דורון קרופמן, APC שניידר אלקטריק: "צוק איתן היה מלחמה רשתית אמיתית"

"כמויות אדירות של מידע ששונע במהירות לכוחות סייעו למודיעין מדויק, לתקיפת אלפי מטרות בדיוק וביעילות מירבית, ולהבנה טובה יותר של מצב האויב", אמר קרופמן, מנהל פעילות APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק

דורון קרופמן, מנהל פעילות APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק. צילום: פלי הנמר

"מבצע צוק איתן היה מלחמה רשתית אמיתית: כמויות אדירות של מידע ששונע במהירות על רוחבי פס גדולים אל הכוחות שבשטח סייעו למודיעין מדויק. זה הביא לתקיפת אלפי מטרות בדיוק וביעילות מירבית, כמו גם להבנה טובה יותר של תמונת מצב של האויב", כך אמר דורון קרופמן, מנהל פעילות APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק (Schneider Electric).

קרופמן התראיין לאנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי לתקשוב ביטחוני C5I 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ב', 6 ביולי, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

לדברי קרופמן, "כלל ההישגים האלה לא יכולים היו לקרות ללא תשתיות ומערכות IT אמינות, יתירות ואיכותיות, שבוצעו במסגרת תכנית 'צה"ל רשתי'. גם לאחר המלחמה, ממשיך צה"ל בהשקעות רבות, הכוללות את המשך המיסוד וחיזוק התשתיות, לצד המשך פיתוח אמצעי לחימה ומערכות IT התומכות בסגירת מעגלי תקיפה קצרים, החל מזיהוי המטרה וכלה בתקיפתה".

"כחברה גלובלית הפועלת בעולם הדטה סנטר", אמר קרופמן, "ל-APC טכנולוגיות רבות בתחומי התשתיות הפיזיות והיא מקדמת טכנולוגיות שיסייעו להקמת מתקני מחשב המוכנים לעידן הענן ולחסכון ניכר בעלויות של מרכזי מחשוב. כך, למשל, מודולריות המאפשרת יכולת להקים את מרכז המחשוב בצורה מהירה וגמישה, לצד סקלביליות המאפשרת להגדיל את המתקן לפי ההספק הנדרש בעוצמות המחשוב. מגמות אלה יאפשרו ללקוחות לבצע את השקעותיהם לפי הצורך המבצעי המתפתח בכל זמן".

עוד ציין קרופמן כי "החברה פועלת בעולם היעילות האנרגטית. יש מגוון מתודולוגיות וכלים לביצוע סקר מקיף על תשתיות הארגון ותכנית פעולה לשיפור המצב". הוא ציין כי "מפרויקטים שבוצעו על ידי החברה נמצא כי ניתן להגיע במקרים רבים לחסכון של עד 30% מצריכת האנרגיה. חסכון משמעותי זה יכול לאפשר לצה"ל להסיט תקציבים ומשאבים רבים להתעצמות ובניין הכוח בתחומים מבצעיים שונים".

לגבי מעבר צה"ל דרומה, אמר קרופמן כי "פרויקטי הענק, המתוכננים בשל מעבר צה"ל לנגב, מהווים אתגר גדול לחברות הישראליות והבינלאומיות. השוק הישראלי אינו מנוסה דיו במגה-פרויקטים שכאלה ולכן נחוץ להשתמש בניסיון וביכולות של חברות גלובליות המביאות עימן מתודולוגיות מקצועיות וניסיון מוכח של ביצוע פרויקטים כאלה בעולם. אנו יכולים לסייע לעליית צה"ל לנגב בשני היבטים: שדרוג מערכות והשגת יעדי יעילות טובים יותר בטרם המעבר, וכן שימוש במתודולוגיות תכנון למתקני הדטה סנטר הענקיים, וסיוע בהקמתם".

קרופמן סיים באומרו כי "צה"ל נמצא בעיצומו של מכרז לבחירת טכנולוגיית ענן. APC יכולה לסייע לצה"ל בתכנון המתקנים החדשים, כך שיהיו מוכנים למימוש מחשוב ענן".

מעוניינים לדעת כיצד עובד שדה הקרב המודרני וכן על שיתוף הפעולה בין תעשיית ההיי-טק האזרחית לזו הצבאית? הירשמו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים