ממשלת גרמניה תשקיע חצי מיליון יורו בשנה ביזמים ישראליים במסגרת תכנית EXIST

כך הודיעה הבוקר (ב') בריגיטֶה ציפריס, מזכירת המדינה הפרלמנטרית במשרד הכלכלה בגרמניה, בתערוכת Made in Germany בתל אביב ● היזמים הישראלים יוזמנו להתגורר, לעבוד וללמוד בברלין במשך שנה

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, בריגיטה ציפריס, מזכירת המדינה הפרלמנטרית, וסגנית שר הכלכלה , גרמניה, ופרופ' אוליבר גינטר, נשיא אוניברסיטת פוטסדם , גרמניה. צילום: ראלף דולק

באירוע שהתקיים היום (ב') הודיעה בריגיטה ציפריס, מזכירת המדינה הפרלמנטרית במשרד הכלכלה הפדרלי של ממשלת גרמניה, כי הממשלה תשקיע חצי מיליון יורו ביזמים ישראליים, במסגרת תכנית EXIST, פרויקט ממשלתי שתומך בסטארט-אפים עסקיים חדשניים באוניברסיטאות ובמוסדות מחקר. ההכרזה נערכה במסגרת תערוכת ‏ "Made in Germany" שמקיימת לשכת המסחר ישראל-גרמניה, לציון 50 שנה לקשרים הכלכליים בין ישראל לגרמניה.

התוכנית פועלת בשיתוף עם ארבע האוניברסיטאות של ברלין ופוטסדאם ובמסגרת ההכרזה החדשה היא תתמוך בכל שנה במספר קבוצות של עד ארבעה יזמים, בוגרי אוניברסיטאות וסטודנטים ישראלים, בפיתוח רעיונות עסקיים לכדי סטארט-אפ מגובש.

היזמים יוזמנו להתגורר, לעבוד, וללמוד בברלין או בפוטסדאם במשך שנה אחת, כאשר כל הוצאותיהם (עד 3,000 יורו לחודש) ימומנו על ידי התוכנית. אוניברסיטאות ברלין ופוטסדאם יספקו להם את התשתית להקמת הסטארט-אפ כמו גם תמיכה וסיוע בהקמתו. התוכנית תאפשר להם להיפגש עם שותפים מתאימים ולהכיר את קהילת הסטארט אפ בגרמניה.

לצדה של מזכירת המדינה השתתפו בהכרזה נשיאי ארבע האוניברסיטאות – אוניברסיטת הומבולדט של ברלין, האוניברסיטה החופשית של ברלין, האוניברסיטה הטכנית של ברלין ואוניברסיטת פוטסדאם, ונשיאי שלוש אוניברסיטאות מישראל שיהיו שותפות לפרויקט – אוניברסיטת תל אביב, הטכניון והאוניברסיטה העברית. הגופים שיאתרו את היזמים הישראליים שישתתפו בפרויקט הם BETATEC – ועדת הטכנולוגיה והיזמות ברלין-תל אביב של לשכת המסחר והתעשייה ישראל-גרמניה – ו-StarTAU. יצוין כי הגופים הללו יסייעו בהפצת המידע על התוכנית בכל האוניברסיטאות בישראל כמו גם בשלב הגשת הבקשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים