נתניהו אישר את המיזוג בין בזק ל-yes

בעקבות האישור, תוכל בזק לרכוש את הנתח של יורוקום ב-yes ולהפוך לבעלת המניות היחידה בה

פרויקט בהיקף של 450 אלף שקלים. yes

ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, אישר היום (ג') את עסקת המיזוג בין בזק ל-yes. נתניהו קיבל את המלצת מועצת הכבלים והלוויין לפיה אין מניעה לאשר את העסקה, אם כי בתנאים מגבילים.

בזק תרכוש במסגרת העסקה מיורוקום די.בי.אס את מלוא החזקותיה ב-yes. בכך הופכת בזק לבעלת המניות היחידה בחברת הלוויין.

המלצתה של מועצת הכבלים והלוויין ניתנה בעקבות בקשה שהגישו בזק ו-yes ופנייה של שר התקשורת לחוות דעתה בנושא. במהלך הדיון הבוקר הוצגה בפני המועצה חוות דעת כלכלית של חברת הייעוץ Adalya, התומכת באישור הבקשה, והיא אף בחנה את החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים באותו עניין.

בזק ו-yes נימקו את בקשתן בשינויים החלים בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל, בהם קיומם של גורמים המאיימים על שיעורי החדירה של הטלוויזיה הרב ערוצית המקומית, ובכלל זה כניסת מתחרים אינטרנטיים וסלולריים מחו"ל, פיראטיות מבוססת פס רחב, עידן פלוס ואף המיתון והעלייה ביוקר המחיה. כן ציינו בשתי החברות את הקונסולידציה בתחום התקשורת, המביאה להקמתן של קבוצות נוספות שצפויות להציע סלי שירותים (חבילות טריפל), כמו סלקום, פרטנר, גולן טלקום ורמי לוי. כמו כן, לדבריהן, יש יתרון מובנה למתחרים המוחזקים על ידי חברות בינלאומיות – HOT וגולן טלקום. על פי בזק ו-yes, היתרון נובע משילוב של גב פיננסי וגודל, כשזה נוגע לרכש של ציוד ותוכן.

מהם התנאים המגבילים?

כאמור, המיזוג אושר בתנאים מגבילים. כך, למשל, בזק לא תוכל לשמש כמתחרה בתחום התשתית לשידורי טלוויזיה רב ערוצית ופריסת תשתית נוספת של סיבים אופטיים; היא לא תוכל להגביל או לחסום את הלקוח מלעשות שימוש כלשהו ברשת; נאסר עליה להפלות לקוחות שצורכים שירותי אינטרנט בלבד; ועליה לאפשר לצרכנים ואף למתחרים להמשיך לעשות שימוש חופשי לצורך שידור וצפייה בתכנים טלוויזיוניים.

עוד אוסרת המועצה על בזק להטיל כל מגבלה על צריכת שירותי תשתית אינטרנט הנובעת מנפח הגלישה המצטבר של הלקוח, כמו גם להגביל או לחסום שירות, כולל בדרך של קביעת תעריפים. היא אף לא תוכל להתנות רכישת שירותי אינטרנט ברכישת טלוויזיה רב ערוצית. בנוסף, החברה תוכל להציע סל שירותים כלשהו הכולל טלוויזיה רק אם היא תציע בנוסף שירותי טלוויזיה בנפרד, ותפרסם את מחירו בנפרד מהמחיר הכולל של הסל.

כמו כן, המועצה הורתה על ביטול הסכמי בלעדיות של yes עם גופי תוכן ולא תוכל בשנתיים שלאחר האישור הכולל של המיזוג (כרגע מדובר באישור פיננסי) למנוע מגופים אחרים לקנות תכנים מקוריים שכבר שודרו ב-yes.

יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי-שגב, הדגישה כי בשלב זה מדובר בשינויי אחזקות בלבד וכי ככל שתעלה בקשה למיזוג תפעולי ולביטול ההפרדה המבנית בין החברות, היא תיבחן בנפרד, בין היתר לנוכח ההשלכות של המיזוג הפיננסי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים