיעילות של המתקן, כדי לספק פונקציונליות של איסוף נתונים, ניטור ואוטומציה, ותכנון ויישום. אלה מאפשרים תצוגה משולבת של כל המערכות הפיזיות הקריטיות למשימה הקשורות לדטה סנטר".

דודייר סיכם באומרו כי "מפרויקטים שבוצעו על ידי החברה נמצא כי ניתן להגיע במקרים רבים לחסכון של עד 30% מצריכת האנרגיה.  חסכון משמעותי זה יכול לאפשר ללקוחות צה"ל להסיט תקציבים ומשאבים מתחזוקה – לחדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים