וורן באפט מגיע לאומת הסטארט-אפ: השקיע מיליונים בחברה ישראלית

המיליארדר האמריקני השתתף יחד עם קרן ההשקעות של ג'נרל אלקטריק בגיוס 22.5 מיליון דולר ל-eVolution Network, סטארט-אפ מרמת גן ● הפתרון של החברה נועד לייעל את צריכת האנרגיה של אנטנות סלולריות

לא מתלהב מאפליקציות השקעות. וורן באפט. צילום: מארק הירשי, מתוך ויקיפדיה

וורן באפט נכנס לעולם הסטארט-אפים הישראליים: המיליארדר האמריקני השקיע מיליוני דולרים בחברת eVolution Networks, שפיתחה פתרון שמייעל את צריכת האנרגיה של אנטנות סלולריות.

באפט השתתף, באמצעות תאגיד ברקשייר האת'וואיי שבבעלותו, בסבב גיוס בו השתתפה גם GE Ventures – קרן ההשקעות של ג'נרל אלקטריק. בסך הכול גייסה החברה בסבב 22.5 מיליון דולר.

eVolution Networks נוסדה ב-2011 על ידי רועי מורד ועידן כהן, ששניהם היו גם בין מייסדי אינטוסל, שנרכשה על ידי סיסקו (Cisco) תמורת 475 מיליון דולר. החברה מעסיקה 30 עובדים, מתוכם 20 בישראל, והודיעה כי בעקבות הגיוס תגייס 80 עובדים נוספים, שמחציתם יועסקו במרכז שלה ברמת גן.

התוכנה של eVolution Networks מוטמעת באנטנות סלולריות, מנטרת באופן רציף את הרשת הסלולרית ולומדת את דפוסי השימוש של המנויים. כך היא יכולה לצפות את העומסים בכל רגע נתון ולנהל את הרשת בהתאם. לטענת החברה, הפתרון שלה מסוגל להפחית את צריכת החשמל של הרשתות הסלולריות ב-35% – והוא היחיד בשוק שיכול לעשות זאת.

יצוין כי זהו סבב הגיוס השני של החברה, לאחר שבעבר גייסה ארבעה מיליון דולר מברסלאו קפיטל. בין לקוחותיה נמנות טלפוניקה (Telefonica) מספרד ודיגיסל מג'מייקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים