למה פיטר נתניהו את מנכ"ל משרד התקשורת?

אבי ברגר פוטר אתמול (א') בשיחת טלפון שקיבל מראש הממשלה, שהוא גם שר התקשורת ● האם זה קשור לרפורמת השוק הסיטונאי והמהלכים שהוא הוביל נגד בזק?

אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת המפוטר. צילום: ניב קנטור

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המשמש גם כשר התקשורת, פיטר אמש (א') בשיחת טלפון את מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר.

על פי ההערכות, הפיטורים בוצעו עקב רצונו של נתניהו, שמגלה עניין רב במשרד, למנות לתפקיד אדם המקורב לו, וקשורים גם לרפורמת השוק הסיטונאי ולמהלכים שברגר הוביל נגד בזק. השם המרכזי בבורסת השמות המוזכרים כמועמדים לתפקיד הוא עו"ד שלמה (מומו) פילבר, בעבר מראשי מועצת יש"ע ומי שהיה ראש לשכתו של נתניהו.

ברגר, בעברו סמנכ"ל הטכנולוגיות של פרטנר, מונה על ידי שר התקשורת הקודם, גלעד ארדן, כמינוי מקצועי, ויחד עימו אחראי על כמה התפתחויות דרמטיות שאירעו באחרונה בתחום זה, בהם הרפורמה ברשות השידור וחקיקת חוק השידור הציבורי החדש.

בין המהלכים הבולטים שהובילו ברגר וארדן נמצאת רפורמת השוק הסיטונאי, שהשלב השני שלה יצא לדרך, באופן חלקי, אתמול. כוונתה של רפורמה זו היא לפרק את הדואופול של בזק ו-HOT בתחום תשתיות האינטרנט והטלפוניה הקווית, כדי להביא להוזלת מחירים. ואמנם, מספר חברות כבר הודיעו על חבילות אינטרנט או טריפל (אינטרנט, טלפון קווי וטלוויזיה) במחירים מוזלים הרבה יותר משהיו בשוק לפני הרפורמה.

אלא שבזק לא ממהרת לשתף פעולה ולאפשר את פתיחת השוק הקווי לתחרות. בעיתונות הכלכלית העלו אתמול את האפשרות כי ברגר פוטר עקב "דיל" שנרקם בין נתניהו לבין בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ'. יתר על כן, בשבוע שעבר הגיש משרד התקשורת תלונה נגד בזק, שעלולה לגרור בצידה קנס גבוה. לפי הפרסומים, ברגר אמור היה לדון היום בתלונה עם הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיוויד גילה – דיון שמן הסתם כבר לא יתקיים. בשבוע הבא יתקיים דיון בעתירה שהגישה בזק נגד משרד התקשורת בנוגע לרפורמת השוק הסיטונאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים