התחזית לשנת 2015: יותר גישה לסלולר – לא דרך סמארטפונים

"גישה סלולרית אין משמעותה רק סמארטפונים, משתמשים פרטיים, כמו גם עסקיים, מעוניינים לקשר מכשירים רבים לאינטרנט בעלות זולה ובקצב מתקבל על הדעת", כך אמרה טרייסי טסאי, מנהלת מחקר בחברה

יותר אינטנרט, פחות מכשירים אילוסטרציה: אימג'בנק

יותר חיבוריות סלולרית: גרטנר (Gartner) מעריכה כי בשנת 2015 יימכרו 112 מיליון מכשירים מחוברים באמצעות רכיב סלולרי שהם לא סמארטפונים – כמו מחשבים ניידים, טאבלטים ורכיבי חיבור סלולריים, שמהווים עלייה של 5.6% לעומת השנה שעברה. זאת כתוצאה מביקוש נפוץ לגישה לאינטרנט במכשירים שונים, הנובע מאימוץ מתרחב והולך של מדיה חברתית וצורך במידע כל הזמן. גם הפער בעלות, לדברי גרטנר, בין מכשירים מוטמעי סלולר לבין מכשירים עם Wi-Fi בלבד יעמוד על פחות מ-10%, או על 20 דולר בקירוב.

"גישה סלולרית אין משמעותה רק סמארטפונים", אמרה טרייסי טסאי, מנהלת מחקר בגרטנר. "משתמשים פרטיים, כמו גם עסקיים, מעוניינים לקשר מכשירים רבים לאינטרנט בעלות זולה ובקצב מתקבל על הדעת".

המספר הצומח של מכשירים שהם לא סמארטפונים והצורך לחבר את המכשירים האלה לאינטרנט מולידים אפשרויות חדשות להכנסות עבור ספקים של מכשירים או של שירותי תקשורת. יש אפילו ספקים שמנסים מודלים עסקיים חדשים. למשל, HP משתפת פעולה עם קוואלקום (Qualcomm) ו-T-Mobile באספקת תוכנית דטה של 200 מגה-בייט מדי חודש לכל החיים תמורת 299 דולר למי שקונים מחשב נייד עם רכיב דור 4 סלולרי.

"כאשר צמצום הפער במחירים יקרה", ציינה טסאי, "האימוץ של מכשירים עם קישוריות סלולרית יצמח מעבר ל-160 מיליון ב-2019, עם פוטנציאל ליותר מ-600 מיליון מכשירים ב-2019".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים