עשרות מומחים לממשלה ולכנסת: בטלו את המאגר הביומטרי

"קיום מאגר שכזה יפגע בפרטיות ובכבוד האדם והוא עלול אף לסכן את ביטחון המדינה ותושביה", כתבו המומחים יממה לפני שהכנסת אמורה להצביע על הארכת הניסוי

מבקר המדינה מסכים: ליקויים ביישומים הביומטריים הממשלתיים. אילוסטרציה: BigStock

יממה לפני ההצבעה הצפויה מחר (ב') במליאת הכנסת על הארכת הניסוי הביומטרי בתשעה חודשים, שלחו 74 מדעני מחשבים בולטים בישראל מכתב לראש הממשלה, לשרים ולח"כים שקורא שלא להאריך את הניסוי ולבטל את המאגר.

בין החתומים על המכתב ניתן למצוא פרופסורים רבים, בהם חתני פרס ישראל, פרס ביטחון ישראל ופרסים נוספים. ברשימת השמות כלולים גם דיקני פקולטות ומומחים מהשדרה המרכזית של עולם המחשוב באקדמיה, בהם הפרופסורים יעקב זיו, דוד הראל, נגה אלון, אלי ביהם, מוני נאור, יורם מוזס ועומר ריינגולד.

במכתב הם כותבים: "אנו, החתומים מטה, מומחי מחשבים ואבטחת מידע, מתריעים בפני ראש הממשלה, שרי הממשלה וחברי כנסת ישראל על הסיכונים הכרוכים בהפיכת המאגר הביומטרי הניסיוני של משרד הפנים למאגר חובה לכלל תושבי ישראל. קיום מאגר שכזה יפגע בפרטיות ובכבוד האדם והוא עלול אף לסכן את ביטחון המדינה ותושביה".

"מניעת זיוף תעודות מזהות הינה מטרה ראויה וחשובה, הניתנת להשגה על ידי שימוש באמצעים הטכנולוגיים המתאימים בגוף התעודות עצמן", מציינים המומחים. "אמצעים כאלה ניתנים להטמעה בזמן קצר והינם זולים יותר, בטוחים יותר וחודרניים פחות מההסתמכות על אמצעים ביומטריים ומאגרים מרכזיים, אשר חשופים לפריצה, דליפה או ניצול לרעה של הנתונים שבהם".

לסיום הם "קוראים לראש ממשלה, לשר הפנים ולשרי הממשלה לעצור את ניסוי המאגר הביומטרי ולבטל את המאגר המרכזי לאלתר, בטרם ייגרם נזק לאזרחי ישראל, לפרטיותם ולביטחונם".

מחר אמורה מליאת הכנסת לאשרר – או לדחות – את החלטת שר הפנים, סילבן שלום, להאריך את הניסוי הביומטרי, שאמור היה להסתיים היום, עד מרץ 2016. זאת, לאחר שהנושא אושר בוועדות הכנסת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    כאשר פרופסורים מכובדים מתריעים על נושא כה רגיש אני חושב שלגון קמני הממונה על המאגר הביומטרי כדאי להקשיב.

אירועים קרובים