יגאל שניידר, אלכסנדר שניידר: "המעבר לנגב – הזדמנות לצה"ל לעשות דברים נכון בהיבט הדטה סנטר"

"נפתחות לצבא הזדמנויות כבירות לבנות מתקנים מתקדמים של חוות שרתים המבוססות על חוקי תכנון עדכניים, אך יש לשנות את הדרך המסורתית של בנייתן", אמר שניידר, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "נדרש שינוי מחשבתי בדרך בה ניגשים לפרויקטים מעין אלה"

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר. צילום: קובי קנטור

"המעבר של צה"ל לנגב מספק לצבא אפשרות לעשות דברים נכון – ואחד מהם זה בעולם הדטה סנטר", כך אמר יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר.

שניידר דיבר בכנס התקשוב הצבאי C5I, שנערך היום (ב') בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ותא"ל (מיל') ארנון זו-ארץ, יו"ר הכנס וקשר"ר לשעבר. השתתפו בכנס מאות אנשי תעשייה מהמגזר הביטחוני וכן קצינים מאגף התקשוב. הכנס נשא את הכותרת "התקשוב כמאפשר את האפקטיביות המבצעית בשדה הקרב המודרני".

לדברי שניידר, "על מנת לעשות את הדבר הנכון בעולם הדטה סנטר יש לבחון מהן המגמות בעולם זה; מהפכת המובייל, מחשוב הענן, Big Data ורשתות חברתיות. כל אלה יוצרות צורך בתשתית IT: תעבורת נתונים מצריכה תשתית – תשתית צורכת אנרגיה חשמלית – וחשמל עולה כסף".

שניידר הביא לדוגמה את הזמר הדרום קוריאני סיי, שהיה בעל הלהיט "גנגנאם סטייל". בשנה הראשונה, אמר, היו לשיר 1.5 מיליארד צפיות. עלות החשמל שנדרשה להזרמת ארבע דקות ה-וידיאו לכל אותם צופים, אמר, היא בשווי 150 מיליון שקל, "אבל אנשים לא זוכרים שזה עולה כסף".

בשנת 1997, אמר שניידר, "מחשב-על מתקדם של 1.8 טרה-פלופ צרך 800 קילו ואט. עשור לאחר מכן מכשיר של Sony Playstation עשה זאת. ביצועיו של מחשב על ב-2013 היו פי 20 אלף מבחינת כוח מחשובי לעומת מחשב על עשור לפני כן, וצריכת החשמל הייתה פי 20. המסקנה – אומנם יש התייעלות מבחינת מחשוב פר הספק מול צריכת חשמל – אבל אבסולוטית, צריכת החשמל עולה, ובקצב מהיר".

"עם המעבר לנגב ומהפכת צה"ל רשתי", אמר שניידר, "נפתחות לצבא הזדמנויות כבירות לבנות מתקנים מתקדמים של חוות שרתים המבוססות על חוקי תכנון עדכניים, נוהגים מיטביים, ויעילות אנרגטית. החיסכון עשוי להגיע למאות מיליוני שקלים לאורך חיי המתקן". לדבריו, על מנת שזה יתממש, "יש לשנות את הדרך המסורתית של תכנון ובניית חוות שרתים, לפיה גופי התכנון, ההקמה, והתפעול השוטף הם שונים, מדווחים לפיקוד שונה ועובדים לפי יעדים שונים. זאת כי הדבר מביא לחוסר ביעילות תפעולית בעיקר בשל הוצאות חשמל עצומות הנובעות מאי-יעילות אנרגטית. נדרש שינוי מחשבתי בדרך בה ניגשים לפרויקטים מעין אלה".

"ניתן לנצל את החיסכון העצום הזה", סיכם שניידר, "שמגיע מיעילות אנרגטית של חוות השרתים – להתעצמות בתחומי המחשוב, התקשורת והסייבר, במקום לתשלומים לחברות החשמל והגז. אלכסנדר שניידר משלבת יכולות מקומיות עם מתודולוגיות עולמיות. אנו מממשים את עקרונות התכנון המתקדמים ביותר בתחום חוות השרתים, לצורך רציפות מבצעית ויעילות אנרגטית. יישום עקרונות אלה יאפשר לחוות השרתים הצה"ליות להשיג הן את יעדיהן המבצעיים, והן חיסכון שיתבטא במאות מיליוני שקלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים