אדגר מקימה שני דטה סנטרים במרכז הארץ בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים

המתקן הראשון, בשטח של 2,000 מ"ר, כבר פועל בראש העין, והחברה מקימה בימים אלה מתקן נוסף בגוש דן, בשטח של 1,000 מ"ר

ערן ברק, סמנכ"ל אדגר השקעות ופיתוח, חברת הנדל"ן של קבוצת אחזקות צור-שמיר. צילום: קובי קנטור

חברת אדגר השקעות ופיתוח השיקה בימים אלה את מתקן הדטה סנטר שהקימה בראש העין, המשתרע על פני שטח של כ-2,000 מ"ר. בימים אלה סיימה החברה את שלב האכלוס הראשון של המתקן, מתוכו הושכרו כבר יותר מ-70%. בקרוב יושק המתקן השני באזור גוש דן. יהיה זה אחד מהדטה סנטרים הגדולים ביותר באזור המרכז.

לדברי ערן ברק, סמנכ"ל אדגר השקעות ופיתוח, יזמית נדל"ן בעלת שטחי נדל"ן רבים, "המתקן יכיל מעל 1,000 מ"ר רצפה צפה, לורכי אספקת שירותי אירוח ואחסון לחדרי מחשב ואתרי גיבוי של ארגונים עסקיים". כמו כן, הוא מציין כי החלו ההכנות להקמת מתקן שלישי ש-"יספק, בנוסף לשטחי אירוח, פתרונות מתקדמים בתחום ה-BCP – עמדות עבודה, חדרי ישיבות ומשרדים חליפיים, בנוסף לשירותי דטה סנטר ולשירותי ערך מוסף" אמר. המבנה אמור להתחיל לפעול ב-2018. סך ההשקעה בפרויקט עומדת על עשרות מיליוני שקלים.

להערכת ברק, שוק הדטה סנטרים בישראל עובר שינוי ויותר חברות פונות למיקור-חוץ בתחום התשתיות. "החברות מבינות שאין להן סיבה לנהל דטה סנטרים בעצמן. הן עושות זאת או מתוך החלטה מושכלת מראש או לאחר שכבר התנסו בניהול חדרי מחשב עצמאיים וכאשר היה צורך לגדול, חיפשו פתרונות ללא כאב ראש", ציין. "אדגר היא חלוצה במודל של נדל"ן, טכנולוגיה ותשתיות והיא עושה זאת כבר כמה שנים, בארץ ובחו"ל. המודל שלה מאפשר ללקוח הישראלי שמחפש להעתיק את הדטה סנטר שלו למבנה אחר מחר בבוקר ליהנות מהשטחים שאנחנו מעמידים לרשותו, כאשר אבן היסוד היא גמישות מקסימלית לפי צרכי הלקוח".

אדגר השקעות ופיתוח, היא זרוע הנדל"ן המניב של קבוצת האחזקות צור שמיר, בבעלות אנשי העסקים מוקי ודורון שניידמן. בבעלותם גם שורה של חברות בולטות במשק הישראלי, בין היתר ביטוח ישיר ומימון ישיר.

הקבוצה מיישמת מודל המשלב בין יכולות הנדל"ן שלה בארץ ובחו"ל, במדינות כמו קנדה, פולין ובלגיה, לפעילות בתחום הקמה ותפעול של דטה סנטרים. "התפיסה העיקרית אותה אנו מיישמים בהצלחה בפעילות שלנו היא שאנו הבעלים של המבנים ושטחי חדרי המחשב שבה מתארחים הלקוחות שלנו, בעוד שברוב המקרים, מבני הדטה סנטר הם בשכירות בשטחי נדל"ן רחוקים או במרכז, אבל בעלות גבוהה", הסביר. "מדובר במודל המאפשר גמישות רבה בהיבטי ההקמה והעלויות השוטפות".

להערכת ברק, מרכיב הנדל"ן בהעתקה או בבניית דטה סנטר חדש הוא משמעותי מסך כל העלות. "המודל שלנו יודע למזער את העלות הזאת, בנוסף ליתרונות טכנולוגיים והנדסיים נוספים", הדגיש ברק. לדבריו, "מאחר שיש לנו מאות אלפי מטרים של שטחי נכסים בהם פועלים משרדים וחברות מכל סוגי המשק, הבנו שהחיסכון שמושג בבניית חדרי מחשב בשטחים שלנו הוא משמעותי", ציין.

"משחררים מעיסוק בתשתיות התקשורת, החשמל והאנרגיה"

"מעבר לנדל"ן אנחנו משחררים את בעלי חדרי המחשב מעיסוק בתשתיות התקשורת, החשמל, האנרגיה וכל מה שמסביב", אמר ברק. "כיום יש לנו אלפי מ"ר של מתקני דטה סנטר, מתוכם 3,000 מ"ר בישראל. המבנה שנקים בגוש דן ייועד לחלוטין לאירוח ושירותי דטה סנטר, והוא יהיה הגדול והמתקדם ביותר באזור בהיבטי הטכנולוגיה, ההנדסה והאבטחה", הבטיח ברק.

הוא ציין כי "יש בימינו מגמה הולכת וגוברת של מנהלי מחשוב והנהלת הארגונים שמבינים שאין להם יתרון יחסי בניהול חדרי מחשב בתוך המשרדים שלהם, הן בשכירות והן בבעלותם. בתקופה הנוכחית, ארגונים צריכים לשדרג את חדרי המחשב שלהם כי הם גדלו ובמסגרת זו עליהם לחפש מבנים חלופיים".

לדברי ברק, "אצל רוב מנהלי המחשוב, הידע בהקמת תשתיות הנדסיות ותומכות חדר מחשוב בדרך כלל לא מצוי בליבת העסקים. אירוח חיצוני הוא הפתרון המושלם, הזול והחסכוני לאורך זמן, והוא גם עומד במבחן השינוי בגידול שטח האכסון. המודל שלנו, שמאפשר ניצול שטחים בבעלותנו, מוזיל את העלויות, מפנה מקום לשטח עבודה ויותר מכל מאפשר למנהלי המחשוב להתפנות לעסוק בתחום שבו הארגון שלהם עוסק".

ברק מביא כדוגמה חברה טכנולוגית מובילה שהעבירה באחרונה את כלל פעילות חדרי המחשב שלה למתקן אדגר: "הפתרון שלנו מאפשר לה להתמקד בליבה העסקית שלה: מכירת שירותי ערך מוסף, פתרונות מחשוב מתקדמים ושירותים סלולריים ללקוחות. הם לא עוסקים בניהול ואחזקת התשתיות. האחריות בנושא הזה היא עלינו, כאשר אנחנו מבינים בהחלט את הקריטיות והרגישות של הנושא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים