יוסי הירש, אוויה: "הענן מפחית את כאב הראש של הלקוחות"

"הענן הוא אחת המגמות המרכזיות בשוק ויש בו תחרות מאוד חריפה", לדברי הירש, מהנדס בכיר בחברה

יוסי הירש, מהנדס מערכות בכיר באוויה ישראל

פתרונות התוכנה כשירות והפלטפורמה כשירות, הענן ומגמות בולטות נוספות בעולם התקשורת האחודה עמדו במרכזו של רב שיח, שנערך באחרונה לקראת כנס שייערך בנושא ב-15 ביולי, בהפקת אנשים ומחשבים.

סביב השולחן נידונו נושאים כגון רב ערוציות, שילוב מדיה חברתית במוקדי השירות, אספקת שירותי תקשורת אחודה אפליקטיביים ללקוחות – ובענן, ושילוב של התקשורת האחודה עם תחומים נוספים, למשל BYOD.

נטלו חלק ברב שיח צביקה פליישמן, מנהל תחום ממשלה וביטחון באוויה (Avaya) ישראל; יוסי הירש, מהנדס מערכות בכיר באוויה ישראל; אלון קליין מפוליקום (Polycom) ישראל; ואלי דקל, סמנכ"ל מערכות תקשורת בפוקוס טלקום.

המשתתפים דיברו על המגמות המרכזיות בשוק. לדברי הירש, "הענן הוא אחת המגמות המרכזיות בשוק. ניתן באמצעותו לשלם על מה שצרכת בלבד והוא מוריד את כאב הראש שב-On-premise. בין היתר, מתחילים לעבור לשירותים אלה עיריות, בתי חולים ולקוחות פרטיים".

"הנושא הולך ומתפתח", ציין. "יש תחרות רבה בין השירותים הסטנדרטיים לשירותי הענן. התחרות מאוד חריפה כי הספקים של הענן מציעים ללקוחות מחירים מאוד אטרקטיביים".

דקל דיבר על שירותי הענן בעולם ה-Voice ואמר כי "אין פתרונות מלאים למעבר של חברות כאלה לתחום, וזה אתגר רציני. חברות רבות עומדות להציע את האינטגרציה הזאת. הלקוחות רוצים שאותו הספק יספק להם את כל שירותי התקשורת וישחרר אותם מדאגה לנושא".

לדברי קליין, "הענן מאפשר שירותים שלא היו עד היום. הוא נותן הרבה יכולות, קלות בהפעלה והורדת כוח האדם. לקוחות רוצים יכולות מחשוב טובות ובזול, אבל מי שרוצה וידיאו ושירותים ברמה גבוהה – משלם".

הירש ציין כי "מהרגע שעברנו לסביבה וירטואלית ההכנסות מהחומרה קטנו ואנחנו צריכים למצוא דרכים איך להחזיר אותן דרך תוכנה. החומרה שנשארה מאפשרת להתממשק לדברים הישנים".

הוא הוסיף כי אוויה רכשה באחרונה את Esna – "חברת תוכנה שיודעת לספק אינטגרציה בין מערכות התקשורת האחודה וה-Collaboration לסביבת הלקוח. מדובר ברב ערוציות ושילוב הקישוריות עם אותן אפליקציות שהלקוח רגיל להשתמש בהן".

דקל אמר כי קיימות בעולם אפליקציות שבהן ניתן לראות מי אונליין בכל רגע ובאיזה ערוץ. לדבריו, "כל מי שנמצא באפליקציות האלה יודע שאני זמין. הן ייכנסו גם לארץ".

מה זה WebRTC?

אחד הנושאים שעלו במסגרת הרב שיח הוא עולם ה-WebRTC – פלטפורמה שמאפשרת שיחות אודיו ו-וידיאו ושיתוף קבצים מדפדפן לדפדפן, בלי הצורך להתקין Plugins.

קליין ציין כי "השימוש בווידיאו גדל כי הטכנולוגיה נהייתה מאוד קלה. שני מפתחים שסיימו אוניברסיטה יכולים כיום לפתוח סשן של WebRTC בצורה מאוד פשוטה. אם רוצים לעשות את זה באיכות גבוהה מאוד הולכים לחברות הגדולות, אבל ניתן לעשות זאת בקלות ובזול גם באמצעות חברות קטנות". להערכתוף "הרשת תוכל לעמוד בגידול בשימוש בווידיאו גם בהמשך. כיום יש טורנטים שרצים ברקע והאתגר הוא לאפשר את הגדלת המרחב לטובת הווידיאו על חשבונם".

דקל אמר כי התקשורת האחודה משנה את התרבות הארגונית. "בימינו ניתן לתת שירותי קול סנטר לארגון עם ארבעה אנשים. פעם הקמת קול סנטר הייתה הרבה יותר מסובכת מבחינה ארגונית, כיום מקימים את זה בחצי שעה. נכון שזה לא הקול סנטר המקצועי ביותר, אבל זה קול סנטר. בנוסף, במקום להקים כמה קול סנטרים בתוך הארגון מקימים אחד גדול ונותנים ממנו את השירות לארגונים גדולים וקטנים כאחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים