אחרי שבע שנים: אריה רימיני פורש מתפקיד מנכ"ל טלדור

הוא יעזוב את התפקיד באוגוסט, יעבור לטקסס ויצטרף כשותף לסטארט-אפ Grid4C ● במקביל פרסמה טלדור את התוצאות הכספיות, מהן עולה כי הרווח הנקי שלה זינק פי 13.66

אריה רימיני, מנכ"ל שע"מ.

10 שנים אחרי שהצטרף לטלדור ושבע שנים לאחר שמונה לתפקיד המנכ"ל הודיע הבוקר (ד') אריה רימיני לדירקטוריון על בקשתו לעזוב את החברה. הוא צפוי לסיים את כהונתו באוגוסט הקרוב, ובמהלך החודשים שלאחר מכן לעבור לטקסס ולהצטרף כשותף לסטארט-אפ Grid4C, שהקימה ומנהלת רעייתו, ד"ר נועה רושין-רימיני.

ברק דותן, יו"ר הדירקטוריון של טלדור ומבעלי השליטה בה, אמר כי "רימיני הנהיג את החברה בתקופה של שינוי מרובת אתגרים, והצליח להשיב אותה למסלול של רווחיות גבוהה מאי פעם וצמיחה עסקית".

ההודעה על פרישתו של רימיני מגיעות יחד עם פרסום התוצאות הכספיות של החברה, שמראות על זינוק של פי 13.66 ברווח הנקי ל-6.03 מיליון שקלים. העלייה התלולה היא תוצאה של ירידה קטנה בהכנסות לעומת ירידה גדולה יותר בהוצאות: בעוד שההוצאות קטנו ב-4.99% ל-180.75 מיליון שקלים, ההכנסות קטנו ב-1.1% בלבד ל-191.18 מיליון. בטלדור מסבירים את הירידה בהכנסות בבחירות ובשינויים בתמהיל ההכנסות והלקוחות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות של החברה ירדו ב-3.8% ל-161.49 מיליון שקלים, הרווח הגולמי גדל ב-16.61% ל-29.69 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 15.5%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-3.31% ל-10.56 מיליון שקלים והרווח התפעולי זינק ב-234% ועמד על 10.4 מיליון.

רימיני אמר לאחר פרסום התוצאות כי הן "ממשיכות להביא לידי ביטוי את הפעולות שביצענו בחברה בשנתיים האחרונות, שמטרתן לשפר את הרווחיות התפעולית בכל תחומי הפעילות שלה. השיפור ברווח התפעולי נובע בין היתר מהשלמת שני הפרויקטים הגדולים שביצעה טלדור בשנים האחרונות – מחשוב לשכות ההוצאה לפעול והשלמת מתקן ההכשרה של משטרת ישראל בבית שמש".

הוא הוסיף כי "הפיזור הרחב של פעילותנו בכלל מגזרי המשק הביא לכך שהצלחנו לשמור על רמת הכנסות דומה לרבעון המקביל אשתקד, על אף האטה בהיקף הפרויקטים במגזר הממשלתי, בשל הבחירות והעדר התקציב ל-2015. לצד זאת, הצלחנו לרשום גידול בהכנסות בתחומים שנהנים משיעורי צמיחה גבוהים, כגון סייבר, אבטחת מידע ו-Big Data. אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים בחיזוק והרחבת תחומי הפעילויות שבהן קיימת צמיחה משמעותית, תוך הקפדה על שיעורי הרווחיות בפרויקטים אליהם החברה ניגשת ואותם היא מבצעת".

העזיבה של רימיני – לאחר הבוררות בשאלת המענק

לפני כשנה ושלושה חודשים חוותה טלדור טלטלה: היא הודיעה לבורסה על "אי התאמה מהותית" בין ערך המלאי בספריה לערכו בפועל ומסרה כי על פי הערכה ראשונית, שווייה עומד על 20 מיליון שקלים. בהודעה כתבה החברה כי אי ההתאמה התגלתה "במסגרת ספירת מלאי לקראת הכנת הדו"חות הכספיים השנתיים ל-2013". הדבר, כך נמסר בהודעתה של טלדור, שקול לגירעון במלאי החברה בפועל.

חודש לאחר מכן הודיעה טלדור לבורסה על פיטוריו של יוסי פחימה, ראש חטיבת השירותים המנוהלים של החברה. יחד עימו פוטרה רו"ח מירב גת, מנהלת הכספים של החטיבה. הרשות לניירות ערך המשיכה לחקור את הפרשה ולפני חודשים מספר התיק עבר לפרקליטות. הפיטורים הגיעו יומיים לאחר הודעתה השנייה של טלדור לפיה הגירעון שהודיעה עליו, בסך 20 מיליון שקלים, תפח כמעט כפליים ל-37 מיליון. לפיכך, מסרה אז טלדור כי כלל התיקון בדו"חותיה עומד על 49 מיליון שקלים ברוטו ובהתאם, סכום הגירעון הכולל עומד על 37 מיליון שקלים.

במרץ 2015 נחסמו האופציות למנכ"ל, רימיני, באגרסיביות על ידי בעלי המניות של החברה. 99.5% מבעלי המניות שאינם נגועים בעניין אישי התנגדו להצעה להעניק לו אופציות. ההתנגדות של בעלי המניות הגיעה לאחר שבורר החליט כי רימיני צריך להחזיר לחברה חלק מהבונוסים שקיבל – משום שקיבל אותם על סמך נתונים שקריים. הבורר הכריע כי רימיני יחזיר 176 אלף שקלים, 20% מהבונוסים שחולקו לו בתקופות הרלוונטיות לאותם נתונים. הנושא הועבר לבוררות לאחר שבעקבות אותה פרשה, פרסמה החברה במרץ 2014 תיקון לדו"חות הרבעון השלישי של 2013, שהביא למחיקה של כ־27% מהונה העצמי, ורימיני נדרש להחזיר מענקים על ידי החברה – וסירב.

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים